H&M отчете ръст на приходите след период на по-малко промоции
Шведската компания очаква цените да растат, макар и различно на отделните пазари
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Вторият най-голям търговец на дрехи в света H&M е постигнал по-добри от очакваните финансови резултати през трите месеца до май, благодарение на това, че е продал повече артикули без намаление на цената. Това става ясно от отчета на компанията за първата половина на годината, цитиран от Financial Times. В сряда шведската група заяви, че брутният ѝ марж се е увеличил до 52.2% през шестте месеца до края на май, спрямо 50.9% през същия период миналата година. От компанията, която развива бизнес и в България, очакват цените да продължат да се покачват.
- Търговската верига Primark започва тестване на онлайн продажби
- След подема през 2021 г. бързата мода отново може да бъде притисната
Нетната печалба на H&M за трите месеца от март до май е 361 млн. долара, което е над прогнозираните на анализаторите 295 млн. долара и е 33% нагоре на годишна база. Продажбите са нараснали със 17%. Акциите на групата, които се търгуват на борсата в Стокхолм, се покачиха с 3.5% в началото на деня в сряда.
През първата половина на годината H&M е повишила цените заради по-високите разходи за транспорт и суровини. Главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон каза пред Reuters, че цените вероятно ще продължат да се повишават и през останалата част от годината. Увеличенията обаче ще варират между отделните пазари. Въпреки че по целия свят ковид ограниченията се облекчават, веригите за доставки все още са под напрежение, а има и значителна инфлация, каза още Хелмерсон. Тя предупреди, че спирането на дейността в Русия, Украйна и Беларус - където групата има общо 181 магазина - ще представлява пет процентни пункта от очакваните 6% спад на продажбите през юни на годишна база.
Регионът на Източна Европа е единственият, където групата отчита спад в продажбите от 23% в местна валута. Това се дължи на спирането на дейността в Украйна, Русия и Беларус заради войната. С най-голям ръст от 39% са продажбите в Южна Европа. Групата отчита значителен ръст на дейността на място в магазините, но посочва, че и онлайн търговията продължава да се представя добре.
H&M заяви, че ще ускори експанзията си в Южна Америка и е подписала голям брой договори за наем. Повечето от 94-те магазина, които планира да отвори тази година, са в страни с развиващи се пазари. За сметка на това обаче се очаква да бъдат затворени 272 магазина, предимно на утвърдени пазари.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.