🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

McDonald’s открива нова верига CosMc’s, която ще конкурира Starbucks

Веригата ще си партнира и с Google Cloud на Alphabet

До 2027 г. компанията трябва да открие почти 10 хил. ресторанта в света.
До 2027 г. компанията трябва да открие почти 10 хил. ресторанта в света.
До 2027 г. компанията трябва да открие почти 10 хил. ресторанта в света.    ©  Reuters
До 2027 г. компанията трябва да открие почти 10 хил. ресторанта в света.    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

McDonald's обяви, че веригата за бързо хранене планира тази седмица да отвори първия обект на новия си бранд CosMc's в Болингбрук, Илинойс. Ресторантите ще са в ретро стил и ще работят в същия пазарен сегмент като Starbucks. Това ще е първият от 10 обекта, които веригата планира да отвори до края на следващата година като част от пилотната програма на новия ѝ бранд. Останалите обекти ще бъдат открити през 2024 г. в районите Далас - Форт Уърт и Сан Антонио в щата Тексас. След края на пилотната програма McDonald's може да разшири новия бранд и на други пазари, ако веригата реши, че тя е била успешна.

Новата верига ще предлага сладки напитки като Churro Frappe и S'Mores Cold Brew (S'Mores са американски бисквити с пълнеж от шоколад и маршмелоу), както и различни видове чайове и студено кафе. Освен напитките новата верига ще предлага и нови видове сандвичи и сладкиши. Менюто на CosMc's ще включва и някои стандартни предложения на McDonald's като Egg McMuffin и McFlurry.

Новият бранд на McDonald's ще оперира в същия пазарен сегмент като Starbucks, предлагайки персонализирани напитки и кафе. "Това е категория на стойност 100 млрд. долара, която расте по-бързо от останалата част от сегмента на неформалното хранене и има по-високи маржове", заяви пред инвеститорите главният изпълнителен директор на McDonald's Крис Кемпчински, цитиран от CNBC.

Веригата за бързо хранене за пръв път обяви, че ще създаде CosMc's като нов бранд през юли, но не предостави повече информация.

50 хил. локации в световен мащаб

Обявяването на новия бранд е част от Деня на инвеститора на McDonald's, на който веригата за бързо хранене представи и своя план за разрастване до 2027 г. Той включва достигането на 50 хил. ресторанта в глобален мащаб, както и добавянето на 100 млн. нови членове към програмата за лоялност. Към 30 септември McDonald's разполага с 41 198 обекта, пише CNBC.

Името на новия бранд идва от CosMc - герой от рекламите на McDonald's от края на 80-те и началото на 90-те години.

За да постигне плана си, McDonald's планира да открие нови 900 обекта в САЩ, 1900 обекта на пазарите, където веригата управлява собствени ресторанти, и 7000 на международните лицензирани пазари. От тези 7000 обекта повече от половината ще бъдат открити в Китай, където в момента веригата има повече от 5500 ресторанта.

"Няма причина в Китай да няма между 20 хил. и 25 хил. обекта или ресторанта - това може да бъде най-големият пазар за нас в света", заяви Кемпчински пред инвеститорите.

Заедно с плана за разширяване на веригата McDonald's иска да достигне 250 млн. активни членове на програмата си за лоялност до 2027 г. McDonald's също обяви партньорство с Google Cloud на Alphabet, като планира да използва изкуствения интелект на компанията в своите ресторанти, за да подобри дейността.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар