Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (1 юни)

Комуникационната група DDB открива нова BTL агенция; Започна кандидатстването за ФАРА; Отрязана версия на новия епизод на "Приятели" в Китай; Кампания на Uber за безплатно возене към пунктове за ваксиниране; Свободни позиции и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Ако искате да получавате информация за най-важното от сектора на маркетинга, рекламата и PR-а, може да се абонирате за седмичния ни е-бюлетин тук.

На българския пазар

Комуникационната група DDB открива нова BTL агенция

Комуникационната група DDB разширява портфолиото си от бизнеси. От този месец тя вече предлага и BTL услуги през новата агенция "Готово". Управляващ партньор на компанията е Рада Илиева, която е и миноритарен собственик на новата компания.

Към момента в агенцията в София работят четирима души, като в допълнение разполага със собствени екипи и в големи градове в страната. "Готово" работи вече и с първи клиенти, сред които брандовете iRobot, Russian Standard, The Pogues Irish Whiskey и Whitley Neill Gin. По думите на управляващия партньор агенцията е в процес на подписване на договор с голяма козметична компания.

Повече за новата агенция може да прочетете тук>>

Започна кандидатстването за ФАРА, който тази година ще се проведе в София

Един от най-очакваните рекламни фестивали в България - ФАРА, започна да приема заявки на участие. Събитието, организирано от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), ще се проведе от 8 до 11 септември и цели да отличи най-добрите творчески рекламни решения. Тази година фестивалът ще е с нова локация - София. В резултат на пандемията от коронавирус миналата година надпреварата беше отменена. Затова сега агенциите могат да участват с кампании, реализирани между 1.01.2019 г. и 30.04.2021 г.

Промени има и във формата на събитието. То ще бъде разделено на медиен и творчески фестивал. Първият цели да "награди проектите, които се открояват чрез стратегия в използването на медийните канали, която променя пазара и води до измерими резултати", пишат от асоциацията. В творческия фестивал пък се въвежда нова категория "Бранд адаптивност", в която могат да участват рекламни форми, които променят бранда в резултат на непредвидена социална или пазарна ситуация. Ще бъде разширена и подкатегорията "Социални медии и инфлуенсър маркетинг".

Крайният срок за подаване на заявки за ФАРА 2021 е 25 юни в сайта на фестивала.

Сформира се техническа комисия за проследяване на пийпълметричните данни

Една година след като на пазара започна да действа една система за измерване на телевизионната аудитория - тази на ГАРБ, в рамките на медийната комисия, част от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), вече е създадена техническа комисия. Целта й е да извършва мониторинг на данните, които системата представя. В случай на запитвания от страна на някой от ползвателите на информацията комисията ще действа като посредник между него и доставчика.

В настоящия състав на техническата комисия влизат шестима представители на медийни агенции, членове на БАКА, трима представители на рекламодатели, членове на Българската асоциация на рекламодателите (БАР), и представители на bTV, БНТ и NOVA.

В края на миналата година комуникационната индустрия повдига въпроса за одит на системата на ГАРБ или провеждането на конкурс за избор на система, при условие че се създаде индустриален комитет. До решение обаче не се стигна, като основното противопоставяне беше между медийните групи на bTV и "Нова".

Повече за техническата комисия може да видите тук>>

АЕЖ - България инициира създаването на платформа за проверка на факти

Асоциацията на европейските журналисти - България (АЕЖ), обяви стартирането на информационната онлайн платформа Factcheck.bg. Целта й е да проверява фактите около новини в медиите, изказвания и публикации в социалните мрежи, като по този начин ще спомогне за разпространението на надеждна информация и намаляване на дезинформацията. Приоритетно ще се проверяват актуални, обществено значими твърдения. "Factchek.bg се ръководи от първото и основно правило в журналистиката - проверяване на фактите, проследяване на информацията, кой е източникът и какви са неговите мотиви", пишат от АЕЖ. Екипът на Factcheck.bg е съставен от седем опитни журналисти и медийни специалисти.

Повече за платформата може да видите тук>>

Медиен бизнес

Amazon купува MGM за 8.45 млрд. долара

Технологичният гигант Amazon обяви, че купува филмовото студио Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) за 8.45 млрд. долара. MGM е едно от най-известните студиа в Холивуд и собственик на правата на филмови поредици и герои като Джеймс Бонд и Роки. По този начин Amazon ще подсили своя собствен бизнес с филмови продукции, както и стрийминг платформата Amazon Prime Video.

Amazon със сигурност ще добави целия каталог на MGM към собствената си стрийминг платформа. Въпросът е дали ще остави някои (или всички) заглавия ексклузивни за Prime Video.

Повече за сделката може да прочетете тук>>

Когато Хари Потър се обедини с Eurosport

Една от най-големите медийни групи в света - WarnerMedia, през годините е минала през редица превъплъщения. Последното e предложеното сливане на отделената от собственика си - щатския телеком гигант AT&T, WarnerMedia с Discovery. Така ще се създаде нов медиен гигант, който ще изостава по приходи единствено от Disney.

Чрез обединението компанията - майка на CNN, HBO и холивудското студио Warner Bros., с филмови поредици като "Батман" и "Хари Потър", ще се слее с Discovery, притежаваща активи като Animal Planet, Discovery Channel, Еurosport, Food Network и други. Според условията на сделката AT&T ще получи 43 млрд. долара, а акционерите й ще държат 71% от новата компания, докато тези на Discovery - останалите 29%.

Повече за сделката може да прочетете тук>>

Отрязана версия на новия епизод на "Приятели" в Китай

Гостуващи в специалния епизод на "Приятели" звезди като южнокорейската банда BTS, Лейди Гага и Джъстин Бийбър бяха премахнати от китайската му версия.

И от трите компании, предлагащи стрийминга на епизода, липсват не само изброените известни личности, но и всякакви препратки към ЛГБТ общността, пише "Дневник".

Не е известно дали правителството на Китай е наредило цензурата, или платформите сами са решили това, за да се избегне "политически чувствително" съдържание.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Беларус блокира и изправи пред съда водещата независима медия

Финансовата полиция в Беларус претърси редакцията на най-големия независим онлайн новинарски портал и домовете на няколко негови сътрудници и блокира страницата му в интернет. Комитетът за държавен контрол съобщи, че е образувано наказателно дело срещу неназовани сътрудници на медията Tut.by по подозрение за укриване на данъци, пише "Дневник".

През есента правителството лиши портала от официалния му статут на медия по време на репресивните мерки на властите срещу протестите, разпалени от преизбирането през август на дългогодишния президент Александър Лукашенко.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Рекламен бизнес

Кампанияна Uberза безплатно возене към пунктове за ваксиниране

По време на пандемия, когато нагласите на хората към ваксините са разнопосочни, добрата комуникация и насърчаващи услуги са от изключителна важност, за да се забърза масовата ваксинация. Затова колкото повече организации и бизнеси се включат в каузата, толкова по-скоро ще се подобри здравната ситуация по света.

В САЩ в инициативата за ваксиниране се включват от Uber. В новата си кампания те предлагат четири безплатни пътувания на американските потребители, за да им помогнат да отидат и да се ваксинират. За целта приложението на Uber е свързано с портала за ваксинация в САЩ, като така намира най-близкия пункт, където може да бъде поставена доза. Комуникационната кампания е дело на агенцията Wieden+Kennedy.

Свободни позиции:

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]