Кабинетът подкрепи мегапроект в Кондофрей
Община Радомир получава безвъзмездно държавен терен за логистичен център
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Някъде между Чуковец и Долни Раковец се намира Кондофрей. И макар че логистичните и спедиторски компании, както и операторите на карго полети и нискобюджетни авиолинии едва ли знаят местоположението му, има шанс някога да го научат. Разбира се, при условие че планът на местната община Радомир, подкрепен от правителството, да изгради там интермодален и логистичен терминал (в комбинация с частно летище) се реализира. И ако някаква неизвестна досега причина предизвика интерес на товародатели и транспортни компании към евентуалния радомирски терминал, след като такъв от години липсва към съществуващите аерогари в София и Пловдив например.
Дайте да дадем
С решение от сряда кабинетът отне от Министерството на отбраната и предостави безвъзмездно на община Радомир два имота с обща площ 224.4 декара, застроени с 54 сгради, съобщи правителствената пресслужба. Това всъщност са бившето военно поделение на ул. "Райко Даскалов" в града и терен в местността Кадрийска чешма. Намерението на местната власт е да ги използва за изграждане на интермодален терминал, изпитателен автомобилен полигон, специторски складове за Югозападния регион и околовръстен път. На територията на бившите казарми, които са първите, построени след Освобождението, ще бъде създаден и музей на бойната слава, уточняват от информационната служба на кабинета. За реализиране на проектите общината ще разчита на средства, осигурени по оперативните програми.
Кметът на община Радомир Пламен Алексиев не беше открит за повече подробности по проекта. Според негов цитат пред агенция Mediapool обаче изграждането на логистичната база е вторият етап на инвестицията, направена от "София уест еърпорт" в летището в село Кондофрей. Пак по информация на агенцията от кмета той вече е внесъл предложение до областния управител на Перник за държавна подкрепа от 50 млн. лв. от новия държавен фонд "Растеж и устойчиво развитие на регионите". Идеята е да се създадат логистична база, складове и интермодален терминал, които да повишат интереса към ново летище за карго и нискобюджетни полети.
Летище до летище
Бившето военно летище в Кондофрей (сега "София уест") беше купено през 2011 г. от "Селим ко", по-късно преименувана на "София уест еърпорт" (управлявана от Владимир Ненчев, който в миналото е бил съдружник на сина на бившия военен министър Аню Ангелов в друга фирма). Идеята Кондофрей да се развие като второ летище на София за нискотарифни или карго превозвачи датира именно от 2011 г., като надеждите в тази посока са свързани с дългата писта на летищата, използвана преди години за изтребители. Обектът има и сертификат от Гражданската въздухоплавателна администрация.
Планът за държавно субсидирано изграждане на логистична база и интермодален терминал в радомирското село обаче е със съмнителна ефектиност. Най-малкото заради близостта на Кондофрей със София фактът, че столичният аеропорт не е оползотворил капацитета си за карго и нискобюджетни превози, а подобен терминал се проектира и за Пловдив, а стои неизползван в Драгоман.
9 коментара
Ама направо да почват да строят косморум във Фролош за 100 милиарда... иззедници долни - ОСТАВКА !
Мдам, може ли и аз да си купя евтино една писта в средата на нищото и после държавата да изсипе 50 милиона за интермодален и логистичен терминал около моето летище и да го направи център за карго? Познайте колко ще е летищната такса и колко ще е за таксата за склад и паркинг.
Е сега Каспичан ще се дигнат на протест!
До коментар [#2] от "jonson":
Генералът от НСС и зетьовете му с връзки с Баретата и Боко добре ще намажат.
е то това е комунизъм в действие!
Дива простотия!
Дайде сега и по едно образцово АПК да спретнем!
ОСТАВКА!
То и Васюки щеше да става международна столица на шахмата, ама...
има логика, да се ползва готово летище за ниско-тарифни и карго полети.Повечето такива са на около 60км от основните летища, още повече ,че там са 3 граници - Гърция, Македония и Сърбия, магистрала за курорти и Бяло море.
Идеята е добра и ако се реализира, ще живне район със сигурно 70 процента безработица.
Обаче Ако.....
Какво лошо има да се използва летището , при това готово. На времето го използваха за парашутни скокове, сега го гласят за автомобилни състезания. Районът е изключително беден, няма никакъв поминък освен боза за пиене, ама май вече не я правят като едновремешната. Колкото и да не ми се иска, трябва да призная, че идеята да живне района беше подета от комунистическата власт - опитаха със завода за тежко машиностроене, не се получи, а там се наляха бая грешни пари. Тази, новата идея може и да проработи , още повече вече има магистрала и пътя до София е около половин час време, а това летище може да обслужва цяла югозападна България. Адмирирам предложението.Дано да стане.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.