НКЖИ ще купува кабели и въжета за 30 млн. лв.
Компанията подписа ново рамково споразумение за доставка с 6 компании за срок от 4 години
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Национална компания "Железопътна инфраструктура" подписа рамково споразумение с шест компании за доставка на въжета и проводници за контактна мрежа за близо 30 млн. лв. без ДДС. Инфраструктурната компания се занимава със стопанисването на жп гарите и железния път в страната. Споразумението е за период от четири години, като по отделните позиции ще се състезават между 2 и 6 доставчика (виж карето). Практиката при рамковите споразумения е при необходимост от страна на НКЖИ кандидатите да предлагат на инфраструктурната компания офертите си и тя да избира измежду тях.
Поръчката е била пусната в края на миналата година, като през това лято са избрани и изпълнителите. Рамковите споразумения са подписани на 10 август 2016 г. Те са за доставка на бронзови въжета, за контактен проводник, за медни и за стоманени въжета.
Участниците
Един от участниците, които впоследствие ще играе по три от четирите позиции, е пловдивската "Филкаб", която е добре известна и има силни позиции на този пазар. Тя е приемник на "Филком-4", създадена в началото на 90-те години на миналия век като дружество за търговия с кабели. Собствеността в компанията е разпределена между шестима акционери, като никой от тях не притежава над 50% от капитала. От продажбата на кабели постепенно бизнесът се развива до инженеринг, производство и монтаж на всякакви енергийни системи и съоръжения.
"Тилком" също е известен доставчик на кабели, проводници, кабелна арматура, електроапаратура и т.н. Собствеността е разпределена между четирима съдружници, като компанията също е успяла да се класира за три от позициите.
Също с три от четири позиции е и "Елтранс – импекс", занимаваща се с търговия в областта на електрификацията на градския и железопътния транспорт, с телекомуникация на железопътния транспорт, със сигнализация на жп транспорта и т.н. Според сайта на компанията от март 2009 г. компанията е официален представител за България на австрийската фирма Ing.Karl u.Albert KRUCH GmbH&Co KG, произвеждаща арматура за контактна мрежа и сигнализация за нормална и високоскоростна жп мрежа. Съдружниците във фирмата са трима.
"Балкантел" е създадена през 1990 г. и специализирана в областта на телекомуникациите - радиопренос и излъчване; системи за управление и контрол на въздушната навигация и кацане; изграждане, поддръжка и развитие на комуникационни, информационни и навигационни системи; проектиране и дизайн; доставка на устройства за жп сигнализация и сигурност; търговия с телекомуникационно оборудване и прецизна измервателна апаратура. Компанията е собственост на Никола и Христо Дурчеви и фигурира на две места в обособените позиции.
"Тир инженеринг", собственост на Тончо Тончев, също е основана през 1990 г. и се занимава с търговия с изделия от черни и цветни метали и кабели. Компанията ще участва в търговете за бронзови въжета и контактен проводник.
"Некст левъл къмършъл" също представя себе си като доставчик на материали за контактната мрежа на железопътния и градския транспорт. Компанията участва и в четирите обособени позиции. Собственик на компанията е Светослав Атанасов. Той участва в борда на директорите и на "ЖП строй".
Избраните кандидати
1. Доставка на бронзови въжета"Филкаб", "Тилком", "Тир инженеринг", "Некст левъл къмършъл", "Балкантел"
2. Доставка на контактен проводник
"Елтранс – импекс", "Тилком", "Филкаб", "Балкантел", "Тир инженеринг", "Некст левъл къмършъл"
3. Доставка на медни въжета
"Елтранс – импекс", "Тилком", "Некст левъл къмършъл", "Филкаб"
4. Доставка на стоманени въжета
"Елтранс - импекс", "Некст левъл къмършъл"
1 коментар
Победител накрая ще се окаже някоя фирма близка до ГЕРБ или ДПС....големите стари фирми нека си играят...
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.