🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Дигитални модели

Кои са новите технологични иновации от тази седмица

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Екзоскелети

В помощ на лекарите

Германският производител на медицинско оборудване Ottobock обяви, че е пред придобиване на базирания в Сан Франциско стартъп за екзоскелети SuitX. Сделката е логична за купувача, който също работи в тази сфера, както и в областта на протезирането. SuitX произлиза от Robotics and Human Engineering Lab на Бъркли. Преди да основе компанията, Хомаюн Казеруни създава друга подобна фирма - Еkso Bionics, която излезе на борсата през 2014 г. Ottobock и SuitX всъщност произвеждат роботизирани екзоскелети, които се използват в две основни сфери: помощ при работа и здравеопазване. SuitX предлага три работни екзоскелети - за гръб, рамо и крак, както и две здравни системи: едната помага при ходене, а другата облекчава докторите при носенето на оловни престилки.
Социални мрежи

Намери ми подобен създател на съдържание

Pearpop е маркетплейс за социално сътрудничество, който дава възможности на създателите на съдържание и брандове в отделни платформи да си купуват партньорство със знаменитости и по-големи автори. Стартиралата през миналата година компания сега се разширява към Instagram, след като преди това беше налична за потребителите в TikTok. До края на ноември тя ще бъде добавена и към Twitter, а през декември - и в Twitch. От Pearpop обявиха, че за по-малко от месец над 10 000 създатели на съдържание в Instagram са се присъединили към платформата. Сред знаменитостите тук са Post Malone, Джейк Пол, Парис Хилтън, Том Фелтън и др. Според основателя на Рearpop Коул Мейсън първоначалната концепция е възникнала, след като разбират, че няма подобен маркетплейс, който да дава възможност на малки и големи създатели на съдържание да монетизират продукцията си чрез сътрудничество с други като тях.
Обучения

Запази си хората чрез курсове

Покрай напускането на все повече специалисти през последната година корпорациите и организациите търсят начини да запазят квалифицираните си кадри. Един от най-използваните начини е да им предлагат по-добри възможности за личностно развитие и кариерен растеж. Младата компания Hone смята, че има нужното решение. Неотдавна тя привлече финансиране за 16 млн. долара в Рунд А, воден от F-Prime Capital и с участието на сегашните инвеститори Cowboy Ventures и др. Бизнесът на Hone е да предлага обучение по лидерство в самите организации чрез онлайн курсове на живо. Курсантите участват в четириседмичен "лагер" по теми, избрани от компанията им. След това те разполагат с неограничен достъп до класовете на Hone през цялата година. До този момент компанията е привлякла над 100 клиента и има над 400% годишен растеж.
Все още няма коментари
Нов коментар