Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Когато в края на януари 2014 г. магистратите от Върховния административен съд излизат с тълкувателно решение, поставящо извън закона мобилните полицейски камери, те едва ли са си давали сметка, че година по-късно на съвестта им ще тежат поне 59 човешки живота. Според полицейската статистика обаче с точно толкова се е увеличила смъртността по българските пътища за миналата година спрямо предходната, което отговаря на около 10% ръст.
За съжаление черната тенденция се запазва и през първата половина на тази година, демонстрирайки съвсем недвусмислено пряката причинно-следствена връзка между електронния контрол върху трафика и произшествията с фатален край.
Статистиката за 15-те месеца без мобилни камери за жалост показва, че мнозинството от българските шофьори явно са крайно първосигнални в своето поведение на пътя и отказват да се съобразяват с правилата, докато не почувстват директна заплаха да бъдат сурово наказани и санкцията реално да влезе в сила - нещо, което по старите административни процедури реално не се случваше.
Усещането за безнаказаност, насадено от липсата на ефективен контрол, всъщност е най-големият убиец на пътя, тъй като близо 97% от произшествията стават по вина на шофьорите. В около 35 на сто от случаите причината за фаталния инцидент е именно скоростта.
Също така 96% от смъртните случаи са в резултат на четири типа катастрофи: сблъсък между превозни средства, сгазване на пешеходец, излизане от пътя и удар на велосипедист. Общото между всички тях е, че отговорността пада пряко върху човека зад волана. И че има шанс да бъдат избегнати, ако шофьорът не се изкушава да настъпва смело газта.
16 коментара
Хубаво е, че четете статистики. Моля, обърнете внимание следващия път когато четете статистиката, на кое място и с колко процента е причината "неравност или дупка на пътя". Особено в случаите на излизане от пътя.
Няма да можете да я откриете. Понеже такава причина никога не се пише в протокол.
Вярно е, че вината за катастрофите най-често е на шофьорите. Особено ако вече са ги откарали от местопроизшествието с линейка! Да не забравяме също, че тази статистика е на база протоколи от КАТ, които после се оспорват по съдебен път.
Скоростта като фактор журналистите маалко я преувеличавате!
Моля, също да се обърне внимание, колко неадекватни ограничения съществуват по пътищата и съответно няма доверие за правилността на знаците..
Публикувано през m.capital.bg
Причината за катастрофи не е високата скорост. Разсейването и не спазването на другите правила причинява катастрофите. А това е въпрос на култура, образование и възпитание
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#1] от "Georgi":
При по ниска скорост, риска да изхвърчиш от пътя заради неравност или дупка драстично намалява... ти това разбираш ли го?
Чета тази приказна статия от Вас, Капитал! Чудя се 'що не добавите още две изреения за "The Speed Camera Lottery" http://bit.ly/Speed-Camera-Lottery и за т'ва, че всички ние можем да научим много по темата от курсове като "Gamification" https://coursera.org/course/gamification ?!?!
Ами как ще *отчетете* повече пияни шАфиори,др.милиционери,като си затваряте очите за тях!!!
Достатъчно е да застанете край някое заведение с *тузарски* автомобили,ама не ви стиска!
И проучете какво правят в другите държави с пияните говеда на пътя.Ако сте малко грамотни,де...
Прочита, че съдиите от ВАС са виновни за това, че отменената наредба е противоречала на закона /и затова е отменена/, е УНИКАЛНО ИДИОТСКИ, и не отива /дали пък, всъщност/ на Капитал !!!
Както и това, че липсата на камери е виновна за ръста на ПТП, а не купените книжки, лигльовците на 18-19 г., но с БМВ /макар трета ръка/, и идиотите-родители, които им купуват и книжката, и колата, и накрая - ковчега ... грозно е това, което пиша, но е факт !!!
За какво цивилизоване а шофьорите може да говорим щом тук веднага цъфнаха няколко коментара в защита на келешите каращи с неразумна скорост. За мен при катастрофа в следствие на превишена скорост съда трябва да съди като за прердумишлено убийство. Щом на трезва глава си превишил скоростта ти си с ясното съзнание че може да утрепеш някой
Публикувано през m.capital.bg
Българскя шофьор не е по различен от всеки друг.
?????
Нещо друго не е наред тук.
Няма как да ме убедят, че трябва да спазвам знаци след като има голямо количество остарели и НЕ ВЯРНИ знаци. Мога да дам хиляди ХИЛЯДИ примери за ограничения на скоростта, които са НЕ НА МЯСТО, ИЗЛИШНИ или ПОДВЕЖДАЩИ. Има ХИЛЯДИ знаци РАДАР без да има радар?????????????????????????????????????????????
Няма как да е 50км (а има таива знаци) на път с 2 ленти във всяка посока извън населено място и тна и тн. ????????????????????????
И ИЗВЕДНЪЖ - ЗНАКА СЕ ОКАЗВА ВЕРЕН! Остър завой на който ограничението от 40км е ПРАВЕЛНО поставено. И СЛЕДВА ФАТАЛНЕ ИНЦИДЕНТ>.....
Българския шофьор е СВИКНАЛ да ИГНОРИРА знака, защото знака в 20% от случайте ЛЪЖЕ! и НИЕ ГО ЗНАЕМ ЧЕ ЛЪЖЕ....
КОГАТО ЗНАКА НЕ ЛЪЖЕ ОБАЧЕ ИМА ЖЕРТВИ.... и това е парадокса на Българския Шофьор. Как да различи Истината от Лъжата в знаците РАДАР и Органичение на скоростта.
ТЕЗИ КОИТО СА СЛОЖИЛИ ПОДВЕЖДАЩИТЕ ЗНАЦИ СА ИСТИНСКИТЕ УБИИЦИ!
Ганьо не обича правилата, той се чувства безсмъртен.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.