Panasonic планира да купи софтуерната компания BlueYonder за 6.5 млрд. долара

Това ще е най-голямата сделка на японския пазар от 2011 г.

Panasonic планира да купи американската софтуерна компания BlueYonder срещу 700 млрд. йени (6.45 млрд. долара). Това ще е най-голямото придобиване в сектора на електрониката в Япония от 2011 г. насам, съобщи японското издание Nikkei.Японската корпорация, която придоби 20% от акциите на BlueYonder срещу 86 млрд. йени миналата година, е в последния етап от преговорите за останалата част от акциите от акционерите, сред които Blackstone Group, съобщава Nikkei, без да посочва източникът на информацията. Нито една от компаниите не е потвърдила сделката в официално изявление.

"Това не е нещо, което е обявено от нашата компания. Не е вярно, че сме решили такова нещо", заявиха от Panasonic в имейл изявление.

Придобиването би подкрепило услугите за управление на веригите за доставки на Panasonic, тъй като пандемията от коронавирус фокусира вниманието на компаниите върху тяхната устойчивост на смущения.

Японската компания се надява да комбинира своя хардуер със софтуер, тъй като има голям дял от пазара за охранителни камери, използвани в магазините, и преносими четци на баркодове, използвани в логистичните паркове. Освен това добавянето на софтуерна поддръжка за веригите за доставки ще увеличи стойността на хардуерните ѝ продукти. По-известни със своите потребителски уреди и електроника, през последните години Panasonic се фокусираха повече върху доставянето на части на други бизнеси, като например батерии за електрическите автомобили на Tesla.Сделка за придобиване на BlueYonder би била най-голямата за Panasonic, откакто похарчи 800 млрд. йени, за да направи Sanyo Electric и Panasonic Electric Works изцяло собствени дъщерни дружества през 2011 г.

Парите за придобиване вероятно ще дойдат от собствените средства на Panasonic, въпреки че за покупката може да се обмислят и заеми или друго финансиране, се казва в информацията на японското издание.

Японската компания задълбочи партньорството си с BlueYonder през май, като спечели място в борда, след като придоби миноритарен дял. Американската фирма използва машинно обучение, за да помогне на компаниите да управляват веригите си за доставки, които свързват фабрики със складове и търговци. Сред клиентите на BlueYonderсе нареждат компании като Walmart, Starbucks и Unilever.

Все още няма коментари
Нов коментар