D2Line – дизайн за завръщане на женствеността

Създаваме моделите по старомодния начин, напук на забързаното ежедневие и консуматорски дух, казва собственикът на модния бранд Даниела Цанова

D2Line – дизайн за завръщане на женствеността
D2Line – дизайн за завръщане на женствеността
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Даниела Цанова основава собствен моден бранд - D2Line, през 2019 г. Тя е финансов специалист, който пренасочва енергията си към модата и непреходните женски ценности.

Слоганът на D2Line е "Завръщане към женствеността". Защо избрахте това послание?

В днешното забързано ежедневие жените са натоварени с толкова много отговорности и очаквания. Трябва да се образоваме, да градим кариера, да създадем семейство, да отгледаме достойни деца, да намерим време за себе си, да израстваме като личности и да намерим баланс във всичко това.

И някъде по време на това пътуване забравяме кои сме, за какво сме мечтали, към какво сме се стремили, защото други са приоритетите в момента. Губим женствеността си. Считам, че нашите дрехи ще засилят женската енергия и ще подчертаят индивидуалността на всяка жена.

D2Line е основана с намерението да подчертае женствеността чрез модата. В нашето ателие в София ние проектираме съвременни, етично изработени облекла, които остават любими година след година. Водим се от убеждението, че трябва да носите дрехи, които ви карат да се чувствате лъчезарни и енергични.

Как се зароди любовта Ви към модата и дизайна на дрехи?

Научих се да плета, бродирам и шия от малка. По време на комунизма нямаше изобилие, всички носехме почти еднакви неща, а недоимъкът беше ежедневие. В желанието си да съм различна започнах да си плета пуловери, дори заради това отсъствах от училище с дни. Впоследствие с помощта на моята майка започнах и да си шия дрехи сама. За мен беше много интересно да си харесам модел, да намеря подходящия плат, да си извадя кройката от Burda и след това да си я ушия.

Чувствах се страхотно. Създаването носи огромно удовлетворение. Когато срещнах съпруга си, бях с рокля в нежен прасковен цвят, ушита от мен.

В днешни дни дрехите обикновено се създават бързо и масово, а целта е да се носят кратко и да се заменят. Какво е Вашето мнение за този път на модата?

Предпочитам качеството пред количеството. Бързата мода ни обезценява като личности и в същото време задушаваме планетата. В този смисъл вярвам, че дрехата трябва да е непреходна на сезоните и тенденциите. В D2Line създаваме моделите по старомодния начин, напук на забързаното ежедневие и консуматорски дух.

Разработваме всяка дреха бавно, като едновремешните занаятчии, с внимание към детайла, удобството, материята. Влагаме много любов и емоция и се стремим към перфекционизъм. Стараем се да предлагаме дизайни, които дамите да носят минимум няколко сезона и на който дори и дъщерите им да продължат да се радват.

Колекциите ни са вдъхновени от природата, архитектурата, изкуството и всички форми на визуална изява. Стремим се да създадем непреходна красота - такава, каквато могат да създадат само велики артисти и пред която да се захласват поколения наред.

Играейки на дуалностите на женствеността, всеки от нашите дизайни представя фино взаимодействие между мекота и сила, тенденции и безвремие, гъвкавост и уникалност. Според мен най-добрият гардероб не се основава на най-новите стилове, а на това облеклото да ви кара да се чувствате добре.

Актуалната колекция на Вашия бранд също има много конкретна и нестандартна муза - галеристите от лявата страна на Сена през 50-те години на миналия век. Какво у тях Ви вдъхнови?

Вдъхновението дойде от тяхната свободолюбива натура да се борят, да отстояват себе си, да изпробват различни неща, откривайки нещо ново за своята душевност и променяйки се към по-добра версия на своето аз. Нещо като пробуждане. Последната колекция е естествено продължение на предишната -"Същността на жената".

Какви дами купуват Вашите дрехи? Какъв е профилът на Вашата клиентка?

Нашите творчески виждания са насочени към зрели жени, с успешна кариера и ясно изразена индивидуалност. Продаваме нашите продукти на дами в цяла Европа, най-вече Испания и Кипър.

Освен че правим по-малки, по-ексклузивни колекции, ние използваме естествени тъкани и материали с по-малко въздействие върху околната среда, доколкото е възможно, като вискоза, вълна и коприна. За нашите дрехи използваме първокачествени френски и италиански тъкани.