🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Salesforce придобива Slack за 27.7 млрд. долара

Облачната компания ще влезе в директна конкуренция с Microsoft в сферата на технологиите за комуникация

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Компанията за облачен софтуер Salesforce обяви, че купува Slack Technologies, разработчика на едноименното приложение за комуникация на работното място Slack, срещу 27.7 млрд. долара. Цената на сделката ще бъде платена чрез пари в брой и акции, пише Reuters. Това е най-голямата сделка в историята на Salesforce, която е един от най-активните "пазаруващи" в Силициевата долина - за последните 15 години тя е направила над 60 придобивания.

Salesforce разработва софтуер за управление на връзката с клиенти, докато Slack е приложение, което се позиционира като пълно дигитално решение за комуникацията в един бизнес. Slack беше в добра позиция да се наложи по време на пандемията, но конкуренцията в сектора на дигиталните комуникации рязко се усили през тази година.

Най-големият проблем за компанията се оказа Microsoft, която пусна своя продукт Teams, с на практика същите възможности, които има и Slack (разговори, чатове, отделни групи за различните екипи, конферентни връзки и др.), но с много по-голямо покритие заради името на Microsoft и наложената операционна система Windows 10. Така в рамките на няколко месеца Microsoft успя да вдигне броя на потребителите на Teams до 115 млн. души дневно по данни към третото тримесечие. Общото число при Slack не е ясно, но е ясен броят на плащащите за пълната версия на приложението - едва 142 хил. потребители.

Salesforce може да помогне на Slack да се наложи извън нишови технологични компании. Основаната от Марк Беньоф компания доставя решения за връзка с клиенти, както и някои допълнителни услуги, на компании от различни сектори.

И двете компании са листнати на борсата. Salesforce има пазарна капитализация от близо 220 млрд. долара, а Slack - от 25 млрд., но голяма част от нея се дължи на скока през последната седмица, когато стана ясно, че двете страни преговарят. Slack дебютира на борсата през юни миналата година, но не следваше растежа на други софтуерни компании. За сравнение, Zoom се появи на борсата два месеца преди Slack, но оттогава насам цената на акциите се е вдигнала с над 500%, докато тази на Slack е около същото ниво, на което и дебютира.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    novr2 avatar :-|
    novr2

    Мерните единици и преводът е малко подвеждащ. За Slack 142 хил. потребители - това са paying customers на Slack - всеки с няколкостотин user-а. Отделно имат още 400хил клиента дето не плащат... Пак са далече от 115млн. души , но това е в хора ползващи за M$ и организации (всяка с неясен брой хора) за Slack.

    Нередност?
Нов коментар