"Дир.бг" купува мажоритарен дял от нишовата телевизия WnessTV

Компанията цели да разшири медийното си покрие. От юли ще стартира и кулинарен канал Soul&PepperTV

Иван Тодоров, основател и вече миноритарен собственик на Wness TV
Иван Тодоров, основател и вече миноритарен собственик на Wness TV
Иван Тодоров, основател и вече миноритарен собственик на Wness TV    ©  Анелия Николова
Иван Тодоров, основател и вече миноритарен собственик на Wness TV    ©  Анелия Николова
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Мажоритарен собственик на телевизията за здравословен начин на живот WnessTV вече е медийната платформа "Дир.бг". Тя купува 51% от дружеството "Ефишънси фърст медия", през което се управлява каналът. Останалият дял от бизнеса държи основателят на телевизията Иван Тодоров, който остава и изпълнителен директор на компанията. Новите партньори не обявяват публично каква е цената на сделката.

Целта на "Дир.бг" е да разшири медийното си покритие, като навлезе в телевизионния сегмент с нишово съдържание. От началото на юли в рамките на "Ефишънси фърст медия" ще започне да се излъчва и нов кулинарен канал Soul&PepperTV.

Телевизия за здраве

Основаната през 2015 г. WnessTV е насочена към хора, които се интересуват от спорт, здравословен начин на живот и личностно развитие. От 2018 г. каналът излъчва изцяло собствено съдържание. Тогава в компанията влизат трима инвеститори - бившият изпълнителен директор на bTV Павел Станчев, съоснователят на "Телерик" Васил Терзиев и Стефан Гугушев, управляващ партньор в адвокатското дружество "Гугушев & партньори". Те осигуряват свеж капитал от общо 500 хил. лв. за развитие на WnessTV срещу 49% дял от дружеството. Сега те излизат от бизнеса, като на тяхно място влиза платформата "Дир.бг". Иван Тодоров от своя страна продава още 2% от своя дял, така че медията да има мажоритарен контрол.

Приходите на "Ефишънси фърст медия" към 2019 г. са в размер на 461 хил. лв., като по думите на Иван Тодоров пред "Капитал", половината от тях са от нестандартна реклама и видеопроизводство, което включва продуктово позициониране и тв съдържание, създадено според нуждите на дадени рекламодатели. "Около 30% от приходите ни са от стандартна реклама, а 20% от разпространение", казва още той. Рекламното време на Wness TV се продава през агенцията The Sales House.

Тодоров разказва, че миналата година компанията отчита лек спад на приходите, което се дължи основно на намалени инвестиции от страна на компаниите в стандартна реклама.

По данни на ГАРБ 95% от аудиторията на WnessTV са жени, градско население с доходи над 900 лв. на месец. Освен в България, каналът се излъчва също в Хърватия, Северна Македония и Украйна.

Нов собственик

Интерес към телевизионния бизнес на "Ефишънси фърст медия" проявяват от "Дир.бг". В съвета на директорите на дружеството влизат Моника Станишева, Владимир Жеглов и Веска Василева. Целта им е да разширят медийното си присъствие, а за Иван Тодоров сделката е добра възможност телевизията да има стабилно присъствие в онлайн среда. "Така ще продължим да предоставяме на аудиторията съдържание, различно от това в основните телевизии, а на рекламодателите нишово позициониране вече както в телевизия, така и онлайн", казва още той пред "Капитал".

Цената на сделката за придобиването на мажоритарен дял от дружеството не е известна, но по думите на Тодоров тя е добра както за купувача, така и за продавача.

Нов кулинарен канал

Още преди сделката с "Дир.бг" от компанията работят върху лансирането на втори канал с фокус кулинарни предавания. Soul&PepperTV ще стартира на 1 юли, първоначално с 30% собствено съдържание, като целта на изпълнителният директор е до 2023 г. то вече да бъде 100%. Разработването на още един нишов канал прави компанията още по-атрактивна за "Дир.бг".

"Фокус на Soul&PepperTV ще бъдат кратките видеа. Ще правим и тематични часове, в които ще представяме различни рецепти за едно и също ястие, например 10 рецепти за салати", дава пример Тодоров. Той допълва, че така ще могат да предложат и нишово позициониране на рекламодателите в сектора на храните. С новия канал целят да привлекат и по-широка аудитория - 25 - 54-годишни зрители, разделени поравно мъже и жени.