Приходите на производителя на стъкло "БиЕй глас" са достигнали близо 3 млрд. лв.

Компанията, която е собственик на заводите в София и Пловдив, очаква продажбите да се увеличат и през 2024 г. заради повишено търсене

През последните години компанията значително разшири капацитета си за производство на бутилки и буркани в заводите в Пловдив и София
През последните години компанията значително разшири капацитета си за производство на бутилки и буркани в заводите в Пловдив и София
През последните години компанията значително разшири капацитета си за производство на бутилки и буркани в заводите в Пловдив и София
През последните години компанията значително разшири капацитета си за производство на бутилки и буркани в заводите в Пловдив и София
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Производителят на стъклен амбалаж "БиЕй глас България", който е част от португалската група BA Glass, увеличава продажбите си с 5% до близо 3 млрд. лв. през 2023 г., а печалбата скача с 46%. Това става ясно от отчета на компанията, която е собственик на заводите в София и Пловдив (бившите "Дружба стъкларски заводи"). Резултатът на практика отразява дейността на всичките 12 завода на BA Glass, след като преди няколко години българското дружество стана център за продажбите на цялата група. Прогнозите за 2024 г. са за допълнителен ръст благодарение на повишеното търсене, отчитат от компанията.

По-ефективно производство

През миналата година "БиЕй глас" е увеличила производството в резултат на подобрената ефективност и работата на новата пещ в София, която беше изградена през 2022 г. Проектът беше част от мащабна инвестиционна програма за двете производствени площадки, която се оценява на около 600 млн. лв. Първата значителна инвестиция беше направена в завода в Пловдив скоро след като португалската група придоби компанията от гръцката Yioula през 2017 г. Към края на 2023 г. дълготрайните материални активи достигат 469 млн. лв. спрямо 351 млн. лв. година по-рано, като ръстът идва основно от земя и машини.

Оперативната печалба нараства с близо 100 млн. лв. през миналата година, като достига 307.8 млн. лв. Това се дължи основно на увеличението на себестойността и съответно на цените за клиенти.

И двете предприятия произвеждат стъклени бутилки и буркани, като основната част от продажбите са в чужбина. В България клиенти са производителите на бира, вино, алкохолни напитки, както и консервни фабрики. Извън страната компанията продава в над 20 държави, като най-големите пазари са Гърция, Румъния, Обединеното кралство, Италия, Сърбия, Израел, Северна Македония, Турция и Албания.

Повече за заплати, по-малко за енергия

При разходите най-значителен ръст има при тези за заплати, които се покачват с 26% до 39.4 млн. лв. Това е съпроводено и с леко увеличение на персонала - с около 5% до общо 748 души. Минимално е покачването на разходите за суровини и консумативи. В производството се използват основно сода и пясък, които се доставят от местни производители, както и трошки (отпадно стъкло).

Намаляват обаче разходите за електроенергия и газ. От компанията посочват, че след рязкото поскъпване на енергоносителите от края на 2021 г. и през цялата 2022 г. през миналата година до голяма степен ситуацията се е нормализирала.

В плановете за тази година са инвестициите да са насочени към оптимизиране на капацитета и процесите, както и към подобряване на инфраструктурата на предприятията.

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 4
    qtt17085130391223251 avatar :-|
    Plamen Dimitrov

    40 000 000 лв. разделено на 750 човека грубо прави средна год. заплата 53 300 лв! Уау-у-у ! Евала !

    Нередност?
Нов коментар