🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 март)

Главният изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" пред "Капитал"; Швейцарската Ringier придобива мажоритарен дял в Sportal; Кои са финалистите в IAB MIXX Awards и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Главният изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" пред "Капитал"

Николай Андреев е главен изпълнителен директор на "Нова броудкастинг груп" (НБГ) и управлява компанията от 2019 г. Под негово ръководство компанията значително разшири медийните си активи с редица радиа и "Канал 3" (сега Nova News). От началото на година НБГ е официално собственост на United Group, която придоби и вестниците на депутата от ДПС Делян Пеевски "Телеграф", "Монитор", "Политика", "Меридиан мач" и 50% от акциите на "Борба". По думите на Андреев сега те ще бъдат прехвърлени към дружеството на "Нет инфо" и ще претърпят дигитална трансформация, като от компанията са в процес на избор кой да ги управлява.

От есента групата ще лансира и нов спортен канал към пакета Diema Xtra, а по думите на Андреев компанията вече е започнала голям проект за цялостно технологично обновяване на системите за излъчване и създаване на съдържание.

Повече за плановете за развитие на НБГ и финансовото състояние на групата може да прочетете в интервюто тук>>

Швейцарската Ringier придобива мажоритарен дял в Sportal

Швейцарската медийна група Ringier ще придобие мажоритарен дял в българската Sportal и свързаното дружество Digital Ventures. В рамките на медийната група Sportal влизат едноименният спортен сайт, новинарските Novini.bg и Profit.bg и няколко други специализирани портала. Digital Ventures от своя страна разработва системи за управление на медийно съдържание, с конкретна насоченост спортна журналистика и спортни рекламодатели.

Не е ясно колко точно колко голям дял ще придобие швейцарската група, нито при каква оценка се случва сделката. Тя трябва да бъде одобрена от КЗК, след което по план трябва да завърши през второто тримесечие на 2021 г.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Разходите за медийно отразяване в първите 10 дни от предизборната кампания се удвояват спрямо 2017 г.

Политическите субекти са похарчили общо близо 2.2 млн. лева (без ДДС) за медийно отразяване в първите десет дни на предизборната кампания, пише "Дневник", позовавайки се на данните са на Института за развитие на публичната среда.

За сравнение в първите дни от предизборната кампания за парламента през 2017 г. участниците са инвестирали 1.1 млн. лева. До този момент коалицията "Воля"-НФСБ е похарчила най-много в кампанията си - 694 194 лв. На второ място по направени разходи са ГЕРБ-СДС с 375 184 лв. Републиканци за България са трети с разходи в размер на 339 932 лв., като над 60% от тях са за договори с "Нова телевизия" и БТВ. За посочения период договори с медиите не са сключили девет от регистрираните участници.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Кои са финалистите в IAB MIXX Awards

В шестото издание на конкурса IAB MIXX Awards са подадени общо 184 заявки, което е с 40% повече в сравнение с 2020 г. След първия кръг на гласуването продължават общо 88 от тях, които ще се състезават в 20 категории. В конкурса има четири нови категории в отговор на промените на пазара и новите тенденции. Това са "Бранд активизъм", "COVID-19", "Кампания нисък бюджет" и "Дигитални иновативни похвати".

Общо 20 компании са подали заявки в конкурса. Aгенцията с най-много кампании, стигнали до финала е proof., с общо 28, следвана от guts&brainsDDB с общо 22 кампании и All Channels Group с 9.

Тази година за първи път заявките ще се оценяват от международно жури, съставено от маркетинг специалисти от различни агенции в Европа, с редица награди.

Целия списък с финалистите и кампаниите им може да видите тук>>

Дигитален бизнес

Facebook започва да премахва препоръките си за политически и социални групи

Facebook обяви, че започва да премахва препоръчването, което прави за потребителите си по цял свят на групи в социалната мрежа, посветени на политически и обществени въпроси. Според компанията по този начин ще се намали напрежението, което се създава в мрежата, пише "Дневник".

Ще има и промени, насочени към ограничаване обхвата на групи, които нарушават правилата на мрежата, включително като им се дава по-ниска степен на генерирани от алгоритъм препоръки и като се предупреждават хората, когато се присъединяват към група, която вече е нарушавала правилата.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Медиен бизнес

НФЛ договори правата за излъчване в многомилиардна сделка

Националната футболна лига (НФЛ) договори правата за излъчване в САЩ от 2023 до 2033 г., пише "Дневник" От лигата обявиха, че са подписали споразумения с медийните партньори Amazon, CBS, Fox, NBC и притежаваните от Walt Disney - ESPN и ABC. Подробности за стойността на сделките не бяха съобщени, но според Sportico те са на обща стойност около 105 млрд. долара за 11-те години.

За пръв път стрийминг платформа получава пакет от мачове за НФЛ. Amazon ще плаща около 1 млрд. долара годишно, а останалите медийни компании ще излъчват срещи и съдържание срещу над 2 млрд. на година, твърди CNBC.

Повече може да прочетете тук>>

Рупърт Мърдок подготвя предаването на контрола над медийната си империя

Докато преди време акциите на Fox се търгуваха над тези на двата кабелни конкурента ViacomCBS и Discovery, сега те са на нива от почти 30% спад. Една от причините е, че стрийминг компаниите се насочиха към спорта.

Fox News, където Fox постигна около 80% от печалбата си през миналата година, има проблеми от друг вид. Близката връзка на телевизията с Белия дом на Доналд Тръмп генерира рекордни рейтинги, но отблъсна рекламодатели и някои инвеститори.

Подобно на Fox вестниците трябваше да се справят с глобалното преминаване на рекламата онлайн. Преди десет години компаниите на Мърдок общо бяха третият по големина продавач на реклами в света. Сега те са извън първите десет.

Накъде ще тръгне медийната империя на Мърдок може да прочетете в текста на Economist тук>>

Новата икономика на блокбъстърите

Преди COVID-19 Холивуд беше изпаднал във франчайз треска. И десетте най-печеливши филма за 2019 г. в световен мащаб бяха продукции на големи студиа и представяха персонажи, които се завръщат на големия екран. Сега AMC, най-голямата верига кина в света отчете 77% спад на приходите миналата година и нетна загуба 4.6 млрд. долара до голяма степен защото Marvel и други отложиха премиерите си, докато публиката се завърне.

Недостатъкът на блокбъстърите е, че могат да преструктурират икономиката на приходите от билети. Шест от десетте най-печелившите филма в света от миналата година не бяха на английски. Пет бяха на китайски, а един на японски. Това отразява способността на азиатските страни да овладяват огнищата на коронавирус по-успешно, отколкото повечето държави на Запад.

Повече по темата за киноиндустрията може да прочетете в текста на Economist тук>>

Рекламен бизнес

Спад в годишните приходи на WPP

Най-голямата комуникационна група WPP отчете спад от 8.2% в приходите, които не включват придобивания, продажби и валутни ефекти за изминалата година. Така те се равняват на 9.8 млрд. паунда спрямо 10.8 млрд. пауда през 2019 г. През четвъртото тримесечие на 2020 г. приходите намаляват с 6.5% в резултат на пандемията от коронавирус и свитите маркетинг бюджети на рекламодателите. Въпреки това рекламният холдинг определя финансовите си резултати като устойчиви и отчита ръст в области като електронната търговия. Най-сериозен беше спадът за WPP през второто тримесечие на 2020 г., когато в разгара на пандемията отчете спад от над 15%, пише WSJ. "Направихме много промени в бизнеса през последната година и така трябва да бъде, когато времената са трудни. Ще видим ползите през 2021 г., когато икономиката се възстанови и клиентите разходите", казва изпълнителният директор на WPP Марк Рид, цитиран от WSJ.

Повече тук>>

Свободни позиции:

EVN обяви вакантни позиции за маркетинг специалист и копирайтър по заместване.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]