🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Audi става конструктор във Формула 1 от 2026 г.

Автомобилният производител придобива акции в Sauber, който в момента носи името Alfa Romeo

Влизането на Audi във Формула 1 кореспондира с началото на използването на ново поколение двигатели
Влизането на Audi във Формула 1 кореспондира с началото на използването на ново поколение двигатели
Влизането на Audi във Формула 1 кореспондира с началото на използването на ново поколение двигатели    ©  Reuters
Влизането на Audi във Формула 1 кореспондира с началото на използването на ново поколение двигатели    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Германският автомобилен производител Audi влиза във Формула 1 (F1) от 2026 г. Компанията, част от групата на Volkswagen, ще придобие дял от швейцарският отбор Sauber, който в момента се подвизава под името Alfa Romeo. Детайли относно размера на инвестицията на Audi или това кога тя ще бъде направена не бяха обявени.

Audi няма да бъде просто спонсор, чието име Sauber поема, а ще бъде пълноправен конструктор в шампионата. Автомобилният производител ще създаде своя задвижващ агрегат в базата си в Нойбург в Германия, където вече над 120 души работят по проекта. Audi също така поясни, че разширяването на тяхното съоръжение в Нойбург по отношение на персонала, сградите и техническата инфраструктура трябва "до голяма степен да е готово през 2023 г.". Те възнамеряват да направят първите си тестове на силовия агрегат от 2026 г. в тестов автомобил от F1 през 2025 г.

Sauber пък ще разработва и произвежда своя състезателен автомобил в централата си в Хинвил, Швейцария. Отборът ще отговаря и за планирането и провеждането на състезателните операции.

Влизането на Audi във Формула 1 кореспондира с началото на използването на ново поколение двигатели, които ще бъдат с увеличена електрическа мощност и ще използват 100% устойчиви горива.

"Щастливи сме, че спечелихме такъв опитен и компетентен партньор за нашия амбициозен проект във Формула 1", каза Оливер Хофман, член на борда на Audi, който отговаря за програмата F1. "Ние вече познаваме Sauber Group с нейното най-модерно съоръжение и опитен екип от предишни сътрудничества и сме убедени, че заедно ще формираме силен екип", добави той пред официалния сайт на F1.

Стефано Доменикали, президент и главен изпълнителен директор на F1, казва, че няма търпение да види как тези две големи имена ще работят заедно. Освен това той обръща внимание на ролята на стратегията за устойчиво развитие на спорта.

"Това подчертава силната инерция, която има Формула 1, както и вярата в нашата стратегия за по-нататъшен растеж и подобряване на спорта, като същевременно изпълняваме нашите планове за устойчивост да бъдем Net Zero Carbon до 2030 г. с модерни устойчиви горива в автомобилите през 2026 г. Очакваме с нетърпение виждайки напредъка им през следващите години и колата на решетката за първото състезание на отбора", добавя той.

Sauber ще продължава да носи името Alfa Romeo до края на сезон 2023 г., като след това може да намери компания, която да си плати за правото да бъде главен спонсор на отбора в рамките на два сезона.

Интересът към F1 се увеличава

Увеличените усилия на собствениците на F1 Liberty Media да насърчат природно съобразно развитие за спорт като че ли дават резултат. През лятото друг германски автомобилен производител - Porsche, също обяви навлизането си в спорта. Планът на базираната в Щутгарт компания беше да придобие 50% от един от най-успешните отбори в надпреварата - Red Bull Racing. Германският производител също щеше да бъде конструктор на двигатели, като освен това щеше да придобие и 50% от Red Bull Technologies, която произвежда и доставя болидите на сестринския отбор Alpha Tauri. В последствие обаче сделката пропадна и няма яснота дали Porsche ще се завърне в най-престижния автомобилен спорт.