Renault, Nissan и Mitsubishi обещават 26 млрд. долара инвестиции в електрически коли

Алиансът ще работи в по-тясно сътрудничество

Алиансът се цели в 35 нови модела до края на десетилетието
Алиансът се цели в 35 нови модела до края на десетилетието
Алиансът се цели в 35 нови модела до края на десетилетието    ©  Reuters
Алиансът се цели в 35 нови модела до края на десетилетието    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Един от най-големите алианси в автомобилния свят - този между Renault, Nissan и Mitsubish, обяви, че ще работи по-тясно заедно, за да произвежда електрически автомобили. Трите бранда представиха инвестиционен план на стойност 26 млрд. долара през следващите пет години, а целта е да останат конкурентоспособни при преминаването към по-чисто екологично шофиране.

Алиансът се цели в 35 нови модела до края на десетилетието, като внимание ще бъде обърнато и на платформите, които се използват за построяването на автомобили. В момента 60% от колите на трите марки, които се задвижват от електрически батерии, се произвеждат на споделени платформи. Целта е до 2026 г. 80% от моделите да имат една и съща основа.

Изпълнителният директор на групата Жан-Доминик Сенар призна, че откакто Карлос Гон беше арестуван през 2018 г. по обвинения за прикриване на доходи и използването на корпоративни средства за лични облаги, групата от компании беше ударена от "безпрецедентна криза поради липса на доверие". Сенар обаче даде гаранция, че това ще се промени. "Алиансът ще задържи своето място сред световните автомобилни лидери", заяви той по време на онлайн презентация. Според него инвестиционният план, който беше представен, е сигурен знак, че проблемите за алианса са останали в миналото.

Проблемите остават в миналото

По-голямата част от тези 26 млрд. долара, които алиансът обяви, са нови инвестиции. Миналата година Renault представи индивидуален инвестиционен план, който също се концентрира върху електрическите автомобили (EV). Крайният срок, който беше обявен тогава, беше 2025 г. Nissan също обяви подобни намерения през ноември, като компанията ще инвестира 17.5 млрд. долара в следващите пет години.

За да захранват новите електромобили, партньорите заявиха, че планират да осигурят 220 гигаватчаса производствен капацитет на батериите до 2030 г., осигурявайки по-голям мащаб. От групата се надяват, че това ще им позволи да намалят наполовина разходите за батерии до 2026 г. и да ги свият с 65% до 2028 г. Информация за това как ще бъде постигнат новият капацитет липсва.

Заместник главният изпълнителен директор на Renault Клотилде Делбос смята, че алиансът се намира в по-добра позиция от конкурентите си, като причината е над 10-годишния опит в производството на EV. "Не започваме от нулата", каза тя. "Ние знаем как да угодим на клиента... Така че според нас имаме много интелигентен начин да харчим парите и да споделяме най-доброто за всеки от световете на Nissan, Renault и Mitsubishi", заявява тя пред Financial Times.

Но групата е изправена пред конкуренция от по-големи производители на автомобили с по-дълбоки джобове. Един такъв е Toyota, която през декември пое ангажимент да вложи 70 млрд. долара за електрифициране на своя автопарк, както и специалисти по електромобили като Tesla. Американският производител на електрически автомобили обяви, че очаква продажбите му да скочат с 50% през тази година.

Според плана Nissan ще замени един от най-популярните си модели в Европа - Micra, с електрическа версия. Mitsubishi Motors ще засили присъствието си в Европа с два модела, сред които ASX.

Все още няма коментари
Нов коментар