PepsiCo купува 20% от румънската компания за изворна вода AQUA Carpatica
Американският гигант ще разпространява марката води в Румъния и Полша и ще има правата за разширяване в нови пазари
Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
PepsiCo обяви, че е сключила стратегическо споразумение с румънския производител на изворна вода AQUA Carpatica, съгласно което американският гигант ще притежава 20% от компанията. Съгласно споразумението американската компания ще има права да разпространява изворната вода, която попада в премиум класа, в Румъния и в Полша, а освен това ще има възможността и за разширяване на други пазари, включително САЩ.
- "Агринайзер" набира 500 хил. евро капитал за разширяване на бизнеса в Румъния
- Румъния временно улеснява изграждането на ВЕИ в земеделските земи
"С отличния си вкус и първокласно позициониране AQUA Carpatica е идеално допълнение към съществуващото портфолио от премиум напитки на PepsiCo", казва главният изпълнителен директор на PepsiCo Europe Силвиу Поповичи. Финансови детайли от сделката не бяха съобщени.
Основателят на Aqua, която предлага и газирана вода - гръцкият бизнесмен с швейцарско гражданство Жан Валвис, заяви, че е изключително радостен от сключването на договора. "Радвам се от възможността да се присъединя към PepsiCo, за да разширим нашия отпечатък в Европа и да проучим възможностите да донесем AQUA Carpatica и нейните ползи за здравето на нови потребители на нови пазари", каза той в прессъобщение, разпространено до медиите. "За малко повече от десетилетие AQUA Carpatica се превърна в обичана марка в Европа, която се стремим да направим публична в бъдеще. Радвам се, че PepsiCo споделя нашата визия за развитие на марката в Европа и в световен мащаб," добави той.
Компанията е основана през 2010 г., като изворите, които използва, се намират в района Буковина, Трансилвания. AQUA е известна като една от най-здравословните води на местния пазар, като компанията използва най-незамърсяващите пластмаси и материали за бутилките си. Друго нещо, с което компанията успя да се наложи като най-продаваната марка води в Румъния само за три години, е фактът, че водата й е изцяло изчистена от нитрати. Цялостният брандинг и имидж на AQUA се върти около здравословния начин на живот и екологичните ползи, което отговаря и на тенденциите на пазара на води през последните години. Марката се продава в 16 страни, сред които САЩ и Обединеното кралство.
Данни на консултантската компания GlobalData показват, че пазарът на пакетираната вода в Румъния ще нарасне с 4.5% до 2.21 млн. литра през 2022 г.
Втора сделка за PepsiCo
PepsiCo е активна на пазара, като обяви, ще придобие 8.5% в американския производител на енергийни напитки Celsius Holdings. Като част от сделката компанията ще номинира директор, който да участва в борда на Celsius. Първоначално PepsiCo ще поеме разпространението на продуктите на Celsius в САЩ. Производителят на Pepsi ще стане "предпочитаният дистрибуторски партньор в световен мащаб за Celsius".През 2021 г. Celsius генерира приходи 104.3 млн. долара, което е почти три пъти повече от отчетените през 2020 г. 35.7 млн. Постъпленията на вътрешния пазар са били 95.9 млн. долара.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.