Щатските вестници губят по 10 долара на всеки един, спечелен онлайн

Приходите от печатни реклами на новинарската индустрия продължават да се сриват, а онлайн печалбите не могат да ги компенсират

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

За всеки долар, който са спечелили от онлайн реклама, вестниците в САЩ са загубили 10 долара от срива на печатна такава, сочи ново проучване на Pew Research Center, цитирано от Bloomberg Businessweek. През изминалата година приходите на вестниците са спаднали много по-рязко, отколкото през 2010 г. Тогава издателите са губели по 7 долара на всеки 1 долар, спечелен в интернет.

Новинарските издания продължават да изостават като приходи в сравнение технологичните посредници като Google и Facebook, смята Том Розенстил, директор на Проекта за отлични постижения в журналистиката на Pew. "Новинарската индустрия е фундаментално непривилегирована в тази област", смята той.

Медийният бизнес все още не може да компенсира спада в печатните реклами с дигитални приходи. Доклад на Американската вестникарска асоциация от миналата седмица разкрива, че общите приходи от реклами на вестниците са намалели със 7.3% до 23.9 млрд. долара през 2011 г.

Онлайн рекламите в новинарските групи в САЩ са се увеличили като финансови постъпления с около 207 млн. долара, но от друга страна приходите от печатни реклами са се свили с близо 2.1 млрд. долара, сочат данните на Pew Research. Вестниците бавно пренасочват фокуса си върху онлайн съдържанието, но не са успели да се възползват от увеличения обем персонализирани данни, налични в мрежата.

Според проучването на Pew, през следващите няколко месеца над 100 издания ще предложат някаква форма на модел за дигитален абонамент. Тази тенденция беше частично провокирана от успеха на вестник New York Times, който въведе такса за достъп до част от страниците си в интернет. До момента компанията има 406 хил. плащащи за онлайн съдържание абонати.

Растящ брой експерти прогнозират, че до пет години много вестници ще предлагат печатна версия единствено с доставка по домовете и то само в неделя, пише още в доклада на Pew. Според анализаторите, новинарските групи могат да обмислят по-тясно партньорство с компании като Google и Facebook, или пък би трябвало да възприемат модела на компании като Thomson Reuters и Bloomberg, които продават и специализирана финансова и правна информация.

11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    stealth avatar :-(
    exdn
    • - 4
    • + 26

    Ами така е, всеки иска да получава, без да плаща нищо и после реве къде е останала качествената журналистика.

    Така става дами и господа... плащаме с трици - получаваме маймуни.

    Ще видим като зачезнат реномираните медии откъде ще преписват разни блогъри и агрегатори.

    Нередност?
  • 2
    trollador avatar :-|
    trollador
    • + 16

    До коментар [#1] от "stealth":

    В наши дни се инвестира повече в тоалетна хартия, отколкото в хартиени медии. Факт.

    Нередност?
  • 3
    mahito avatar :-?
    mahito
    • - 4
    • + 22

    За мен в това развитие няма нищо лошо. Първо - пести се от хартия, пазят се дървета, и т.н.. Второ, в интернет има повече достоверност - хората веднага могат да проверят в гугъл или в друга медия дали написаното е истина, или е просто художествена измислица. Това прави нивото на лъжите една идея по-ниско и възможността всеки да си смуче история или сензация от пръстите също. Не че ако имаш вестник не можеш да го напишеш в интернет, но онлайн медията дава повече удобства. Трето, така на пазара ще останат само силните медии, които са се утвърдили на пазара и продават качество, а не количество. Четвърто, това дава права на обикновените читатели да си кажат мнението и одобрение/неодобрение, както и възможността те самите да бъдат журналисти и да отразяват събития.

    Аз съм твърдо за и според мен би било интересно да се види кои медии ще останат и кои не. Например списания като Тhe Economist, Time, както и вестниците Financial Times i Wall street journal не са толкова заплашени от това, понеже те са си утвърдено име в брашна. Повече важи за няколко малки вестника, които не са утвърдени и може и да не се случи.

    Нередност?
  • 4
    mahito avatar :-P
    mahito
    • - 1
    • + 17

    А искам да добавя и това, че Онлайн медиите дават възможност за почти моментална обратна връзка с читателите, което включва оправяне на информация, нови източници, както и просто популярността и обменяне на мнение между потребители. Това е показател, че хората не просто консумират информацията и я забравят, а мислят върху нея и после коментират, завързват се дискусии и хората се обогатяват и разсъждават над това, което четат :)

    Нередност?
  • 5
    ivtotev avatar :-P
    Иван Тотев
    • - 2
    • + 9

    Да живее негово величество Интернет.

    Нередност?
  • 6
    rozablue avatar :-|
    rozablue
    • + 12

    До коментар [#2] от "trollador":

    Що се отнася до печатните медии в България /изключвам присъстващите/ инвестирането в тоалетна хартия е по-рентабилно.

    Нередност?
  • 7
    tarator9 avatar :-|
    tarator9
    • - 2
    • + 7

    До коментар [#1] от "stealth":

    Аз затова си плащам за хартиеното копие на вестника от снимката, въпреки че отива директно в кошчето за хартия, а чета статиите онлайн. Който иска достоверна информация, трябва да е готов да плаща за нея.

    Нередност?
  • 8
    spencer avatar :-|
    Horatio
    • + 1

    Няма лошо, супер ще е ако е така и в България, където всеки втори реши да издава вестник.

    Нередност?
  • 9
    haralampi avatar :-|
    haralampi
    • + 3

    Хубаво е Икономедия да се поучи от написаното в тази статия и да развива повече онлайн съдържанието си за сметка на хартиените вестници.

    Последвайте модела на Ню Йорк Таймс и ще имате много абонати за платен онлайн достъп, както в България, така и от чужбина, които искат да четат качествена журналистика, а не бози. Например, аз съм готов да си плащам за качество, но не ми се занимава с хартия.

    Настоящата ви стратегия май е ориентирана към преводи в онлайн изданията и качество на хартия, което излиза онлайн доста по-късно и най-вече е трудно да се намери лесно сред преводните повърхностни статии. В резултат, вече все по-рядко ви чета.

    Нередност?
  • 10
    metaflute1 avatar :-|
    Martin
    • - 1
    • + 1

    Не виждам смисъл от печатни медии. Всично трябва да е онлайн и това е.

    Нередност?
Нов коментар