🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Кошницата е празна в глобалната експанзия на Alibaba

Стремежът на онлайн търговеца да се конкурира с Amazon все още е неуспешен

Alibaba.com таксува търговците по 3000 долара на година за продажби в платформата
Alibaba.com таксува търговците по 3000 долара на година за продажби в платформата
Alibaba.com таксува търговците по 3000 долара на година за продажби в платформата    ©  Reuters
Alibaba.com таксува търговците по 3000 долара на година за продажби в платформата    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Alibaba.com, уебсайтът за електронна търговия на Alibaba, стартира в САЩ през 2019 г. Компанията имаше за цел да регистрира повече от 1 милион местни фирми в B2B платформата си и да се конкурира в световен мащаб с Amazon. Резултатите три години по-късно обаче са разочароващи.

Сайтът в САЩ не е постигнал първоначалните си цели, принуждавайки китайската компания да пренастрои плановете си за растеж, съобщават източници от Alibaba пред Financial Times. Проектът е бил засегнат и от десетки напускания на служители от офиса в Ню Йорк.

Проблемите в подразделението в САЩ идват на фона на засегнати вътрешни операции на Alibaba, включително заради репресиите срещу технологичните бизнеси в Китай, забавянето на икономиката и растящата местна конкуренция.

Alibaba.com изпитва трудности в задържането на продавачите в САЩ от самото си стартиране, отчасти поради трудността да се конкурира с цените на световните търговци. "Производителите в САЩ не са толкова конкурентни, цената на всичко е много по-висока, включително труда. Екипът няма достатъчно вътрешна подкрепа, така че не могат да привлекат достатъчно доставчици и продавачи", казва настоящ служител в екипа пред FT.

Повечето продавачи в САЩ анулират абонаментите си след една година според бивши и настоящи служители. Екипът на сайта в САЩ обяви, че ще намали целта си да регистрира 1 милион малки предприятия в Щатите до само 2000 всяка година.

Масови оставки

Междувременно най-малко 35 служители, работещи в Alibaba.com в Ню Йорк, са напуснали работата си през изминалата година, което представлява повече от половината от екипа, тъй като платформата не се представя добре, както и поради оплакванията за тормоз от страна на висшия мениджмънт и дългите работни часове. Повечето позиции не се запълват, което някои наблюдатели считат като сигнали, че компанията мисли да се оттегли тихо от американския пазар.

Въпреки че представлява малка част от бизнеса на групата, сайтът има повече от 20 милиона активни купувачи от около 200 държави, както и 200 000 глобални продавачи, но само няколко хиляди от тях са американски компании. Той таксува търговците по 3000 долара на година за продажби в платформата.

През 2018 г. Alibaba придоби американската софтуерна фирма Opensky за неразкрита сума, за да се разшири в Северна Америка. Съоснователят Джон Каплан, както и някои служители на Opensky, бяха преразпределени, за да стартират Alibaba.com в САЩ.

Каплан напусна компанията през май тази година, за да стане изпълнителен директор на Payoneer, компания за платежни услуги, докато мнозинството от бившите служители на Opensky също вече са вън от Alibaba.

Все още няма коментари
Нов коментар