🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Българско-унгарски консорциум ще обнови тролейбусната мрежа в Плевен

Процедурата е за реконструкция и разширение и е с прогнозна стойност от 9.7 млн. лв.

За да бъдат усвоени европейските средства, местната управа трябва да завърши в срок обектите, а той изтича през май 2015 г.
За да бъдат усвоени европейските средства, местната управа трябва да завърши в срок обектите, а той изтича през май 2015 г.
За да бъдат усвоени европейските средства, местната управа трябва да завърши в срок обектите, а той изтича през май 2015 г.    ©  СИЛВИЯ ЗЛАТКОВА
За да бъдат усвоени европейските средства, местната управа трябва да завърши в срок обектите, а той изтича през май 2015 г.    ©  СИЛВИЯ ЗЛАТКОВА
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Във втора поредна поръчка за модернизация на тролейбусния транспорт в Плевен обединение с участието на унгарската "Келет УТ" печели надпреварата. Това става ясно от класацията на участниците в търга, с която "Капитал Daily" разполага. Този път процедурата е за реконструкция и разширение на тролейбусната мрежа в града с прогнозна стойност 9.7 млн. лв. Унгарската компания участва заедно със "Строймонтаж" като обединение "Електротранспорт Плевен" в процедурата, обявена от общинското дружество "Тролейбусен транспорт". Българско-унгарското обединение предложи най-ниска цена за оптимизиране на мрежата – 8.9 млн. лв., което взе превес в избора на изпълнител.

Междувременно поръчката, за която обединение "Стройдепо Плевен" между "Инфраструктурно строителство" и "Келт УТ" беше избрано за изпълнител на тролейбусното депо в общината, беше отменена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) по жалба на два от участниците и върната на етап ново разглеждане на документите за подбор. Изграждането на обектите се финансира по проект за развитие на градския транспорт в Плевен за близо 24 млн. лв. по оперативна програма "Регионално развитие". За да бъдат усвоени европейските средства, местната управа трябва да завърши в срок обектите, който изтича през май 2015 г.

Двама от трима

В обявената още през август процедура за избор на изпълнител взеха участие три кандидата - "Електротранспорт Плевен", "АВИС Тролейбусна инфраструктура"("Авис инженеринг", "Валмекс", "Евротранспроект") и държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване", което беше отстранено на етап технически предложения и преди дни подаде жалба в КЗК. Първите два участника получиха равен брой от по 50 точки при техническата оценка, но ценовото предложение на "АВИС Тролейбусна инфраструктура" е с няколко хиляди по-малко, или 9 млн. лв.  

Очаква се "Тролейбусен транспорт" да подпише договор с избрания изпълнител, ако антимонополният регулатор не уважи жалбата на ДП ТСВ.

Проба-грешка

Отменената обществената поръчка е втори опит на местните власти да изградят тролейбусно депо в града. КЗК отмени първия търг, след като откри ограничителни критерии за подбор на кандидатите по жалба на компания, закупила документация за участие - "Прогрес билдинг къмпани".

Вторият търг беше атакуван от обединението "Монолит-Авис-Пътища и мостове", в което влизат "Монолит"(София), "Авис инженеринг" и "Пътища и мостове" и обединение "Монолит-Хоризонт МК", съставено от "Хоризонт Иванов", "Монолит" (Плевен), "Инжстрой" и "Иво Петров архитекти". Според жалбоподателите не е ясно дали "Стройдепо Плевен" е оферирал стойност за доставка на технологично оборудване в общата цена за изграждане на депото. Според тях "оскъдната информация" за унгарската "Келт УТ" и специфичните проектантските възможности на "Инфраструктурно строителство" будят съмнения за избора на победител. Изпълнителният директор на "Тролейбусен транспорт" Ангел Несторов каза за "Капитал Daily", че все още дружеството не е решило дали ще обжалва решението на антимонополния регулатор пред ВАС.

Българско-унгарският консорциум беше избран отново на база най-ниска оферта – 6.9 млн. лв. при прогнозна стойност 7.8 млн. Прави впечатление, че всички допуснати участници до ценовите оферти получиха максимален брой точки за техническо изпълнение и срок.

Все още няма коментари
Нов коментар