Започва обновяване на дублиращия път на магистрала "Люлин"
Ремонтът на отсечката ще струва 11.2 млн. лв. с пари по програма "Регионално развитие"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Агенция "Пътна инфраструктура" започва рехабилитация на третокласния път между София и Перник, който е и дублиращо трасе на магистрала "Люлин". Ремонтните работи ще продължат 114 дни, съобщи Ангел Ангелов, началник на отдел в пътната агенция. "Очаква се 18-километровата отсечка да бъде готова до началото на есента.
Обновяването ще се изпълнява поетапно и пътят няма да се затваря за движение, обясни директорът на софийското пътно управление инж. Михаил Рашков. По думите му това е било и едно от изискванията към изпълнителя на строителните работи.
Трасето
Ремонтираният участък започва от софийския квартал Суходол, минава през Мало Бучино и Голeмо Бучино (поправено на 7 май) стига до пернишкия квартал Мошино. Трасето попада в границите на две областни пътни управления – София и Перник. Въпреки че е важна транспортна връзка между двата града, основен ремонт на този път не е правен повече от 25 години.
Сега финансирането е осигурено по оперативна програма "Регионално развитие". Общата стойност на проекта е 11.2 млн. лв. с ДДС, от които 10.7 млн. лв. са за строителни работи и 294.2 хил. лв. - за надзор на изпълнението.
Изпълнител е сдружение "Трейс Запад", в което влизат "Трейс груп холд", Пи Ес Ай и "Трейс София".
Рехабилитацията ще бъде изпълнена по метода на т.нар. студено рециклиране, при което съществуващата настилка се натрошава и влага обратно в ремонтираните участъци. Само при София и Перник ще се полагат нови пластове асфалтобетон.
Ремонтът включва също подмяна на настилките, хидроизолацията, предпазните огради и маркировките на четири големи съоръжения по трасето. Ще бъдат възстановени и системите за отводняване.
По програмата
Обновяването на пътя София - Перник е част от проектите в четвърти етап на програма "Регионално развитие". До момента по нея на територията на софийското пътно управление са финансирани и разширението на южната дъга на околовръстния път, както и рехабилитацията на шосето до село Ковачевци.
На територията на област Перник проектите са три – пътищата от града до Брезник и до село Стрезимировци, както и трасето Блатешница – Байкалско – Драгомирово, за което предстои издаване на разрешение за ползване.
Общо в рамките на първите четири етапа от програма "Регионално развитие" са сключени договори за финансиране на 49 пътни отсечки в цялата страна, посочи Ангел Ангелов. При всички са реализирани икономии на средства, с които се финансират пети и шести етап от програмата. Петият включва рехабилитацията на три отсечки на територията на областите Велико Търново, Търговище и Ямбол. Общата дължина на ремонтираните трасета е 46 км, а стойността им – 29.4 млн. лв. Шестият етап включва две пътни отсечки от второкласната и третокласната мрежа. Те са на обща стойност 22.9 млн. лв. и с дължина 35 км. Разположени са на територията на общините Враца и Ямбол.
12 коментара
Пак едни цифри ...
Публикувано през m.capital.bg
скъпичко !
Топонимите са такива каквито са, което изключва „превеждането“ им на нормативен език — Големо Бучино, а не Голямо, ок?
Не съм против ремонта и рехабилитацията на който и да е път или участък от път, но все ми се струва, че за връзката София-Перник от по-голямо значение е пътя през Владая... За него ББ ни обясни, че щом пуснат магистрала Люлин като алтернативен маршрут - и веднага го почват, заедно с бул. "Цар Борис 3-ти"... И какво стана - нищо, разбира се, единственото правено по този път е изрязването на асфалта при бензиностанцията на Лукойл, преди стеснението, и то след като се очистиха двете момичета там... Нито го асфалтират, нито го разширяват, нито НИЩО... А на бас, че някой големец от МРРБ или от АПИ е от Мало, Големо или някое друго Бучино и затова този път се превърна в приоритетен...
Не проумявам колко трябва да е важен, дублиращият път до Перник, че да се изсипят тези милиони, докато в същото време, пътят от София към Видин, направо си е макадан за екстремни ралита...
И пак фирмите на Божков. Две фирми има в тая държава дето леят асфалт явно.
Обикновено софианците пътуват до Перник през Владая.
През Бучино вероятно пътуват селяните, узурпирали нещастната ни Столица през последните 10 години.
ЗАЩОТО ВСЕ ОЩЕ ГИ ТЪРПИМ.
До коментар [#7] от "ppopov_67":
Тебе сигурно майка ти и баща ти със сребърни прибори са те хранели.
До коментар [#5] от "Γαλλα":
Ами питай Димчо Михалевски от БСП?Пътя го ремонтираха по време на Тройната и една година не издържа.На две места между Краводер и Монтана пропадна/едното вече го оправиха/ и в момента е с пукнатина по осовата линия цели километри.Иначе Димчо в голям експерт по основите за пътища.
До коментар [#6] от "solaar":
Той не беше ли ги продал на ПИБ, нещо такова излезна когато нищиха закъснението на магистралата.....
А относно рехабилитирането на питищата около магистралите, все ми се въртят едни спомени.. че пътищата се рехабилитират с цел въвеждане на такси за магистралите (май имаше някакво такова изискване).
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.