Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Докато цялото обществено внимание е насочено към скандала с апартаментите на властта, почетният лидер на ДПС Ахмед Доган продължава да гради личната си бизнес експанзия - този път с ново пристанище във Варна. Схемата за успеха му е стандартна - държавата одобрява проектите му, на които после осигурява печалби. При това за суми, надхвърлящи тази от всичките промоционални апартаменти накуп.
Освен че ТЕЦ "Варна" получи близо 30 милиона, за да стои в готовност, Министерството на енергетиката без никаква причина увеличи размера на този резерв, а държавната ТЕЦ "Марица-изток 2" доброволно се отказа да участва в разпределението му. Все неща, които за предишния собственик CEZ бяха недопустими, поради което се стигна и до продажбата.
Сега Ахмед Доган иска да направи от стария въглищен терминал за ТЕЦ-а ново търговско пристанище. И през последните дни съответните институции са се активизирали за целта. Планът за управление на отпадъците е одобрен без забележки от съответните органи, министрите на транспорта и на регионалното развитие със съвместна заповед са разрешили изработването на генерален план на пристанището чрез обединяване на парцели, до дни се очаква и становището на варненската екоинспекция.
Така докато други частни проекти се бавят с години, съвсем скоро новият порт на Доган ще бъде готов да "поеме" от държавното "Пристанище Варна" товарите със зърно и контейнерите, които носят по 50 млн. лв. годишно. А междувременно "Булгартрансгаз" е планирал да разшири за собствена сметка тръбата, с която захранва ТЕЦ "Варна", така че централата да участва не с един, а с три блока при новите търгове за студен резерв.
Теми като тази обаче рядко влизат в емисиите. По тях и управляващите мълчат - каквато и да е цената.
8 коментара
Ламя ненаситна! И за какво му е всичко това? Не му ли стигат 30 милиона годишно?!
Това е дългогодишната стратегия на ГЕРБ, за изхвърляне на Доган от властта.
Проблема е стратегически. Знае се че Сопола е агент на съветски служби и интереси,а държавата охотно му дава пристанище с добра дълбочина/по принцип нашите са плитки/ . От покриващо нуждите на теца сега ще стане с международно значение.Странно какво мислят по въпроса варненските ТиМ, ако забранят транспортирането на зърното до старите пристанища/ сериозен транспортен проблем на Варна/ ще трябва да шарят на Сопола ,а кой обича излишни разходи. И дали той е по-голям от тях,съмнявам се. Каквото и да е явлението описано тук е просто тежка корупция.
Чест прави на "Капиталистите",че публикуват такава статия.Кураж!
И никакви конфликти на интереси, въпроси от къде идват парите-нищо. Жирналистически, или публичен интерес, също нищо (освен Капитал, разбира се) И всичко това в европейска страна.
Добре дошли в България. Страната на Ахмед Доган. Пфу...
Сами си отговорихте на въпроса кой е крал и кой не ... за разлика от Доган политиците от ГЕРБ са точни хора и са честни
Ако Г-н Ахмет Доган в собствената си държава не е "ГОСПОДАР", че къде другаде...в Турция, в Русия??? Това важи и за всеки българин. Това е нашата държава и лесно, трудно ...ще трябва да става на нашето. Важното е, че от Безпорядъка се прави Порядък. Иншала
Тази държава продължава да е под Турско робство. Просто пашата е Доган и живее в Булгарстан.
А тук има и 6-7М мишлета, които най-много един пост във форума да напишат.
Да държавата изгони ЧЕЗ за да даде на Доган.
Това е модела Венецуела.
Знам до къде ще стигнем поне това...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.