🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Анима груп" изгради нова хладилна база за 7 млн. лв. в столицата

Първият склад за 10 млн. лв. се ползва от веригата T-market, а холдингът е вносител и на продукти за KFC, Starbucks, Burger King и др.

Собственикът Атанас Николов: Ще инвестираме и в още складове на терена ни от 25 декара
Собственикът Атанас Николов: Ще инвестираме и в още складове на терена ни от 25 декара
Собственикът Атанас Николов: Ще инвестираме и в още складове на терена ни от 25 декара    ©  Надежда Чипева
Собственикът Атанас Николов: Ще инвестираме и в още складове на терена ни от 25 декара    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Да имаш склад близо до центъра на София е предимство, ако доставяш храни до централни заведения и обекти. В тази ниша работи "Анима груп инвестмънт", която сега завърши инвестиция от 7 млн. лева в разширение на хладилната си база "Фриго сток" на ул. "Първа българска армия" в столицата. Финансирането е със собствени средства и осигурява 55 нови работни места, съобщи за "Капитал" Атанас Николов, собственик на компанията.

Плановете на инвеститора включват и ново строителство. "Фриго сток" се намира на много удобна централна локация в столицата, теренът е 25 декара. Тук се намира първата ни складова база, която е от 2010 г. и вече е остаря. Планираме да я разрушим и изградим отново, с което ще прибавим нови 3000 палетоместа. Строежът ще бъде завършен до две години", обобщи Атанас Николов.

Новата инвестиция

Първата сграда от логистичния център работи от лятото на миналата година с инвестиция от около 10 млн. лв. и дългосрочен наемател веригата T Market. С разширението към застроените около 5000 квадратни метра се прибавят нови 2500, а досегашните 6000 палетоместа и 20 товаро-разтоварни рампи се увеличават с нови 3500 палетоместа и пет товаро-разтоварни рампи.

Строителството на новата складова база е приключило за пет месеца. Основен изпълнител на обекта е пловдивската фирма "Фригопан".

"Логистичната база е изключително модерна и автоматизирана. Съоръженията са доставени от световните лидери в този сегмент. Един камион например, в който има 33 палетоместа, се разтоварва за седем минути. "Фриго сток" предлага няколко температурни режима, подходящи за съхранение както на плодове и зеленчуци, така и на охладени и дълбоко замразени храни. Във всички помещения има пълен мониторинг на температурния режим", уточни Атанас Николов.

С инвестиция от 800 хил. лева на покрива на складовата база е инсталиран фотоволтаик с мощност 500 киловата. Той ще позволи на компанията да намали с 30% средногодишните си разходи за ток. В летните месеци половината от енергията, необходима за дейността на логистичния център, ще се осигурява от зелен източник, обясни още Атанас Николов.

Групата компании

Инвеститорът "Анима груп инвестмънт'' е част от група компании, занимаващи се с внос и дистрибуция на хранителни продукти, както и с предлагането на логистични и складови решения.

В нея влизат още "Ваклинов'' - търговската компания, започнала дейност през 1998 г. В групата е и "Фриго сток'' - дружеството, което управлява фирмените складови бази в София, Пловдив, Варна, Бургас и Благоевград. Те обслужват главно собствената търговска дейност на групата, както и преработвателни компании. Сред клиентите са търговци, вериги, заведения за бързо хранене.

"Ние сме официален сертифициран вносител на продукти за всички заведения на KFC, Starbucks, Burger King и Subway в България, Косово, Албания, Сърбия, Румъния, Македония, Босна и Херцеговина. Внасяме всичко необходимо от одобрени от веригите производители в Европа и го доставяме до съответния обект на франчайз партньорите на всяка от веригите в съответната държава. Правим цялостен сервиз - купуваме от името на държателите на франчайз права, зареждаме обектите, разплащаме се с доставчиците, осъществяваме пълен контрол на стоката от вноса и съхранението до ресторантите", коментира Атанас Николов.

Той подчертава, че групата отговаря на нужните международни стандарти за безопасност, качество, хигиена и добри практики. "Освен това сме единствени в страната сертифицирани по един специален американски стандарт - YAM, за пресни продукти. Затова преди да започнем разширение на логистичния център съгласувахме всички планове и технологични решения с американския ни партньор и получихме неговото одобрение", обясни Николов.

През последните години групата от компании отчита общо над 30 млн. лв. приходи и между 2.5-3 млн. лв. печалба. До края на 2022 очакваме около 36 млн. лв. оборот и 2.5 млн. лв. печалба, прогнозира Атанас Николов.

Все още няма коментари
Нов коментар