🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Агенциите Isobar Commerce и Live Area се обединяват под бранда Merkle в България

До края на годината екипът на комуникационната компания ще нарасне до над 400 души

Любомир Чолаков оглавява агенцията Merkle, част от dentsu
Любомир Чолаков оглавява агенцията Merkle, част от dentsu
Любомир Чолаков оглавява агенцията Merkle, част от dentsu    ©  Надежда Чипева
Любомир Чолаков оглавява агенцията Merkle, част от dentsu    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

В края на 2020 г. една от най-големите комуникационни групи - dentsu обяви, че ще консолидира всички свои 300 агенции по света в шест международни бранда с различна бизнес насоченост - Carat, dentsu X, iProspect, Isobar, dentsumcgarrybowen и Merkle. Промяната важи за всички държави, където компанията оперира, включително и България.

Тази година в страната беше обединен комуникационният бизнес на агенциите за електронна търговия Isobar Commerce и Live Area под бранда Merkle. Така услугите на новото обединение се разрастват, а с тях и портфолиото на агенцията. Целта на екипа в София е да порасне до над 400 души до края на годината от 350 в момента и офисът да се превърне в централа на Merkle в областта на електронната търговия.

Новото обединение

Групата на dentsu по света традиционна се разраства чрез придобивания. Така преди шест години компанията купи мажоритарен дял в американската агенция за анализ на данни и маркетинг пърформанс Merkle. Брандът навлезе на българския пазар след решението на групата да обедини агенциите си в областта на електронната търговия и под шапката на Merkle вече са Isobar Commerce и Live Area. Начело на новото обединение застава Любомир Чолаков, който преди това беше управляващ директор в Isobar Commerce. "Дейността ни не се променя - работим по глобални търговски програми на международни клиенти. Live Area допълни портфолиото ни с нови брандове. Агенцията ни допълва и с опита си в областта на дизайн преживяването на потребителите и стратегията за развитие на търговските платформи", коментира пред "Капитал" Чолаков. Портфолиото от клиенти включва още АSDA, Zwilling, George.com, Walt Disney и др. За набирането на нови бизнеси компанията стандартно участва на конкурси, като се съревновава с агенции от цял свят.

По думите на Чолаков сред най-търсените услуги е изграждането и управлението на търговски онлайн платформи. "Търсят се и периферни услуги като маркетинг автоматизация, привличане на клиенти на платформата, изграждане на общност, програми за лоялност и други", допълва той. "Крайната ни цел да е реализираме продажби и да поддържаме стабилни сайтове, особено по време на големи събития, като например черен петък. Ако образно около 100 хил. души влизат на ден в сайта на adidas в САЩ, когато има специални събития, като пускането на нова колекция например, трафикът скача 7-8 пъти и се изпълняват стотици транзакции в секунда. Сайтът и цялата система зад него трябва да издържат този поток."

Тенденциите в онлайн търговията ще бъдат един от акцентите на конференцията Ecommerce and Retail Summit, която ще се проведе на 2 юни 2022 г. в Sofia Tech Park в хибриден формат, който позволява и присъствие на живо, и проследяване от дистанция. Билети и повече информация за събитието можете да видите на уебсайта му и във фейсбук.

Ръст на екипа и на приходите

Екипът в България под новото обединение Merkle наброява вече над 350 души, като само за първото тримесечие на годината компанията е назначила близо 80 души с инженерен профил. "Това се дължи основно на клиента ни adidas. Работим върху нова версия на японския им сайт, който е огромен като бизнес, и ни трябваха допълнително хора", обяснява Чолаков. Плановете на компанията са до края на годината екипът на Merkle да бъде от малко над 400 души.

От началото на февруари дружеството "Айсобар комърс" е преименувано вече на "Мъркъл" с приходи за 2020 г. в размер на 18.9 млн. лв. Към него предстои да се влее и дружеството "Лайв ериа глобъл сървисиз България", което отчита оборот 5.1 млн. лв. "В началото на пандемията всички спряха за две седмици инвестициите си. След това обаче видяха, че онлайн пространството е единственото място, където може да се реализира растеж. Оттогава ръстът на бизнеса ни не е спрял, единственото ни ограничение е намирането на хора", казва Любомир Чолаков. По думите му през 2021 г. бизнесът пораства с 25%, а тази година очакванията са да отчете поне 15% ръст.