Българските продукти заемат 67% от асортимента на четирите най-големи търговски вериги
Благодарение на партньорството над 45 местни дружества продават продукцията си и в чужбина
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Повече от 67% от асортимента в основните хранителни категории в магазините на Billa, Kaufland, Lidl и T Market е от български продукти. Този дял е най-висок при месните продукти (76%), следван от хляба (73%), млечните храни (64%), плодовете и зеленчуците (57%). Това показват данните от анкета на Сдружението за модерна търговия за работата на четирите вериги с български производители в периода 1 ноември 2018 - 30 октомври 2019 г.
С между 120 и 200 местни производители
Всяка от четирите вериги работи с между 120 и 200 местни производители. Българските фирми могат да работят успешно с големите търговски компании, ако предлагат продукти с постоянно високо качество и по международните стандарти и ако доставят договорените количества в срок и с подходяща опаковка, уточняват от сдружението.
През последната година четирите търговски вериги са изкупили повече от 111 хил. тона плодове и зеленчуци от български производители. Български компании произвеждат и почти 40% от продуктите под собствени марки на ритейлърите. В резултат на партньорството си с търговските вериги повече от 45 местни дружества успешно продават продукцията си и в чужбина.
Инициативи на веригите
Българските производители развиват бизнеса си и благодарение на различни инициативи, организирани от търговските вериги. Billa например инвестира в развитието на българското земеделие чрез програмите си "Градините на "Билла" и "Българска ферма", които се развиха в собствени брандове. Kaufland подкрепя местни фермери, като осигурява средства и ноу-хау за сертифицирането им по световния стандарт за безопасност Global G.A.Р. Lidl пусна серията "Родна стряха" и проведе кампанията "Съхрани българския вкус", с което наложи на пазара традиционни български храни. T Market дава предимство на българските производители при избора на продукти за асортимента си.
За ползите от сътрудничеството
Партньорството с веригите осигурява на фирмите продажби на големи количества стока, което пък е свързано с оптимизиране на производствения им капацитет. В крайна сметка доставката на продукти за веригите води до по-добро прогнозиране на приходите и дава възможност на доставчиците да инвестират в подобряване на бизнеса си, обобщават ползите от организацията.
Важна част от подкрепата за българските производители е и споделянето на огромния опит, който веригите имат от практиката си в България и в Европа. Благодарение на това много компании оптимизират своите процеси и въвеждат утвърдени методи за работа, което им осигурява конкурентно предимство на пазара, припомнят от сдружението.
1 коментар
Имам повече доверие на веригите отколкото на институциите
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.