Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK

Да решим веднъж завинаги проблема с бездомните кучета!

27 17 мар 2010, 32391 прочитания
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
Каузата на: SILVIYAAA
Преглед на профил
Каузата е нова и подкрепена от 132 човека
Каузата е предложена от наш читател. "Капитал" дава възможност на всички читатели да подадат сигнал в рубрика "Нови каузи". Когато екипът ни застане зад дадена кауза, тя ще стане "Кауза в развитие".

Защо е важна


Бездомните кучета и тяхното безконтролно размножаване е проблем вече на всички големи български градове. Те се ровят в неизхвърлените кофи за боклук, разкъсват торбичките и разнасят боклуци навсякъде. Без проблем си лежат в пясъчниците вместо там да играят нашите деца. Да не говорим за болестите, които разнасят. Като капак на проблема се явяват и криворазбраните "кучелюбци" които ги хранят редовно, но все пак не ги обичат достатъчно, за да ги приберат у дома си.

Какво е решението

Не е хуманно, но все пак те не са хора. Кастрацията очевидно не помага! Най-разумното е да се постъпи така, както са решили проблема онези държави, към които все се стремим: прибират се в приюти и ако до известен период от време никой не ги потърси, то се прилага безболезнена евтаназия. Така и истинските радетели за кучешките права ще могат наистина да покажат доколко са отдадени на каузата си и да осиновят своите любимци, като след това полагат истински грижи за тях. Всеки осиновил си куче от приют да бъде задължен да дава отчет за неговото състояние. Така трябва да се избегне простото им връщане на улицата от мними осиновители.

Коментарът на

Според програма, гласувана от Столичния общински съвет през 2008 г., до 2011 г. бездомните кучета трябваше да напуснат улиците на града. Но кризата обърка плановете, защото кучетата от затворените строежи напълниха отново столицата.

Решаването на проблема с бездомните кучета е един от приоритетите във всяка кампания на кандидатите за градоначалници.  Ще остане ли и това задача за следващия кмет, който трябва да бъде избран догодина?

Ако вие имате решение на проблема, тук е мястото да го споделите.
Искам да получавам съобщение за развитието на каузата
Подкрепете позицията си с коментар

27 коментара

Избор на тип:
Преглед на профил Jim Stark Рейтинг: 1291 Любопитно
18 мар 2010 12:00 1
- +Оценка
-5 +16

Европа мрази кучетата!
Не ми вярвате?! Вижте фактите: ако се разходите в някой парк на някой било то голям или малък европейски град и срещнете гражданин разхождаш домашният си любимец или по-точно - кучето си, сигурно ще ви направи впечатление, че милото кученце е или с нашийник или с повод, а когато милото кученце е по-едричко задължително си има и намордник. А ако се разходите в някой парк на било то голям или малък български град и срещнете гражданин разхождащ домашният си любимец – кучето, сигурно не би ви направило впечатление, че милото кученце си няма нищичко – нито намордник, нито повод, нито нашийник.
Какъв е извода? – в България толкова много обичаме собствените си кученца, че си ги пускаме на воля – да бягат, да лаят, да маркират терени, да хапят... а хапят ли казах, че това не е ставало от има няма една-две години, че може и повече, значи кучетата ни най-после са си вземали поука и те вече не хапят малки деца или бягащи за добра фигура пълнички девойки, значи всичко е О.К. и нека живее свободата на разхождането на кучетата. А колкото до европейците явно те изобщо не обичат своите домашни любимци – държат ги изкъсо и не им дават никаква свобода, какво ограничение на кучешките права?!
Но да видим още един факт: както в Европа така и в България има общински наредби в който изрично се казва „Забранено е разхождането на кучета без нашийник и повод” и още „Забранено е разхождането на едрите породи и агресивни кучета без намордник” както и...

Прочитане на целия коментар
„Забранява се свободното пускане на кучета без повод на обществени места, които не са определени изрично от Общината за тази цел, както и насъскването им спрямо хора и други животни” и винаги след тези забрани има и упоменато какъв е размера на глобата при нарушение им. Защо европейците спазват тези разпоредби ли, предполагам не е защото се страхуват от глобите или просто защото така гласи наредбата на общината. Причината според мен е защото са обществено отговорни и по обратната причина предполагам не се спазват от българите. И тогава какъв е новият извод? – не че европейците не си обичат кучетата си или пък, че ние сме големи застъпници на правата на животните, ами чисти и просто там, в Европа, хората мислят й за другите членове на обществото си, като не потъпкват правата им и така се съобразяват и с общо приетите норми и спазват законите си които само са изковали.
Защото и тези норми са измислени не да те ограничават или общината се чуди как да ти вземе парите (не че съм чул някъде, някой да е глобен за нарушение на тези наредби), а за да предпазва обществото по един превантивен начин, преди да са е случило злото... отново.
Да, отново... защото това така или иначе е неизбежно, нека бъдем реалисти, но също така нека поне се опитаме да намалим и риска от домашните любимци и без туй има достатъчно много бездомни „любимци”.

_____

БИВШ ТАРИКАТ... ВЯРНО, ЧЕ ТУЙ НЕ Е ДЪРЖАВА, НО ДОКАТО ИМА БАЛАМИ, ЩЕ ИМА И ТАРИКАТИ...
 
Анонимен потребител elitsa_uzunova Неутрално
18 мар 2010 15:23 2
- +Оценка
-1 +20

Подкрепям каузата, че проблемът с бездомните кучета трябва да се реши - колкото по-бързо, толкова по-добре. Но имам забележка към предложеното в каузата: при разходка в произволен български парк виждаме какво? Кучетата, които биват разхождани са все от породисто по-породисто, шар пей, мастиф, кокери, какви ли не. Малко са, да не кажа, няма хора, които да ражхождат осиновени мастийки. Значи такова ние кучелюбството - животното се отглежда за статус символ, а не от обич към най-добрия приятел на човека. Аз съм за поощряване на това повече хора да си вземат кучета от приюти, но това поощряване няма да се получи при твърде високи такси и контролни мерки. По-скоро си мисля, че трябва да се помисли за някакви облекчения, за тези решили да дарят живот, макар и кучешки.

 
Преглед на профил polyabo Рейтинг: 0 Неутрално
22 мар 2010 12:09 3
- +Оценка
-1 +13

Допада ми точната формулировка на каузата, но съм убедена, че няма воля за успешено решаване на проблема. Трябва твърда ръка и решителни действия с конкретни, положителни резултати за това да не се мъчат животинките по улиците, а хората да продължават да ги заобикалят. Бях свидетел как по сигнал от Еко равновесие отидоха на адрес и 20 минути съзерцаваха група кучета, които предишен ден нападнаха наша колежка. Не предпиреха нищо. В друг подобен случай взеха част от кучетата и след часове върнаха пак - с надупчени уши. Не е решаване това на проблема, а създаване на възможност за източване на пари. Трябва тези пари да се инвестират в трайни приюти за тези бездомни животни където чрез ограничаване на популацията им с времето ще намалеят по естествен начин. Сигурна съм, че храната, обезпаразитяването за времето докато живеят ще са достатъчно хуманни и с траен ефект т.е. няма да са на ъгъла до блока или в парка или навсякъде. Да, няма да е без пари, но сега се вижда, че няма ефект от взетите мерки. Никакъв. Ще кажете - толкова по -важни неща имаме за решаване - точно това, точно сега ли. Да. Всичко си има решение и хора да го направят. Затова за всеки проблем решаването му е успешно, когато е навреме. Не искам страдащи кучета по улиците - озлобени, гладни, мръсни, не искам да се страхувам от тях.

 
Преглед на профил Недялко Маринов Рейтинг: 316 Неутрално
23 мар 2010 19:34 4
- +Оценка
-10 +8

Мога да ви кажа как е решен проблема в един български град, чието име няма да спомена. Прибраните от улицата кучета се местят в... клетката на лъва в зоопарка. Хем кучетата ги няма, хем се спестява от разходите за поддръжката на зоологическата градина, хем са в сила писанията на Дарвин за естествения подбор. Не казвам, че е хуманно, дори според мен не е много редно. Но хайде спорете с роднините на наядените от кучета хора...

 
Преглед на профил Тони Гетова Рейтинг: 418 Гневно
26 мар 2010 18:58 5
- +Оценка
-6 +13

Абсолютно против съм. Първо -да уточня -гледам котка, а не куче и не мога да бъда определена като "кучелюб". Но проблемът няма да се реши, докато домашните кучета не се маркират с чип и глобите за изхвърлени на улицата кучета не се утроят. Много от хората, които имат кучета се отнасят към тях като към вещи и когато не им трябват просто ги пъдят, виждала съм много такива кучета. Да не говорим, че София е един от градовете, в които има най-малко платени такси за притежаване на този домашен любимец. Какво ви говори това? А колко от горепишещите са се обаждали на Екоравновесие за кастрация? Аз щях да го направя-издирването на телефона им не беше лесно, но котилото изчезна, както и да е . След кастрацията глутниците са намалели, въпросът е че никой не прави статистика на това. Ако обаче кучетата се кастрират, а нови на улиците на изхвърлят проблемът ще бъде решен за 10-тина години без нехуманни изцепки.

 
Преглед на профил animalprograms Рейтинг: 8 Неутрално
28 мар 2010 15:07 6
- +Оценка
+9

И с евтаназия, и с кастрация, от двадесет години мнимите експерти и защитници все избират да се "борят" с последствието - популацията от вече родени вповече животни, идващи от частните имоти и оставащи да търсят прехрана на улицата.

Нищо не е обмисляно по отношение същинския проблем вкойто и да е град - продуктивността на популацията от домашни кучета. По преценка на Фондация Анимал Програмс (и на Четири Лапи), домашната популация в София наброява около 200,000 (двеста хиляди!). Анимал Програмс твърди, че ежегодно (!) този контингент възпроизвежда потомство от няколко десетки хиляди излишни животни.

Въпреки огромният ресурс, досега общината не прие програма за ограничаване на масовото развъждане. В цивилизованите градове по света това е станало чрез (1) насърчаване и (2) подпомагане стерилизацията на домашните любимци.

 
Преглед на профил Недялко Маринов Рейтинг: 316 Весело
30 мар 2010 19:29 7
- +Оценка
-6 +5

Зоопарка, зоопарка :)

 
Преглед на профил Xumpomo name Рейтинг: 572 Неутрално
31 мар 2010 15:35 8
- +Оценка
+5

Наскоро слушах колега, търси на кого да даде кученца, питам го, защот въобще е позволил да се развъждат - ами така му казали, че ако кучката му не ражда ще се разболее...
После защо изхвърлят на улицата. Е, колегата ми уж намери на кого да ги даде, но предполагам половината поне ще свършат на улицата като пораснат

_____

Birds of a feather flock together.
 
Преглед на профил fiona Рейтинг: 392 Неутрално
6 апр 2010 00:41 9
- +Оценка
+5

На теория е лесно. Може да се почерпи опит от Великобритания например. Там има закони, приюти и това засяга не само кучетата, а всяка четиринога или хвърката твар, която се озове на улицата в населено място. На практика обаче, дори да препишем законите, у нас липсва на-важното - отношението към животните, което е възпитавано с поколения. То е като английската ливада - косиш, тъпчеш, косиш и така...

_____

fff
 
Преглед на профил dreamer Рейтинг: 1086 Неутрално
19 апр 2010 13:21 10
- +Оценка
-1 +7

И настоящите методи за справяне с проблема биха ни свършили работа достатъчно добре. Но принципно проблема не е в кучетата, нито в нормативите, които касаят бездомните кучета, дори не е и в обикновените граждани. Истинския проблем е в неприлагането и умишленото неспазване на настоящите нормативи от длъжностните лица натоварени с тази служба. Та проблема ще се реши, когато тези длъжностни лица почнат да си вършат работата така както е разписано. Ако искаме да видим резултати трябва да насочим усилията си точно в тази посока - търсене на отговорност от длъжностните лица за това, че поради нехайство, безотговорност или с користни цели са нарушавали нормативите, по които би следвало да работят.

_____

Отделете време навреме.
 
Преглед на профил mnodulgaregforma Рейтинг: 418 Весело
23 апр 2010 12:49 11
- +Оценка
-4 +7

До коментар [#7] от "Недялко Маринов":

Да ги дадат на лъвовете в зоопарка :)
Що пък не, избиваме куп животни за месо, пък кучета да не може.

 
Преглед на профил mnodulgaregforma Рейтинг: 418 Неутрално
23 апр 2010 12:51 12
- +Оценка
+4

А по сериозно - ако може да има някакъв контрол над строежите и складовете, които завъждат кучета на свободно отглеждане.

 
18 май 2010 12:29 13

Този коментар беше изтрит в 12:30 на 18/05/2010 от неговия автор.

Преглед на профил Атанас Начков Рейтинг: 369 Разстроено
18 май 2010 12:31 14
- +Оценка
-1 +5

Не мога да разбера Екоравновесие. Казват, че има 20 000 бездомни кучета в София. Според http://www.capital.bg/blogove/parliament_watch/2010/02/17/859082_bezdomnite_kucheta_ostavat_v_sofiia_i_za_sledvashtiia/ имат близо 700 места за тях. В същото време работят без евтаназия - http://www.ecoravnovesie.com/news.html
, което означава, че връщат обратно добитъка. Какво казват всъщност? За какво ми е тази бройка, която показва колко глави се побират в приюта, след като ги връщат обратно? Защо въобще строят приюти като нито използват евтаназия там, нито ги прибират за постоянно, а само ги кастрират и ги пускат на свобода? Вместо да си харесам пес от там, по-лесно ще ми е да си взема произволно от улицата? И защо не казват кое...

Прочитане на целия коментар е това Европейско изискване и предписание на Световната здравна организация, които доказват ефективния метод на кастрацията и връщането обратно?

 
Преглед на профил Nono Рейтинг: 367 Неутрално
4 юни 2010 12:45 15
- +Оценка
-5 +7

"За" евтаназията на всички бездомни песове, заплашващи живота и здравето на хора! Който е против да си прибере поне едно вкъщи, да си го гледа, да се грижи за него и тогава да обяснява кой крив-кой прав

 
Преглед на профил animalprograms Рейтинг: 8 Неутрално
14 юни 2010 20:55 16
- +Оценка
+1

egoistoff повдигна въпроса за истинската дейност на Екоравновесие. Официалните им данни абсолютно се разминават с действителността в София. И напълно основателни са подозренията, че тази организация продължава да търгува с изгубени/откраднати и нежелани животни така, както беше разкрито от ARD през 2005, и както беше през 2004 и 2000.

Първо, годишният брой на безнадеждно изгубените домашни кучета в София е от порядъка на 4000. Понастоящем толкова биват спасявани и незабавно връщани у дома от градската служба в Калгари. Тук четири фургона на Екоравновесие кръстосват из града, и въпреки това повечето изгубени кучета най-често остават безследно изчезнали.

Второ, годишният прираст на домашната популация от кучета в София е не по-малко от 25,000. В близкото минало в много американски райони приютите ежегодно събираха съответен, и дори по-голям брой кучета на глава. Тук дори и половината да са кученца, пак можем да говорим за годишен оборот от поне 12,000-13,000 израстнали нежелани животни.

Следователно, официалната програма на Столична община - година след година да бъдат кастрирани и пускани по 3000-4000 безпризорни кучета - може да бъдат квалифицирани като благи приказки с пудра захар. Относно препоръките на Световната здравна организация, тук Четири лапи пробутват някакви свои, безобразни интерпретации.

 
Преглед на профил animalprograms Рейтинг: 8 Неутрално
24 юни 2010 16:09 17
- +Оценка
-1 +3

Това е пример за кауза, натикана в задънена улица. Да, тя еважна, но анонимният й автор я е формулирал мъгляво, не е адресирал същинският проблем, и не е изведел адекватно решение.

Какво трябва да решава едно решение? Истина е, че "онези държави, към които все се стремим" прилагат евтаназия за излишните животни. Но тази мярка третира само последствието (симптома), без да променя динамиката на популацията. Затова, там решиха проблема, като ограничиха възпроизводството на нежелани домашни любимци.

Щом ние претендираме да сме интелигентни европейци, не следва вече трето десетилетие отново да правим избор между мафиотски алтернативи - "умъртвяване или кастрация", които са основани на безкрайното лечение на синдрома, именно свръхпопулацията.

Наистина, българските любители и защитници на кучетата и котките са безумци. Но е безумие и да им отмъщаваме, като осъждаме животните, които те зарязват навън.
- Емил Кузманов, Фондация Анимал Програмс

 
Преглед на профил meanmoonshiner Рейтинг: 367 Неутрално
29 юни 2010 13:38 18
- +Оценка
-1 +2

Не мисля, че към момента проблемът произтича от кучета, изгонени от частни домове. Навъдилите се улични популации имат свой собствен демографски ресурс, който е двигателя на тяхното съществуване.

Доколкото го има и другия проблем, той може отчасти да бъде ограничен с "насърчаване и подпомагане стерилизацията на домашни животни", без да пропускаме правото на всеки стопанин да НЕ кастрира кучето си. И доколкото принуда в това отношение не може да има, мерки в тая посока няма как да бъдат достатъчно ефективни сами по себе си.

Макар по принцип да смятам, че добрите решения и резултати идват по еволютивен път, то в конкретния случай, според мен, в съвременния урбанизиран свят място имат само хората и техните принадлежности /домашни любимци/. Паралелно нека да съществува и дива природа, която да се управлява по нейните правила, никой не е срещу това. Но да се чувстваш заплашен от други животински видове и то в собствената си среда, е малко прекалено.

Евтаназия за домашните кучета, които си нямат стопанин да легитимира тяхното съществуване. Свобода за всички диви животни в техния си див свят.

 
Преглед на профил aleko Рейтинг: 624 Неутрално
1 юли 2010 13:00 19
- +Оценка
+8

Да тръгнем отзад напред. Разказваха ми българи, които живеят в Австрия. В масовия случай там куче може да си купиш само от специализирани развъдници, като задължително ти го продават кастрирано. После ветеринаря го маркира, но това не е твърдо изискване на закона, а по-скоро за твоя спокойствие, ако изчезне. Това куче няма как да се възпроизведе и е едно много добре възпитано животно. Знае, че навън се излиза с намордник и му е забранено да гони патиците в парковете. Ако се изгуби животно, най-често се измъкват от къщи котките, и някой забележи скитницата между колите, се обажда и идват да я приберат. Ако до 1 седмица не отидеш да си го вземеш от някакъв приют, се показва по телевизията в специално предаване, което се казвало "Кой ме иска". Разбивали телефоните да звънят нови кандидат осиновители, защото се сдобиват с безплатно расово животно.
Значи хората са намерили пътя - кастриране на домашните и дълбоко вкоренено разбиране, че едно животно е нещастно, ако се скита бездомно по улиците или го мъчи сексуален инстинкт. Ако убедим българите в частност и съответно властите , че това са двата хуманни и културни подхода по отношение на домашните животни, може би има шанс да зверилника по улиците да се ограничи до пономсими размери.
И всички зоофондации в познатия ни вид да бъдат длъжни да се пререгистрират, като приложат концепция за философията на дейността си, в която на първо място да стоят правата на хората.

 
Преглед на профил imago Рейтинг: 8 Неутрално
31 юли 2010 10:41 20
- +Оценка
+3

Темата е наистина актуална и вълнува много хора. Но, поднесена така, не ми харесва. Първо трябва да се поправим ние, хората. Всичко останало би било временно решение. Ако не ги храним кучетата няма просто да измрат от глад, нали ви е ясно това? Ще станат много по-агресивни и ще има повече ухапани хора. Ако ги избием до крак, утре някой пак ще си изхвърли нежеланото животно на улицата и всичко ще започне отначало.
Трябва да се работи в посока прилагане на текстовете от законите, доколкото ги има. Да се увеличат глобите и да се затегне контрола- просто е, ще донесе приходи в общинските бюджети, с които те да си покриват дейностите по контрол и толкова. Важно е и гражданите да имат нужната грамотност, а не когато видим съседа да изсипе 7-8 кученца в парка да си мълчим. Веднага на 112. Ще се изумите, че тези хора там работят!

 
Преглед на профил tara2002 Рейтинг: 8 Неутрално
14 авг 2010 12:49 21
- +Оценка
+2

Каузата не е поставена правилно. Идеята трябва да е, да се ограничи изхвърлянето на животни на улицата. Това може да стане, като се задължат всички собственици на кучета да слагат чип още при раждането. Ако няма чип глоба - 10 хил. лв. Да видим, дали ще са толкова безотговорни хората, които хвърлят животни на улицата!

 
Преглед на профил mnodulgaregforma Рейтинг: 418 Неутрално
17 авг 2010 00:25 22
- +Оценка
+3

С евтаназия или само с кастрация уличните кучета ще си изчезнат по-бързо или по-бавно. Проблемът е с домашните (това включва строежи и складове). Първо общината трябва да почне да си върши работата и да глобява яко за нерегистрирани кучета и неплатени данъци. Втората стъпка е домашните кучета ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се кастрират. Да се раждат само в развъдници, където да има контрол какво ги правят.

 
Преглед на профил genmila Рейтинг: 8 Неутрално
16 дек 2010 14:30 23
- +Оценка
+3

Преди 2 дни ме ухапа куче, покрай което минавам всяка сутрин на път към работата. Две кучета спят пред няколко магазина на ъгъла на "Княз Борис І" и "Екзарх Йосиф", хранят ги там, до сега не са били агресивни . Никога не съм се страхувала от тях. И ето,че едното ме нападна в гръб, съвсем непредизвикано от мен, дори не го бях забелязала наоколо същата сутрин. И ето,че вече ме е страх от кучета. Сега минавам по другия тротоар и все ги наглеждам докато отмина.
Определено смятам, че страдаме от сантимент по въпроса с кучетата.
Те са невинни твари, виновните сме ние,защото не сме измислили начина да си подсигурим защитата от ненужната им популация в градовете.
Споделям мнението,че всички домашни кучета трябва да са кастрирани. Да се размножават законно само в развъдници. Всяко домашно куче да е с чип и собственикът да плаща неголям данък за удоволствието да си има домашен любимец. И данъкът да е добавка към данък сгради. Това за ограничаване на бъдещата популация. А за наличната - евтаназията е добър изход. Кому са нужни тези бездомни, често пъти гладни и болни, а и опасни твари? Повече здравомислие ни трябва и не толкова емоции. За емоциите си човекът трябва да носи отговорност!
И отговорните фактори да изпълняват контролните си функции. И да глобяват и за нарушение на правилата и за замърсяване на тротоари и алеи в парковете! Собствениците да отговарят за питомците си!Няма друг начин.

 
Преглед на профил miet Рейтинг: 470 Неутрално
17 мар 2011 08:54 24
- +Оценка
+2

Постоянно срещаме жени и мъже , които да подвикват на охранените си кучета - "ела при мен , мами или тати !". Вместо да раждат и отглеждат дечица , тези мами и татковци , разхождат кучетата си, отглеждани като деца , за да замърсяват природата в парковете, градинки , детски площадки и улици с изпражненията и уринирането си.
Други пък , след като кучката им роди кученца , ги пускат безпризорни на улицата и безконтролно се увеличава броят им. България е в челото на класации по заболявания на хора от кучешка тения ,ухапвания от кърлежи и др. болести, пренасяни от кучета. Кучутата са много , а децата са малко и от това зависи бъдещето на България!

 
Преглед на профил newage Рейтинг: 8 Неутрално
2 апр 2011 15:12 25
- +Оценка
+2

Кучетата са много опасни за децата ни: http://vbox7.com/play:8c182425
България е на първо място по зарази от кучета.

 
Преглед на профил joro112 Рейтинг: 8 Неутрално
30 юли 2011 23:07 26
- +Оценка
+2

Ако няма кучета, няма проблем с кучетата ? Няма пари за "Еко-равновесие"? Котките също са проблем, заради бълхите , хвърлената за тях храна от терасите която гние и мирише , и труповете им в мазите ? Ако не храните животните, няма да се разгонват и няма да се развъждат ! Най- голямата причина за бездомните животни са хората с кучета и котки ! Добре е , че не са толкова много любителите на крокодили и змии ! Трябва по-добър контрол върху собствениците на доашни любимци, да си чистят след тях, да ги обезопасяват, да не позволяват безконтролното им развъждане , да си носят последиците когато любимците им правят поразии, когато хапят хората и цапат !Не са проблем животните, а хората които не са в състоятие да се грижат за тях ! Може и зоопарка, но ще разболеят лъва и тигъра с някое болно животно?

 
Преглед на профил султана глаушева Рейтинг: 316 Неутрално
28 мар 2017 01:48 27

Подкрепям. Ужасно е да има разкъсани от кучета хора. За съжаление, не само от бездомни! Бойни кучета не трябва да се отглеждат в населени места от лаици!

_____

Мърфи е оптимист!
 

За да подкрепите тази кауза, моля влезте в профила си или посочете двете си имена и валиден email адрес.

Искам да получавам съобщение за развитието на каузата
132 човека подкрепят каузата Легенда
  • Регистриран потребител

  • Потвърден имейл