🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Triangle of Madness: Най-големият круизен кораб в света вдига котва

Аквапарк, водопад, ресторанти, барове, театри – Icon of the Seas предлага идеалната семейна ваканция по време на 7-дневно плаване из Карибския басейн

Icon of the Seas, най-големият круизен кораб, строен някога (248 663 тона, или пет пъти колкото "Титаник"), ще се отправи на първото си официално плаване на 27 януари 2024 от пристанището на Маями. Корабът е дълъг 365 метра - представете си поредица от три и половина футболни игрища или Айфеловата кула полегнала плюс още 35 м.

Максималният капацитет на 20-етажното чудо е 7600 души, от които 2350 екипаж. На тяхно разположение ще са повече ресторанти, барове, театри, плувни басейни, детски площадки, водни пързалки, въртележки, фитнес зали, спа центрове и салони за сладолед, отколкото има в който и да било ваканционен крайбрежен град на Италианската или Френската ривиера. Забавленията включват още стена за катерене и голф игрище.

Построяването на кораба е отнело 900 дни и струва на Royal Caribbean International (RCI) над 2 милиарда долара.

"Роял Карибиън", една от трите най-големите круизни компании в света, определя новата си придобивка като "безспорният шампион в тежка категория в света на круизните кораби". Преди време в интервю за американски туристически сайт Майкъл Бейли, президент и CEO на RCI, каза, че морската "Икона" е създадена с идеята да осигури семейната ваканция мечта - всичко, което бихте могли да си пожелаете, на едно място. Това е и най-големият аквапарк в открито море.

Круизовете ще бъдат целогодишни, от начална точка Маями, Флорида, до Източните или Западните Кариби. Според сайта на RCI цената на пасажер започва от 1800 долара за седем нощувки.

От централата в Маями са категорични, че "Иконата на моретата" е по-голям от всеки плавателен съд, порил водите на океана досега. Корабът е построен в най-големия сух док в света - този на корабостроителницата Meyer Turku на финландското балтийско крайбрежие. Именно там в продължение на две години и половина при изключителни мерки за сигурност се материализира грандиозният плаващ град, който е преминал успешно всички морски тестове преди официалното пускане на вода на 27 януари.

Повечето от каютите са модулни конструкции, сглобени в други части на Финландия, които са транспортирани до основния док в Турку, където се намира корабът майка. Един от най-тежките елементи на Icon - 700 стъклени панела, тежащи 365 тона, са преместени върху кораба благодарение на датчици, следящи за равномерното разпределение на тежестта. Тази трудна маневра отнема на приземния екип два дни.

Със своите 20 палуби Icon of the Seas изглежда като гигантски увеселителен парк, оцветен в зелено, лилаво, розово, кафяво и синьо. Най-забележителната каюта е апартамент, който се простира върху три палуби. В интериора е интегрирана и пързалка, по която обитателите могат да се спуснат от спалните до всекидневната. The Ultimate Family Townhouse разполага със собствена тераса за слънчеви бани и няколко балкона, а престоят там за седем нощи струва 85 000 долара.

Известно е, че круизните кораби са голям замърсител на околната среда. Създателите на Icon of the Seas казват, че са се погрижили 93% от прясната вода на кораба да бъде произвеждана чрез неговите системи за обезсоляване, а горивото е втечнен природен газ (LNG) - относително по-чиста алтернатива на това, което традиционно се използва в индустрията.

Корабът има горивна клетка, което позволява част от операциите да бъдат захранвани от батерии, намалявайки емисиите в пристанищата на определени дестинации. Умните системи за затопляне и охлаждане на борда също трябва да помогнат за енергийната ефективност на най-големия кораб в света.

Според производителите животът на кораба в сегашния му вид ще бъде около 30 години, след което може да бъде купен от друга круизна компания и ребрандиран. Планира се и пускането на втори кораб от типа Icon през 2025 година.