Кино | "Анатомия на едно падане" от "Киномания", който спечели "Златна палма"

Прецизен трилър на чувствата от френската режисьорка Жюстин Трие

Сцена от филма "Анатомия на едно падане"
+ + + + от 5

Anatomie d'une chute

Режисьор и съсценарист: Жюстин Трие

Със: Сандра Хюлер, Самюел Теис, Мило Мачадо Гранер, Суон Арло, Антоан Рейнарц

Времетраене: 150 мин.

Още от същото: Marriage Story на Ноа Баумбах.

През май Трие (р. 1978) стана едва третата жена, печелила Кан след Джейн Кампиън ("Пианото") и Жюлиа Дюкурно ("Титан"). Направи го със съпружеската драма Anatomie d'une chute, решена като съдебно разследване по следите на истината. В "Анатомия на едно падане" ставаме свидетели на психологическия дуел на амбиции и вини в капсулата на двойката. Конструкцията е интелектуална, пълнежът е с нажежени чувства.

Сред снежния пейзаж на Френските Алпи, в самотна триетажна вила с кос покрив живее семейството на Сандра (Сандра Хюлер от "Тони Ердман") - Самюел (Самюел Теис) и синът им Даниел (Мило Мачадо Гранер), на 11. Тя е германка, писателка с няколко романа, той е французин, учител по литература с амбиции на писател. Отглеждат Даниел, който е с увредено зрение след инцидент по вина на бащата. Говорят му на английски, смятайки го за неутрална територия.

Един ден Самюел пуска силна музика, за да прекъсне интервю на съпругата си със симпатична студентка. После го намират мъртъв, паднал от последния етаж. Откриват записи от предишни скандали, защото и двамата използват собствените си животи в книгите си. Сандра е обвинена за смъртта на съпруга си. Фактът, че е чужденка и освободена жена (тя е бисексуална), са допълнителен "аргумент". Започва публичен процес със симпатичен адвокат (Арло) и неприятен прокурор (Рейнарц). Даниел е призован, той единствен знае истината. Но ще я каже ли?

Филмът е отвъд лесните жанрови отговори, в дълбокото на психологията и реалните чувства. А те се изхабяват с времето. Любовта се свежда до "интелектуална стимулация". Откритото северно лице на Хюлер по бергмановски изнася драмата. Преживява умората от живеенето за другия. Сменят се жестокост и болка от "изземването" на неговото житейско време. Трие пита възможна ли е единствената истина. Не е ли тя понякога изборът, който правим, за да продължим да живеем.

Все още няма коментари
Нов коментар