Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 март)

Якоб Туровски: Ролята на Facebook не е да цензурира политическа реч; All Channels разширява портфолиото си от агенции; Рекордни разходи за медийно отразяване на участниците в изборите; Facebook е изтрила 1.3 млрд. фалшиви профила и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

Якоб Туровски: Ролята на Facebook не е да цензурира политическа реч

В началото на март България стана част от програмата на Facebook за проверка на фактите от трети страни в партньорство с AFP. Ръководителят на отдел "Обществени политики" във Facebook Якоб Туровски разказва пред "Капитал" как работи програмата и кога съдържание от платформата може да бъде премахвано или да се намали показването му на потребителите.

По думите му покрай изборите в България се провеждат обучения на политическите партии с цел да разполагат с базова информация за това как да използват Facebook по най-ефективния и безопасен начин по време на кампаниите им. Сред новите правила в платформата е също, че всяка страница, която иска да публикува политическа реклама във Facebook, трябва да мине през регистрационен процес, за да е ясно кой плаща за нея.

Повече за програмите на Facebook за борба с фалшивите новини и предизборните кампании на политиците може да прочетете в интервюто с Якоб Туровски тук>>

Петр Келнер загина в катастрофа с хеликоптер в Аляска

Чешкият милиардер Петр Келнер, собственик в България на bTV Media Group и телекома "Теленор България", загина на 56-годишна възраст в катастрофа с хеликоптер по време на ски екскурзия в Аляска. Катастрофата е станала в събота следобед, а трагичната вест е потвърдена от инвестиционната група PPF Group, където мажоритарен акционер е Келнер. От холдинга обявиха, че Ладислав Бартоничек поема управлението на всички активи на групата. Той ще управлява активите на PPF за над 35 млрд. евро в индустрии като банки, застраховане, биотехнологии, телекоми, земеделие и имоти.

Повече по темата може да прочетете тук>>

All Channels разширява портфолиото си от агенции

Aвстрийската дигитална агенция Datenwerk, част от комуникационната група The Skills, стъпва на българския пазар в партньорство с All Channels Communication Group. Новата агенция Datenwerk Bulgaria ще предлага дигитални комуникационни решения, базирани на данни. Управляващ директор на българския офис е Боян Петров, преди това дигитален стратег в All Channels.

Към момента екипът на Datenwerk Bulgaria е съставен от общо четирима души, част от които от All Channels, и е поела обслужването на част от портфолиото от клиенти на групата.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекордни разходи за медийно отразяване на участниците в изборите

Коалицията "Воля" - НСФБ продължава води класацията за похарчени пари за медийно отразяване 20 дни след началото на предизборната кампания. До този момент участниците в изборите са изразходили общо над 3.5 млн. лева без ДДС за отразяване, пише "Дневник".

"Воля" - НФСБ продължава да насочва своите средства основно към големите телевизии - NOVA, bTV и БНТ. След тях по разходи за медийна кампания се нареждат ГЕРБ - СДС с 503 392 лв. От началото на кампанията те са ориентирани към онлайн и печатни медии, но в този период вече има и средства, насочени към телевизиите. Трети по разходи са ВМРО - БНД с 492 001 лв., като основната им част е насочена за телевизионно излъчване.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Антон Хекимян, bTV: Недоверието в медиите води до недоверие и в справедливостта

Антон Хекимян е директор "Новини, актуални предавания и спорт" в bTV от края на декември 2020 г. Решението дотогавашният шеф на новините Венелин Петков да бъде сменен беше на новия изпълнителен директор на bTV Мартин Швехлак. "Дневник" разговаря с Антон Хекимян за свободата на медиите, новите му отговорности и промените, които ще предприеме на новата позиция.

Цялото интервю на "Дневник" може да прочетете тук>>

Удължен е срокът за подаване на заявки в PR конкурса на БАПРА

До 2 април агенции и PR специалисти могат да подават заявки в 11-ото издание на конкурса BAPRA Bright Awards, който се организира от Българската асоциация на PR агенциите (БАПРА). Той има за цел да отличи най-добрите комуникационни практики през годината, които традиционно ще се оценяват от изцяло международно жури. Кандидатурите в общо 14-те категории трябва да бъдат подадени на английски в платформата на конкурса, като няма ограничения за броя заявки.

Ангел Искрев е част от журито на фестивала AdStars

Творческият директор на агенцията proof. Ангел Искрев е част от предварителното жури на международния рекламен конкурс AdStars. Изборът му е в резултат на спечелената миналата година сребърна награда за кампания на платформата Cloudcart. Предварителното жури има за цел да избере заявките в AdStars, които ще бъдат подадени към журито, определящо финалистите. Впоследствие трета група специалисти ще определи и победителите в конкурса. Ангел Искрев е единственият български представител в журито.

Максим Бехар в новият директор "Международно развитие" на ICCO

Основателят и главен изпълнителен директор на М3 Communications Group Максим Бехар беше избран за директор по международното развитие на световната PR организация ICCO. Позицията е новосъздадена, а работата на Бехар ще бъде да осигури растеж на световната организация и повишаване на етичните стандарти и качеството на комуникационен бизнес. Той остава част и от изпълнителния комитет на ICCO, а сред задълженията му ще бъде привличането на нови членове и присъединяването на още държави към организацията.

Агенцията Ideas Bulgaria пое обслужването на "Рапид КБ"

Българската комуникационна агенция Ideas Bulgaria пое обслужването на вносителя на земеделска техника "Рапид КБ". Фокус в работата на агенцията ще бъде дигиталната реклама и засилване на присъствието на фирмата в социалните мрежи. Сред клиентите на Ideas Bulgaria са още EVN, AES, GREE, AES Eurasia, Uva Nеstum Wine&SPA и други.

Дигитален бизнес

САЩ следят под лупа плана на Google да блокира "бисквитките"

Планът на Google да блокира "бисквитките" кара разследващите от Министерството на правосъдието на САЩ да се притесняват. Те се опитват да разберат от ръководителите в рекламната индустрия дали ходът на търсачката ще разклати по-малките ѝ конкуренти.

Въпросите на разследващите от Министерството на правосъдието засягат това как политиките на Google влияят върху рекламната и новинарската индустрия. Разследващите искат да разберат дали Google използва Chrome, който има 60% пазарен дял сред браузърите в глобален мащаб, за да намали конкуренцията, като попречи на други рекламни компании да проследяват потребителите си чрез "бисквитки", като същевременно си оставя вратички за себе си.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook е изтрила 1.3 млрд. фалшиви профила

Най-голямата социална мрежа Facebook заяви, че е изтрила 1.3 млрд. фалшиви профила между октомври и декември 2020 г. и че има над 35 000 служители, работещи за борба с дезинформацията, публикувана на тази платформа, пише "Дневник".

Компанията също така e премахнала повече от 12 млн. публикации за ковид-19 и ваксини, които наетите поне 80 здравни експерти, работещи на 60 езика, са обозначили като дезинформация.

Въпреки това "Репортери без граници" съди Facebook за търговски измами, допускащи дезинформация

"Репортери без граници" (RSF) съобщи, че е подала съдебен иск срещу Facebook, като обвинява компанията в "подвеждащи търговски практики". Става дума, че компанията обещава да предостави "безопасна" и "свободна от грешки" онлайн среда, което обаче противоречало на масовото разпространяване на език на омразата и на фалшива информация в социалните ѝ мрежи, пише още "Дневник".

Искът е пред прокурор във френската столица и твърди, че се основава на експертни анализи от стотици страници, лични свидетелства и изявления от бивши служители на Facebook.

Медиен бизнес

Ожесточена търговска война между собствениците на "Нова тв" и bTV се разгаря в Сърбия

В Сърбия тече ожесточен търговски спор между компанията United Group, контролираща в България "Виваком" и "Нова броудкастинг груп", и PPF Group, собственик на "Теленор" и "bTV Медиа груп", пише "Дневник".

На пръв поглед спорът засяга господстващо положение в сектора на доставчиците на кабелна инфраструктура, но в крайна сметка опира до това какви телевизии могат да гледат сърбите. Спорът между PPF Group на чешкия милиардер Петр Келнер и United Group на големия инвестиционен фонд BC Partners премина в насрещни съдебни искове, обвинения за сдружаване на PPF с правителството в Белград и за заплашване свободата на медиите в страната.

Повече за историята зад спора може да прочетете тук>>

Свободни позиции:

DEV.BG обяви вакантна позиция за маркетинг специалист.

Interpartners обяви вакантни позиции за акаунт и копирайтър.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]