🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (30 август)

Кошлуков и БНТ; Effie Awards Europe обяви жури 2022; Интервю на Питър Хорокс, Ofcom, пред "Капитал"; Nike е продала NFT маратонки за 190 млн. долара и др.

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На българския пазар

На заседание на СЕМ Пролет Велкова предложи Кошлуков да отстъпи поста до избор на нов шеф на БНТ

Един от членовете на медийния регулатор, Пролет Велкова, е предложил генералният директор на Българската национална телевизия (БНТ) Емил Кошлуков да отстъпи поста си до избора на нов ръководител на държавната медия, съобщи "Дневник".

Това е станало при представянето на отчета на генералния директор на обществената телевизия за периода януари - юни 2022 г. на 25 август пред Съвета по електронни медии (СЕМ). На заседанието Велкова и Кошлуков са влезли в остър словесен сблъсък. "Плурализмът ми се струва, че в БНТ се разбира най-вече като даване възможност да се чуят всички гледни точки. Не мисля обаче, че това е достатъчно, за да има плурализъм в по-задълбочения смисъл на думата", цитира думите на Пролет Велкова БНР. "Докато аз съм директор, ще отстоявам независимостта и спокойствието на моите колеги. Няма да позволя партиен секретар да им казва какво да правя", с това е отговорил Кошлуков, цитиран от националното радио.

Какво още си казаха двамата по време на заседанието може да прочетете от "Дневник">>>

Effie Awards Europe обяви тазгодишното жури

Тазгодишното жури на конкурса Effie Awards Europe, който отличава ефективните рекламни решения на агенциите от континента, ще е в състав от нас 100 професионалисти от 26 европейски страни. В състава му традиционно има и представители от България. В жури първи кръг "Multi-Market & Positive Change Effies" участие ще вземат Мартин Димитров, творчески директор в Nitram, и Юлиян Добрев, управляващ директор в BluePoint Research and Consulting. Грета Колева, управляващ директор в Graffiti BBDO & Proximity Sofia, и Десислава Проева, директор продажби в bTV Media Group, ще станат част от втори кръг журиране "Мултипазарни и положителни промени". Български представители ще има и сред редиците на жури "Best of Europe" - Иво Алтънов, управляващ директор в Noble Graphics, и Гергана Иванова, управляващ партньор в The Smarts.

Победителите ще бъдат обявени по време на виртуална церемония по връчване на наградите на 30 ноември.

Повече информация относно състезанието, таксите и крайните срокове можете да видите тук>>>

БОЛД организира обучение по "Проверка на фактите"

Фондация "Българска общност за либерална демокрация" (БОЛД) организира обучение за "Проверка на фактите", което ще се проведе в края на септември. На събитието професионалисти от сферата ще демонстрират на участващите как да работят със софтуер, използван за проверка на факти от водещи "факт чекъри".

Завършилите курса ще сформират доброволческа група, която заедно със специалисти от областта ще анализира случаи на дезинформация, подпомагайки на дейността на фондацията. Повече подробности от сайта на БОЛД>>>

Ружа Загорска от SiteMedia Consultancy е номинирана в две категории на Platinum PR Awards 2022

Ружа Загорска в номинирана за PR Team Leader, както и за Media Relations Professional в тазгодишното издание на комуникационните награди Platinum PR Awards. Тя е единственият представител на цяла Европа, достигал до финала в две категории на авторитетните награди. SiteMedia Consultancy е финалист в общо шест категории с три различни кампании.

Ружа Загорска работи в сферата на комуникациите повече от 20 години. В кариерата си е работила за много брандове като Coca-Cola, LIDL, Microsoft, HP, Beiersdorf, Nivea, Siemens и др.

Дигитален бизнес

Google започва кампания срещу дезинформацията в някои страни в ЕС

Филиалът на Google, Jigsaw, започна кампания за справяне с дезинформацията в Полша, Словакия и Чехия за украинските бежанци въз основа на изследване на психолози, съобщава "Дневник". Работейки с Jigsaw, психолозите от университетите в Кеймбридж и Бристол създадоха 90-секундни клипове, предназначени да "ваксинират" хората срещу вредно съдържание в социалните мрежи. Клиповете, които ще се показват в рекламни слотове в платформи като YouTube и Twitter, целят да помогнат на хората да разпознаят емоционалната манипулация.

Кампанията е предназначена да изгради устойчивост към разкази, насочени срещу бежанците, в партньорство с местни неправителствени организации. Кампанията ще продължи месец.

Повече подробности за кампанията може да прочетете от сайта на "Дневник">>>

Руският аналог на "Уикипедия" рухна часове след появата си

Бивши редактори на рускоезичната версия на онлайн енциклопедията "Уикипедия" пуснаха свой руски аналог под името "Руниверсалис". Появилият се миналата седмица сайт, който силно напомняше за функциите и дизайна на популярната уеб базирана енциклопедия, обаче не беше достъпен за повече от 24 часа, само часове след пускането му. При заявка се появяваше съобщение за грешка 403 - отказан достъп, съобщава сайтът на "Дневник".

Това е новият опит за аналог на появили се на запад услуги, откакто Европа, Съединените щати и други съюзници изолираха Русия заради войната в Украйна. Сървърът е в Русия, а "Руниверсалис" отбелязва като основна задача редактиране на страниците "в съответствие с изискванията на руското законодателство и с уважение към традиционните ценности". Сайтът има и лента за новини.

Повече по темата може да прочетете от "Дневник">>>

Бившият шеф по сигурността: Twitter заблуждава американските регулатори

Twitter подведе регулаторите за защитата си срещу хакери и спам акаунти. Това твърди бившият шеф по сигурността на социалната платформа Питър Затко в жалба до американската Федерална търговска комисия. В жалбата с дължина от 84 страници Затко, който е също и хакер, широко известен като Mudge, казва, че Twitter невярно твърди, че има солиден план за сигурност.

Според бившия директор Twitter дава приоритет на растежа на потребителите пред намаляването на спам съдържание, като ръководителите могат да печелят индивидуални бонуси до 10 млн. долара, ако подпомогнат увеличаването на броя на ежедневните потребители. Twitter определи жалбата като "фалшив разказ". В момента социалната медийна компания се бори с Илън Мъск, главния изпълнителен директор на Tesla, в съда, след като той се опита да се оттегли от сделка за 44 млрд. долара за закупуване на Twitter. Мъск обвини компанията, че не е предоставила подробности за разпространението на ботове и спам акаунти в мрежата си.

Повече за сагата и отговорът на Twitter - от сайта на "Капитал">>>

Медиен бизнес

Питър Хорокс, Ofcom: Повече отговорни регулации, а не премахване на технологичните платформи

Днес Питър Хорокс е член на Съвета за съдържание на британския медиен регулатор Ofcom. Кариерата му обаче започва като стажант в BBC през далечната през 1981 г. През 2007 г. става ръководител на нюзрума, а две години по-късно поема управлението на Световната служба на BBC и до 2014 г. отговаря за цялото редакционно съдържание.

Питър Хорокс беше и един от лекторите в тазгодишното издание на рекламния фестивал ФАРА. В ексклузивно интервю за "Капитал" Хоркос коментира бъдещето на медиите, регулацията на социалните мрежи и фалшивите новини. Той споделя, че вярва в идеята за рейтинг система за медийните компании, която да се определя спрямо медийни стандарти. "Например качествените издания да получават оценка ААА, а тези, които защитават руски интереси - DDD." Относно социалните мрежи и влиянието им върху медиите Хорокс коментира, че е дигитален оптимист, а работа на политиците и регулаторите и да превърнат технологията в отговорен инструмент.

Цялото интервю на Питър Хорокс пред Сирма Пенкова може да прочетете тук>>>

Рекламен бизнес

Nike е продала NFT маратонки и аватари за 190 млн. долара

Производителят на спортни стоки Nike е сред брандовете, които инвестираха много в метавселената и NFT проекти. Очевидно днес това се отблагодарява - компанията вече е реализирала продажби в този сегмент за 185 млн. долара, което я прави лидер сред модните брандове. В челото на класацията са и компании като Tiffany, Adidas и Gucci, които обаче изостават значително. Nike е лидер и по броя на транзакциите с NFT.

Компанията демонстрира колко силно се интересува от идеята за NFT още през декември, когато закупи RTFKT Studios, производител на колекционерски предмети за NFT от следващо поколение. Малко преди това производителят на спортни облекла успя да продаде лимитирана серия от 600 чифта NFT маратонки само за шест минути.

Целия материал може да прочетете тук>>>

NewMeta

Roblox пуска виртуални слухови апарати на платформата си

Виртуални слухови апарати ще бъдат достъпни за потребителите на Roblox. Нововъведението идва след кампания на музикалния софтуер Soundly, която се бори "със стигмата около младите хора, които се нуждаят от подобен тип устройства".

Линията слухови апарати, налични в магазина Roblox от 26 август, имат за цел да дадат възможност на младите играчи, които носят устройство за подобряване на слуха, проектират аватар, който максимално да прилича на тях. Налични ще са шест дизайна на устройствата, включително крила на Пегас, светещи болтове, усмихнати лица и цветя. Играчите могат да закупят апаратите за 50 робукса (или около 60 цента), като 100% от приходите ще отидат за благотворителност.

Свободни позиции

Тази седмица Paragraph 42 имат свободна позиция за Account Assistant, като кандидатури се приемат на имейл [email protected]. dentsu са обявили вакантно място за Digital Merchandising Manager. От Publicis Groupe си търсят точния човек за Media Account Manager, а #SUNDAYMEDIA подбират кандидатури за Influencer marketing campaign coordinator.