🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Полша, България и Гърция са с най-лош транспорт в ЕС

Страната ни се представя силно в три категории, но в седем други е със слаби данни.

За България се отчитат високи средни емисии на въглероден диоксид дори от новопридобитите леки пътнически автомобили
За България се отчитат високи средни емисии на въглероден диоксид дори от новопридобитите леки пътнически автомобили
За България се отчитат високи средни емисии на въглероден диоксид дори от новопридобитите леки пътнически автомобили    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
За България се отчитат високи средни емисии на въглероден диоксид дори от новопридобитите леки пътнически автомобили    ©  АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

България наред с Полша и Гърция е в дъното на класацията за състоянието на превозите в Европейския съюз, показват данните на Европейската комисия, представени в четвъртък. Това е първото издание на класацията за състоянието на транспорта в ЕС. Класацията сравнява постигнатото от държавите членки в 22 свързани с транспорта категории, като за повечето от тези категории определя петте държави с най-добри постижения и съответно петте държави с най-слаби постижения.

Минуси и някои плюсове

За България се отчитат високи средни емисии на въглероден диоксид от новопридобитите леки пътнически автомобили. Добри резултати се наблюдават в областта на морския транспорт. Българските резултати в областта на иновациите в превозите са ниски, но страната се справя добре в прилагането на европейското законодателство в националните закони, както и заради малкото открити процедури за нарушение на европейското право в областта на транспорта.

Отчита се, че в България около 80% от пътническите превози се извършват с лични автомобили, около 10 на сто - с автобуси, около 5 на сто - с влакове, а едва около два процента - с трамвай и метро. При товарните превози отново преобладават шосейните (около 60%), следвани от вътрешните водни пътища (около 25%), железниците (10%) и продуктопроводите (около 5%).

Общо по всички показатели България е на високи места в класацията в три категории, но в 9 други е с най-слаби данни, като това представлява отрицателен баланс (-6). Общо в ЕС най-добри постижения в областта на превозите отчитат Холандия, Германия и Великобритания.

Моментна снимка

Целта на тази първа класация е да представи моментното състояние на превозите в държавите от ЕС и да им помогне да установят недостатъците, както и да определят инвестиционните и управленските приоритети. Класацията обединява данни от различни източници - Евростат, Европейската агенция за околна среда, Световната банка и Организацията за икономическо сътрудничество и развитие.

Данните са обобщени по вид транспорт (автомобилен, железопътен, воден и въздушен) или по една от категориите "Единен пазар" (достъп до пазара, регулиране), "Инфраструктура", "Въздействие върху околната среда", "Безопасност", "Въвеждане на правото на ЕС", "Нарушения на правото на ЕС", "Иновации и научни изследвания" и "Логистика".

4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • + 10

    всички наопаки, ние сме на терсене :-) забавянето с 15 години на изграждане на шосейната инфраструктура, води сега до изоставане в ж.п.транспорта и продуктопроводите.

    Нередност?
  • 2
    kolisti avatar :-|
    бай кольо
    • - 1
    • + 12

    Как по-точно се сравнихме с Полша не разбрах.

    Нередност?
  • 3
    pavlin_kralev avatar :-|
    Павлин Кралев
    • + 1

    Е то ако транспорта ни е по добър от този на Полша значи че сме доста добре :)
    ( http://computersbgn.blogspot.com ) ( http://iconomicabg.blogspot.com ) (http://probabgn.ovo.bg )

    Нередност?
  • 4
    doxen avatar :-|
    doxen
    • + 1

    България и Гърция наедно?! Т'ва просто няма как да стане освен, ако гърците не са почнали да си разрушават сами пътната инфраструктура.

    Нередност?
Нов коментар