Агенциите Isobar Commerce и Live Area се обединяват под бранда Merkle в България
До края на годината екипът на комуникационната компания ще нарасне до над 400 души
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
В края на 2020 г. една от най-големите комуникационни групи - dentsu обяви, че ще консолидира всички свои 300 агенции по света в шест международни бранда с различна бизнес насоченост - Carat, dentsu X, iProspect, Isobar, dentsumcgarrybowen и Merkle. Промяната важи за всички държави, където компанията оперира, включително и България.
Тази година в страната беше обединен комуникационният бизнес на агенциите за електронна търговия Isobar Commerce и Live Area под бранда Merkle. Така услугите на новото обединение се разрастват, а с тях и портфолиото на агенцията. Целта на екипа в София е да порасне до над 400 души до края на годината от 350 в момента и офисът да се превърне в централа на Merkle в областта на електронната търговия.
Новото обединение
Групата на dentsu по света традиционна се разраства чрез придобивания. Така преди шест години компанията купи мажоритарен дял в американската агенция за анализ на данни и маркетинг пърформанс Merkle. Брандът навлезе на българския пазар след решението на групата да обедини агенциите си в областта на електронната търговия и под шапката на Merkle вече са Isobar Commerce и Live Area. Начело на новото обединение застава Любомир Чолаков, който преди това беше управляващ директор в Isobar Commerce. "Дейността ни не се променя - работим по глобални търговски програми на международни клиенти. Live Area допълни портфолиото ни с нови брандове. Агенцията ни допълва и с опита си в областта на дизайн преживяването на потребителите и стратегията за развитие на търговските платформи", коментира пред "Капитал" Чолаков. Портфолиото от клиенти включва още АSDA, Zwilling, George.com, Walt Disney и др. За набирането на нови бизнеси компанията стандартно участва на конкурси, като се съревновава с агенции от цял свят.
По думите на Чолаков сред най-търсените услуги е изграждането и управлението на търговски онлайн платформи. "Търсят се и периферни услуги като маркетинг автоматизация, привличане на клиенти на платформата, изграждане на общност, програми за лоялност и други", допълва той. "Крайната ни цел да е реализираме продажби и да поддържаме стабилни сайтове, особено по време на големи събития, като например черен петък. Ако образно около 100 хил. души влизат на ден в сайта на adidas в САЩ, когато има специални събития, като пускането на нова колекция например, трафикът скача 7-8 пъти и се изпълняват стотици транзакции в секунда. Сайтът и цялата система зад него трябва да издържат този поток."
Ръст на екипа и на приходите
Екипът в България под новото обединение Merkle наброява вече над 350 души, като само за първото тримесечие на годината компанията е назначила близо 80 души с инженерен профил. "Това се дължи основно на клиента ни adidas. Работим върху нова версия на японския им сайт, който е огромен като бизнес, и ни трябваха допълнително хора", обяснява Чолаков. Плановете на компанията са до края на годината екипът на Merkle да бъде от малко над 400 души.
От началото на февруари дружеството "Айсобар комърс" е преименувано вече на "Мъркъл" с приходи за 2020 г. в размер на 18.9 млн. лв. Към него предстои да се влее и дружеството "Лайв ериа глобъл сървисиз България", което отчита оборот 5.1 млн. лв. "В началото на пандемията всички спряха за две седмици инвестициите си. След това обаче видяха, че онлайн пространството е единственото място, където може да се реализира растеж. Оттогава ръстът на бизнеса ни не е спрял, единственото ни ограничение е намирането на хора", казва Любомир Чолаков. По думите му през 2021 г. бизнесът пораства с 25%, а тази година очакванията са да отчете поне 15% ръст.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.