🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Друга поща или нищо

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Традиции, качество, доверие." Това мото едва ли ви е познато. На "Български пощи" е и звучи толкова адекватно, колкото и работата на държавното дружество. Първата дума си е вярна, компанията е стара, но вероятно затова е и застинала в миналото. За другите две може да поспорим.

Освен за нова корпоративна мантра, собственикът на компанията много по-спешно трябва да помисли и за нова стратегия, а защо не и за нов стопанин. Защото дружеството губи бизнес с едри темпове и затъва в многомилионна загуба. Но персонал почти не се съкращава и не се търсят нови ниши.

В XXI век, когато по цял свят бизнесът с доставки на стоки, поръчани електронно, цъфти и има всички шансове са де увеличава още стремглаво, основните приходи на пощите идват от разнасяне на пенсии по малките населени места. И по нищо не личи държавното дружество да влага усилия в предлагането на бърза и добра услуга за любителите на електронната търговия.

Няма и сигнал за готвен план за бързо преструктуриране. Нито директорът, нито министърът говорят смело за съкращения на част от почти 12-те хиляди служители. Колкото и трудно е да се говори със синдикати, все пак май е време обсъждането да започне. И спешно да се свият разходи, след като приходите насреща се топят.

А иначе средносрочната визия за влизане на западен оператор или приватизация, естествено е смислена. Остава да има политическа воля и условията към кандидатите да бъдат направени умно. Защото сега с всяка изгубена стотинка шансът някой световен лидер от сектора да дойде се топи. И вместо за изгубена пратка или клиент, скоро може да заговорим за изчезнало дружество.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    sir_humphrey avatar :-@
    Sir Humphrey
    • - 5
    • + 6

    "Традиции, качество, доверие." Това мото едва ли ви е познато. На "Български пощи" е и звучи толкова адекватно, колкото и работата на държавното дружество.


    Напротив, напълно адекватно си звучи. Само на пощальоните на "Български пощи" мога да разчитам, че ще ми пуснат пощата в кутията. Всички други "конкуренти" го дават през просото до такава степен, че съм виждал с очите си съобщения за местни данъци и такси хвърлени пред, повтарям ПРЕД, външната входна врата на кооперацията. Може би качеството се отразява на цената и всички разни ЧЕЗ-ове, софийски води и тем подобни избират евтиното (т.е. "конкурентите") пред истинското, това на което може да се разчита.

    Нередност?
  • 2
    a3 avatar :-|
    аз
    • + 4

    До коментар [#1] от "Sir Humphrey":

    което някак си не променя как се управлява български пощи, нито ще изплати задълженията им...

    Нередност?
  • 3
    onzisa6tia123etc avatar :-|
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    • + 3

    Като намали работата в нормална дългосъществуваща фирма - или търсят нови поръчки, или съкращават. Как не се намери един началник да реши за съкращения, като намалява работата в пощите...така и не загрявам. 'Га че ли всеки се е дигнал на пръсти, или на някакъв камък, в една отходна яма, и се плаши да прави вълни вместо да изпразни ямата.
    По стечение на обстоятелствата минавам поне два пъти дневно покрай кварталната ни поща, понякога сядам на пейка отсреща на кафе с цигара. Веднъж бях там да си поискам пощенска кутия та знам че освен 3 лелки има и началничка в съседната стая (с отделен вход от улицата) и само на нея лично трябва да дам молбата. Беше в отпуска и трябвало да чакам тя да се върне. Попитах лелките-защо да не ви я дам на вас, пък вие да и предадете молбата? НЕ МОЖЕ!
    'Уб'у...От тогава всеки път гледам дали има хора вътре, по най различни времена на деня. Още не съм видял повече от 2 човека вътре, повечето време никой няма. Ама 4 служителки получават заплати...

    Нередност?
  • 4
    nellyb avatar :-|
    nellyb
    • + 3

    До коментар [#1] от "Sir Humphrey":

    За хвърлянето на съобщенията ПРЕД пощенските кутии съм напълно съгласна и ако някой съсед не ги пусне навреме на всекиго в кутията си ги гоним по двора или на улицата. Оправия с тая работя няма!
    Обаче по задръстена служба от Български пощи няма. През лятото пуснах три писма с обратна разписка до Германия (за което платих по-висока цена) и до този момент не съм си получила разписките обратно. След 4 подадени жалби по Интернет и една на място в централна поща, едва през октомври получих отговор, че първото ми писмо е пристигнало успешно на адреса, с което Български пощи смята въпроса за приключен. Ако имам още оплаквания - това си е мой проблем. За останалите две писма така и нямам отговор.
    Да не говорим, колко пъти просто губят писмата. Услугите им са под всякакво ниво!
    Затова частните фирми, предлагащи подобни услуги те дерат яко, обаче си сигурен, че ти вършат работа и на сайтовете им можеш да проследиш всяка стъпка на пратката си - от приемането до всяко прехвърляне на друг транспорт и чак до получаването.
    При тази слава, която са създали ще е много трудно дори за новите собственици да спечелят доверието на клиентите.
    Ако искаш да скриеш нещо в дън земя го прати по Български пощи. Затриват го безследно!

    Нередност?
  • 5
    evpetra avatar :-|
    evpetra
    • - 2

    До коментар [#1] от "Sir Humphrey":

    Напълно съм съгласна с Вас - и в нашия блок е така, единствено пощальонката си върши съвестно работата.

    Нередност?
Нов коментар