🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

САЩ започват строежа на първата високоскоростна железница между Лас Вегас и Лос Анджелис

Очаква се маршрутът да бъде завършен за Олимпийските игри в Лос Анджелис през 2028 г.

Времето за пътуване между двете крайни станции ще бъде около 2 часа, което е два пъти по-бързо от времето за шофиране
Времето за пътуване между двете крайни станции ще бъде около 2 часа, което е два пъти по-бързо от времето за шофиране
Времето за пътуване между двете крайни станции ще бъде около 2 часа, което е два пъти по-бързо от времето за шофиране    ©  Reuters
Времето за пътуване между двете крайни станции ще бъде около 2 часа, което е два пъти по-бързо от времето за шофиране    ©  Reuters

Жителите на Южна Калифорния могат да очакват да се качат на високоскоростен влак през 2028 г., за да пътуват два часа до Лас Вегас. Това обявиха представители на проекта на стойност 12 млрд. долара, когато в понеделник в Града на греха тържествено беше даден старт на строителството. Частната железопътна компания Brightline официално започна изглаждането на линията Brightline West, която според компанията е първата американска високоскоростна железница. Маршрутът ще свързва Лас Вегас и Ранчо Кукамонга (на 64 км от Лос Анджелис). Brightline се стреми Brightline West да бъде пусната в експлоатация през 2028 г., когато Лос Анджелис ще бъде домакин на Олимпийските игри.

Линията ще бъде с дължина 218 мили (около 351 км) и според компанията влаковете ще достигат скорост до 200 мили в час (приблизително 322 км/ч). Средната скорост на влаковете ще бъде около 115 мили в час (185 км/ч), съобщава CNBC. По думите на компанията времето за пътуване между двете крайни станции ще бъде около 2 часа, което е два пъти по-бързо от времето за шофиране между Лас Вегас и Ранчо Кукамонга.

"Убеден съм, че когато американците за първи път изпитат американска високоскоростна железница на територията на САЩ, няма да има връщане назад и хората ще я очакват и изискват в цялата страна", заяви транспортния министър Пийт Бутигиг в интервю за CNBC.

С помощта на Вашингтон

Проектът за високоскоростната железница е на стойност 12 млрд. долара, като в края на миналата година той получи финансиране 3 млрд. долара по правилата на инфраструктурния закон на президента Джо Байдън. Останалата част от проекта ще бъде финансирана с частни средства, като в началото на годината администрацията на Байдън одобри емитирането на освободени от данъци облигации на стойност 2.5 млрд. долара, след като проектът вече е получил одобрение за емитиране на подобни облигации за 1 млрд. долара през 2020 г.

Според компанията Brightline West ще има икономически ефекти за над 10 млрд. долара за щатите Невада и Калифорния, като ще създаде повече от 35 хил. работни места. Brightline добавя, че проектът подкрепя климатичните цели на двата щата, като ще създаде възможност за мобилност без емисии, която ще намали парниковите газове с повече от 400 хил. тона CO2 годишно.

Brightline вече оперира железница в щата Флорида, свързваща градовете Орландо и Маями. Маршрутът ѝ е с дължина 235 мили (378 км) и изминаването му отнема около 3.5 часа. Brightline е заявила пред инвеститори, че е превозила рекордните 258 хил. пътници през март, като всеки трети влак е бил пълен, пише Washington Post.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    ekp351157130 avatar :-|
    ekp351157130

    Нищо пара. Нова подземна гара в Щутгарт, нова гаричка на летището, малко тунели и 100км нови линии - над 10млрд. евро.

    Нередност?
Нов коментар