Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 юни)

Кои са победителите в "PR приз 2021"; Instagram стартира Reels реклами в България; Когато Роналдо пусна рекламния дух от бутилката; Свободни позиции на пазара и други

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

All Channels стана PR агенция на годината в конкурса на БДВО

Общо 84 проекта на 30 различни агенции, медии и компании от публичния и частния сектор се състезаваха в тазгодишното 21-о издание на конкурса "PR приз 2021", организиран от Българското дружество за връзки с обществеността (БДВО). Те бяха оценявани в общо 17 категории, три от които нови за конкурса, с цел да отговорят на променената комуникационна среда през последната година. Това са "Комуникации на промените", "Най-добро използване на социалните мрежи" и "Инфлуенсър маркетинг".

Най-много заявки - общо 10 - бяха подадени в категорията "Кампания за устойчиво развитие/ корпоративна социална отговорност" и "Комуникация на промените".

В специалната категория "Комуникационна агенция на годината" на първо място беше класирана All Channels Communication Group, следвана от MSL Sofia, част от комуникационната група на "Publicis Groupe България". В категорията "Вътрешен комуникационен отдел на годината" отличието беше присъдено на Пощенска банка и PR агенцията им Proximity Sofia.

Вижте пълния списък с победители в тазгодишното издание

Категория "Корпоративна комуникационна кампания"

1. "10 години "Лидл България" - "От-до консулт" и "Лидл България"

2. "Заедно по пътя към успеха" - А1

3. "55 години "Кока-Кола" в България в 55 истории от 55 думи" - All Channels Group и "Кока-Кола ХБК България"

Категория "Кампания за устойчиво развитие/ корпоративна социална отговорност"

1. "Проект ФинКултура" - Уникредит Булбанк

2. "Телефонната измама има много лица" - А1

3. "Да върнем жеста на природата" - "Девин" и агенция "Интеримидж"

Категория "Кампания на НПО"

1. "Купи 1 книга" - Асоциация "Българска книга"

2. Кампания "Медийната грамотност в България. Какво научихме от кризата?" -

Коалиция за медийна грамотност и Фондация за свободата "Фридрих Науман"

3. "Базар на професиите" - Българска мрежа на Глобалния договор на ООН, BookMark

Категория "Кампания в публичния сектор"

1. "Имаш право на България" - "Параграф 42" и "Българи в САЩ/ Bulgarians in USA"

2. #OfficeNostalgia - "Интеримидж" и Асоциация на собствениците на бизнес сгради

Категория "Проект за вътрешни комуникации"

1. "Пътят до новото нормално в А1" - А1

2. "Коледно парти без коледно събиране - възможно" - KBC Group в България

3. "TELUS International PULSECHECK 2020: ИСТИНАТА ИЛИ СЕ ОСМЕЛЯВАШ!" - TELUS International Bulgaria, All Channels Group

Категория "Комуникационен проект за продукт или услуга"

1. Kампания за изграждане на общности (community building) "IMAGINE" - Interpartners, Американски университет в България (АУБ)

2. "Брей! Това е българско" - "Кауфланд България"

3. "Всички сме свързани" - кампания за потребителски кредит с овърдрафт - Пощенска банка, Proximity Sofia

Категория "Специално събитие"

1. "ИКЕА Балкон артист" - "Параграф 42"

2. "Национална финансиада 2020" на Банка ДСК - MSL и Digitas, част от Publicis Groupe България и Банка ДСК

3. TELUS Days of Giving 2020 - TELUS International Bulgaria and All Channels Group

Категория "Комуникационен проект на медия"

1. "С БНТ на училище" - БНТ

2. 257 podcast - БНР

3. "БНТ подкаст" - БНТ

Категория "Кризисни комуникации"

1. Kole, Poluchi li? - Банка ДСК

Категория "Дигитални комуникации"

1. "НАТУРАЛНИЯТ ЩАБ НА КРАДЕЦА НА ЯБЪЛКИ" - All Channels Group и "Загорка"

2. Philips OneBlade Gaming Challenge - All Channels Group

3. "Спокойни в интернет" - Банка ДСК

Категория "Най-добро използване на социалните мрежи"

1. "Без реклама и без месечен каталог" - А1

2. "НАТУРАЛНИЯТ ЩАБ НА КРАДЕЦА НА ЯБЪЛКИ" - All Channels Group

3. "Нашите пица тайни в TikTok" - "Параграф 42"

Категория "Комуникационна кампания за работодателска марка/ Employer Branding"

1. "Всеки търси служители, ние търсим хора" - Банка ДСК и Noble Graphics

2. "Разчитайте на нас" на "Кауфланд България" - MSL и Digitas, част от "Publicis Groupe България"

3. "55 години "Кока-Кола" в България в 55 истории от 55 думи" - All Channels Group

Категория "Инфлуенсър маркетинг"

1. "Наесен с песен и "е-просвета" - А1

2. "#SelfieShop магазин за селфита в мола" - "Параграф 42", Mall Plovdiv

3. "Нашите пица тайни в TikTok" - "Параграф 42", "Билла България"

Категория "Комуникации на екопроекти"

1. "Събирай разделно" - "Девин" и агенция "Интеримидж"

2. "Зелени истории на открито" (второ издание) - Пощенска банка, Proximity Sofia

3. "Партньорство за красива и чиста България" - Сдружение "БГ Бъди активен"

Категория "Комуникации на промените"

1. "Силата на екипния дух по време на пандемия и действията на KBC Group в България" - KBC Group в България

2. "The business must go on - въпреки пандемията!" - А1

3. "Лидери в новото "нормално" - Уникредит Булбанк

Специални категории

"Вътрешен комуникационен отдел на годината"

Два екипа - един отбор мечта - Пощенска банка и Proximity Sofia

"Комуникационна агенция на годината"

1. All Channels Group

2. MSL Sofia, част от "Publicis Groupe България"

Специална награда на КРИБ

Kole, Poluchi li? - Банка ДСК

Награди на Комисията по професионална етика

БНТ за подкаста "МеГра" за Проект на обществена организация

Publicis Groupe за проекта CMO Insider за Корпоративен проект или кампания

Специални награди на журито за "Значима комуникационна кампания, носеща положителна промяна"

"Имаш право на България" на "Параграф 42" за "Българи в САЩ"

Образователен проект на БНТ "С БНТ на училище"

Проект на Банка ДСК за кризисни комуникации Kole, Poluchi li?

Изборната агитация ще струва на държавата два пъти по-малко, отколкото през март

Двойно по-малко пари от държавния бюджет за предизборна агитация ще получат участниците в изборите на 11 юли, пише "Дневник". За разлика от вота на 4 април, за който бяха раздадени почти 1 млн. лв. за т.нар. медийни пакети, този път сумата възлиза на около 550 хил. лв. От това финансиране ще се възползват 10 партии, 4 коалиции и 1 независим кандидат.

Медийните пакети са финансовите средства, получавани от формациите, които нямат право на държавна субсидия - партиите, които на последните парламентарни избори са спечелили под 1% от действителните гласове, и коалициите, взели под 4% от гласовете.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Агенцията proof. спечели четири бронзови награди от конкурса White square

Отличията на комуникационната агенция proof. в международния рекламен конкурс са за кампании, изготвени за онлайн супермаркета Ebag, безалкохолната напитка fritz-kola, алкохолния бранд Kasaba и козметичната марка Avon. Агенцията има и две заявки финалисти в White square.

Тази година в състава на журито на конкурса влизат и двама български специалисти. Това са Марин Костов - Мъро от All Channels, който е част от творческото жури на White square и Момчил Захариев от NEXT-DC, който беше в състава на маркетинг журито.

Дигитален бизнес

Instagram стартира Reels реклами в България

След тестове в редица държави, сред които и България, Instagram обяви, че стартира Reels реклами в глобален мащаб. Услугата Reels официално започва в България през март, с която потребителите могат да създават кратки видеа с ефекти.

Reels рекламите са вертикални и на цял екран, и ще се появяват между различни потребителски Reels клипчета, пише ICT Media. Както и при стандартните видеа от този тип, и рекламните трябва да бъдат с дължина до 30 секунди. Те могат да бъдат коментирани, харесвани, запаметявани и споделяни. Според социалната мрежа този тип реклами ще помогнат на бизнесите да достигнат до още по-големи аудитории, а на хората - да открият вдъхновение от нови марки и създатели на съдържание.

Повече по темата може да прочетете тук>>

Facebook лансира реклами в игрите на Oculus

Най-голямата социална мрежа вече позволява на рекламодатели да се позиционират в игрите за виртуална реалност на компанията Oculus, която Facebook придоби през 2014 г. Рекламите представляват виртуални билбордове, които играчите виждат през очилата. Компанията тества новата услуга за някои избрани игри, сред които Blaston. От Facebook представят възможността да се рекламира като начин да се подпомогнат разработчиците на игри, които да печелят допълнително пари от тях. Същевременно от компанията ще вземат дял от рекламните приходи.

Нови правила на хоризонта

Само през май главният прокурор на окръг Колумбия подаде жалба срещу Amazon, германският орган за защита на конкуренцията започна да преследва Amazon и Google, а италианският им колега удари Google със 100 млн. евро глоба за ограничаване на достъпа до Android Auto.

На 7 юни обаче френският надзорен орган за конкуренцията обяви, че е постигнал споразумение с Google заради исковете, че фирмата злоупотребява с господстващо положение при онлайн рекламите. Google ще плати глоба 220 млн. евро и ще промени някои свои бизнес практики.

Повече за регулациите срещу технологичните гиганти и успеха им може да прочетете в текста на Economist>>

Рекламен бизнес

Когато Роналдо пусна духа от бутилката

На пресконференция преди двубоя с Унгария португалският нападател Кристиано Роналдо премести поставените на масата две стъклени бутилки "Кока-Кола" и вместо тях сложи пред себе си бутилка с минерална вода. Действието му беше разчетено като призив за здравословен начин на живот, пише "Дневник".

Роналдо веднага си спечели много симпатии и поздравления в социалните мрежи. Бързо се появиха и укори към него, че е лицемерно, защото той е участвал в реклами на продукти, които не попадат в графата "здравословни". Мнозина поставиха и въпроса дали действията на португалеца са морални предвид факта, че "Кока-Кола" и останалите спонсори плащат милиони за партньорството си с УЕФА.

Скоро след това примерът на Роналдо беше последван от друга звезда - Пол Погба от Франция, който скри бутилката на "Хайнекен".

MaistorPlus.com обяви вакантна позиция за Digital account manager.

Fama consulting oбяви вакантна позиция за Public Affairs Consultant.

*Информация за корпоративни новини, кампании, предстоящи събития и свободни позиции в областта на PR, маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]