Италианската Grimaldi спечели концесията на гръцкото пристанище в Игуменица
Воденият от компанията консорциум ще придобие 67% от акциите на дружеството срещу 84 млн. евро
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Италианската частна корабна компания Grimaldi и воденият от нея консорциум ще придобие 67% от акциите на пристанище Игуменица в Западна Гърция. Офертата на победителя в процедурата е 84 млн. евро.
- Солунското пристанище пусна услуга с товарни влакове до Ниш
- Напрежението между Гърция и Турция отново се покачва
В консорциума участие вземат и гръцкото подразделение на Grimaldi - Minoan Lines, както и местната Investment Construction Commercial & Industrial (ICCI). ICCI с миноритарен дял 10%. Концесията включва правото за изключително използване и управление на активите на пристанищната зона на Игуменица, рибарските заслони на Сагиада и Платария и заслона за яхти на Сивота, се казва в официалното съобщение на италианската компания.
"Готови сме да инвестираме в разрастването на пристанището на Игуменица и в същото време в развитието на търговските пътища около древната Виа Егнация, главна врата на която е пристанището", каза управляващият директор на Grimaldi Group Емануеле Грималди в съобщението. "Нашата група отдавна е основният клиент на пристанището и в този смисъл придобиването на по-голямата част от нейния акционерен капитал е част от по-широка стратегия за вертикална интеграция. В допълнение, чрез нашите инвестиции в пристанището ние целим да улесним развитието на местната икономика", добавя Грималди.
Игуменица е главното пристанище на Епир и едно от най-големите търговски пристанища в Гърция. Именно това прави обекта стратегически за връзките между континентална Гърция и останалата част от Европа, особено Италия.
Градът Игуменица е в западния край на голяма магистрала, която свързва Турция с Гърция и Йонийско море. Това прави пристанището ключова артерия за туристи и стоки, които текат към и от адриатическите терминали на Италия Бриндизи и Анкона. Според пристанищната администрация на Игуменица около 2.5 млн. пътници и 250 хил. камиона преминават през терминала всяка година. Пристанището обаче няма железопътна връзка. Наскоро такава връзка пусна пристанището в Солун.
Гръцкото правителство от няколко години насам се стреми да привлече частни инвестиции в Игуменица и други регионални пристанища. Причината е, че това е част от по-широк план за приватизация, за да се превърне страната в ключов логистичен център за стоки от Азия към Европа. По този начин Атина се надява да стимулира икономическия растеж.
През последното десетилетие Гърция събра повече от 7 млрд. евро от приватизации като част от трите си международни спасителни програми, които изтекоха през 2018 г.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.