Франция забранява кратките полети в страната, за да стимулира използването на влакове
Вече няма да има такива от парижкото летище "Орли" до Нант, Бордо и Лион
Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Франция официално забрани кратките полети в страната, като вече ще трябва да се използват железопътните връзките между различните градове. Решението беше окончателно одобрено и от Европейската комисия (ЕК), която имаше крайната дума.
Първоначално са премахнати полетите от парижкото летище "Орли" до Нант, Бордо и Лион. В случай че жп услугите в страната станат по-добри, още три маршрута може да бъдат добавени в забранителния списък - тези от другото парижко летище "Шарл дьо Гол" до Рен и Лион, както и курсът Лион - Марсилия.
Причината за поетапното прилагане на решението е пояснение от ЕК, в което се изисква забраната да бъде налагана единствено в случай че има по няколко влака на ден, които директно да обслужват маршрута. Брюксел трябваше да вземе позиция по въпроса, защото когато планът беше представен, Съюзът на френските летища, както и европейският клон на Международния съвет на летищата се обявиха против и обжалваха. Това наложи и разследването от страна на ЕК.
Първоначално френските власти искаха осем маршрута да бъдат спрени, като в сила остава изискването пътуването с влак да не отнема повече от два часа и половина.
"Това е голяма стъпка напред и аз се гордея, че Франция е пионер в тази област", каза министърът на транспорта Клеман Бон пред The Telegraph. Забраната е част от закон за борба с климатичните промени, който беше приет от френския парламент миналата година.
В подкрепа на решението се обявиха редица партии и организации, като най-сериозен застъпник на плана е Зелената партия във Франция. Както тя, така и няколко екологични организации обаче описаха сегашния вид на забраната като начало и заявиха, че очакват нейното разширяване.
"Френската забрана за полети на къси разстояния, където има бързи влакови връзки, е малка стъпка, но е в правилната посока", каза Томас Гелин, екоактивист от Greenpeace в ЕС. Карима Дели, която е част от квотата на френската Зелена партия в Европейския парламент, описа решението на комисията като "победа". Тя добави, че законодателството е трябвало да бъде разширено, за да обхване полети, които могат да бъдат заменени с 4-часово пътуване с влак.
Скоро и в цяла Европа
Френската забрана се смята като предшественик на общоевропейска, като според статистиката на ЕС 17 от 20-те най-натоварени въздушни маршрута в Европа покриват разстояния, по-малки от 434 мили. Според проучвания на експерти това са разстояния, при които междуградските влакове могат да предложат по-бързи, по-чисти и по-устойчиви пътувания.В момента се изграждат нови високоскоростни железопътни линии по целия континент, като това се случва като част от проекта на ЕС TEN-T. Преди две седмици Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) одобри бюджет 1.1 млрд. евро за модернизиране на железопътната линия Белград - Ниш в Сърбия, като това също беше част от проекта за развиване на жп връзките в региона.
4 коментара
Тъжно е, че за българските читатели разстоянията се дават в "мили", а разделителя за десетични дроби е точка (вместо запетая).
Поне се утешавам, че думата "влакове" още не е заменена с "тренове".
Боже, Боже.
То остава Сф-Вн и Сф-Бс да забранят.
А, най-вече и Сф-Скопие :)
Забравих и Сф-Русе, извинявам се.
Събев докъде докара нещата там, ще има ли полети?..
Няма ли ЕС да ни компенсира със задна дата, че сме ползвали твърде малко къси полети в България. Все пак, ние сме си зелени от време оно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.