Разширената отсечка Поморие - Ахелой трябва да е готова до лятото

"Хидрострой" изпълнява поредна държавна поръчка - 21 млн. лв. за пътя към Слънчев бряг

Пътят между Бургас и Слънчев бряг е изключително натоварен през летния сезон
Пътят между Бургас и Слънчев бряг е изключително натоварен през летния сезон
Пътят между Бургас и Слънчев бряг е изключително натоварен през летния сезон    ©  Мария Съботинова
Пътят между Бургас и Слънчев бряг е изключително натоварен през летния сезон    ©  Мария Съботинова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Групата на Велико Желев за година получи договори за над 150 млн. лв. - за магистрала "Хемус", два участъка към Слънчев бряг и три пречиствателни станции.

През следващото лятото почиващите и работещите на Южното Черноморие би трябвало да пътуват по нов четирилентов път в 5-километровия участък между Ахелой и Поморие. Символичната първа копка за изграждането на второ платно на натоварената отсечка от пътя Бургас - Слънчев бряг стана факт в края на миналата седмица. Стойността на поръчката е близо 21.5 млн. лв. с ДДС, плаща се от националния бюджет, а изпълнител е "Пътстрой Бургас", която се е ангажирала да приключи работата за 6 месеца. "Пътстрой Бургас" е дъщерна на "Хидрострой" на Велико Желев, а пътят Ахелой - Поморие е поредният голям инфраструктурен проект, който компаниите му печелят през последната година. "Хидрострой" в консорциум с "Трейс" взе и търга за обхода на Ахелой, който също е част от пътя Бургас - Слънчев бряг, както и поръчките за участък от магистрала "Хемус", пречиствателните станции на Видин, Добрич и Златни пясъци и др.

Какво ще се промени

Пътят Поморие - Ахелой от двулентов трябва да стане четирилентов, а скоростта да се увеличи до 100 км/ч. В момента с 4 платна са само в участъците Бургас - Сарафово и Равда - Слънчев бряг. Предвижда се и по трасето, което минава през и близо до земи от мрежата "Натура 2000", да бъдат изградени водостоци, да бъде монтирана плътна ограда за земноводни и влечуги. Шумозащитни съоръжения от двете страни на платното ще бъдат изградени при къмпинг "Ахелой" и в близост до хотелските комплекси.

Финансирането е от републиканския бюджет, като прогнозната стойност бе 20 млн. лв. без ДДС, а изпълнителят спечели с по-ниска оферта от 18 млн. лв. без ДДС.

Бъдещето на целия проект

Регионалният министър Николай Нанков засега не се ангажира с прогноза кога ще бъде готов целият участък между Бургас и Слънчев бряг заради отчужденията, които зависят от съдебните процедури. От проекта остават 18 км заедно с двата обхода - на Поморие и Ахелой. За изпълнител на обхода при Ахелой бе избрано обединение между "Хидрострой" и "Трейс", но след обжалвания се чака решението на Върховния административен съд.

Това всъщност е най-проблемната и спешна част от пътя, който в момента минава през населеното място, включва отбивки към големи търговски обекти и хотелски комплекси и е регулиран със светофари, а това води до километрични задръствания в туристическия сезон. Според проекта обходният път на Ахелой ще преминава по нов терен, като се отделя от съществуващото трасе на пътя от Слънчев бряг към Бургас след кръгово кръстовище при Равда и ще се включва отново в главния път малко след отбивката за гр. Каблешково - близо до къмпинг "Ахелой". Заради обжалвания не е окончателно приключил и търгът за обхода на Поморие, който ще е дължина с 5.8 км и бе с прогнозна стойност 20 млн. лв. За изпълнител е избран консорциум между "ПСТ" и "Понсстройинженеринг".

Екологичният съвет одобри вариант на "Струма" с два отделни пътя

Висшият експертен екологичен съвет (ВЕЕС) при екоминистерството одобри източния вариант на трасето на магистрала "Струма" в района на Кресненското дефиле. Това означава, че в посока към Гърция колите ще се движат през дефилето по съществуващия път Е-79, а в обратна посока - по нов път източно от него по билото на планината.

Този вариант се подкрепя и от правителството, от местните жители, а беше оценен и най-високо и в анализ на общо пет възможни варианта на трасето. Според някои екоорганизации обаче движението трябва изцяло да се изнесе извън дефилето, тъй като интензивният трафик вреди на богатото биоразнообразие в района.

В съобщението на министерството се посочва, че членовете на съвета са се съобразили със значителния брой становища, позиции, мнения и възражения по различните варианти на трасето.
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    stoni avatar :-|
    Stoyan Georgiev
    • + 3

    кел файда... Ще остане Равда - Ахелой и пак ще споменаваме управляващите с "добро"..

    Нередност?
  • 2
    primerno avatar :-|
    primerno
    • - 1
    • + 1

    Вместо да се строи магистрала Черно море, пак някакви куци схеми. Там лятото е ад

    Нередност?
  • 3
    iyv51548651 avatar :-|
    iyv51548651

    Не ми изглежда да успеят да го завършат до началото на лятото! От долното видео се вижда, че са до под кривата круша!

    https://youtube.com/watch?v=Khwzv2R1dNg

    Нередност?
Нов коментар