Как да познаем дали едно социологическо проучване е достоверно
Алексей Лазаров за това как партиите около властта използват някои проучвания и агенции за пропаганда, а тези избори ще са най-трудните за прогнозиране
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
С напредването на кампанията за парламентарните избори проучванията на общественото мнение ще стават все по-чести, а въпросът как да разпознаваме манипулацията в тях - все по-актуален. Защо често изборите изглеждат като предизвестен мач, в който се знаят печелившите кандидати?
Това е темата в новия епизод на седмичния подкаст "Гласът на Капитал". Редакторът Алексей Лазаров разказва как партиите около властта се опитват да влияят върху данните и да оказват натиск върху социологическите агенции. Според него инструментите много приличат на тези, които политическата върхушка използва, за да овладее медиите.
В епизода ще чуете как да познаем фалшивите изследвания и защо понякога манипулацията минава дори през познатите имена. И още каква е тежестта на контролирания и купения вот, а тези избори ще бъдат най-трудните за прогнозиране.
"Гласът на Капитал" e седмичен подкаст, в който журналистите разказват интересна история от седмицата в дълбочина, с контекст и анализ и в който търсим мнения от експерти от света на политиката, икономиката или бизнеса за важните въпроси на нашето време.
Ако този епизод ви хареса и искате да слушате новите епизоди веднага щом излязат, абонирайте се за "Гласът на "Капитал" в Apple Podcasts, Google Podcasts или Spotify. Може да следите подкаста и като добавите този RSS Feed във вашата програма за подкасти.
Обратна връзка за "Гласът на "Капитал" можете да ни изпращате на [email protected] или в познатите ви профили на "Капитал" във Facebook и Twitter.
1 коментар
Това реторичен въпрос към полезните идиоти ли е? Достоверно е ако ДБ с търтея Спондж Боб Квадраните гащи взимат над 4%. И колкото повече им се дава над тези проценти толкова по достоверно е проучването!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.