Магистрална връзка с Европа до 2015 г.
Пътната агенция търси изпълнител за София – Калотина, като прогнозната стойност на 31.5-километровото трасе е 200 млн. лв.
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Агенция "Пътна инфраструктура" обяви една от най-дълго очакваните обществени поръчки – тази за избор на изпълнител на магистралата София – Калотина. Това е една от най-големите пътни поръчки на годината, като прогнозната стойност е 200 млв. лв.
Участъкът от 31.5 км се намира между пропускателния пункт на сръбската граница и пътния възел при село Храбърско, преди Божурище. Оставащите 14 км до София ще се строят през новия програмен период след 2014 г.
Сложно и скъпо
Строителството на отсечката от пътя София - Калотина ще отнеме 25 месеца и се очаква да започне догодина. Срокът за подаване на оферти е 7 януари 2013 г.
Индикативната стойност на трасето до село Храбърско е 200 млн. лв. заради планинския участък след Драгоман и наличието на повече от 20 големи съоръжения. В по-голямата си част проектът включва рехабилитация и разширение на съществуващия път до габаритите на магистрала.
По искане на община Драгоман в участъка от шосето на нейна територия ще бъдат изградени две връзки към стария павиран път за града, едната от които с достъп до комбиниран терминал за ТИР и жп превози. Предвидено е и допълнително локално платно.
Едно от най-сложните пресичания по проекта е това при надлеза над железопътната линия между София и Калотина. Тъй като съоръжението е с недостатъчна ширина и пътят не може да мине през него, платната ще бъдат разделени. Лявото ще продължи по съществуващия път през надлеза, а дясното – по новоизградена естакада.
Заради трудния терен проектната скорост на трасето е 100 км/час през първите 15 километра от Калотина и 110 км/час в останалата част от пътя до село Храбърско.
Само за големи
Обществената поръчка за 31.5-километровата отсечка от магистралата София – Калотина е дълго очаквана от строителния бранш. Обявените от пътната агенция изисквания към кандидатите обаче показват, че конкурсът ще е по силите само на големи компании и сдружения. За да бъдат допуснати до участие, те трябва да докажат достъп до собствен ресурс от поне 15 млн. лв. и изпълнено строителство или рехабилитация на магистрали и първокласни пътища на обща стойност над 150 млн. лв. без ДДС за последните три години. Подобни бяха критериите за участие и в наскоро обявената процедура за Северната скоростна тангента на София, която също е с габаритите на магистрален път и е най-скъпата поръчка тази година (с прогнозна стойност около 300 млн. лева).
Офертите за София - Калотина ще се оценяват по метода "икономически най-изгодна оферта", като водещ критерий ще е цената с 55 от общо 100 точки. Още 5 точки ще се дават за по-кратък срок на изпълнение и 40 – за техническа оферта. Избраният изпълнител ще трябва да изгради отсечката на инженеринг, т.е. ще работи по предложен от него и одобрен от възложителя проект.
84 коментара
През Калотина може да минава и целия трафик от Европа за Гърция, но за целта требва да се договорим със сърбите да не строят и ремонтират магистралата Ниш-Скопие, като по тоя начин се заобиколи Македония. Обаче Сърбия в замяна ще иска и целия трафик за Турция да минава през нейна територия и ще требва да се откажем от скоростния път до Видин.
От една такава проста схема двете държави ще получат 100% от транзитния трафик между Европа и Гърция/Турция. Нема да са конкуренти и съответно нема да правят дъмпинг на пътните такси, а вместо това ще направят картел - съответно ще имат и по-големи приходи от транзитния трафик.
И закво хвърлиха толкова пари за Дунав Мост 2? Герберска работа...
Липсата на проекти и бързането ражда полумагистрала. От Виена до Инстанбул май само при нас ще имаме нещо средно между магистрала и скоростен път от Калотина до София.
[quote#3:"Гогич"]От Виена до Инстанбул май само при нас ще имаме нещо средно между магистрала и скоростен път от Калотина до София.[/quote]
Е, хайде сега ;) Обходът на Белград е безнадеждно двулентов, а от Капъкуле до Одрин пътят макар че е с магистрален габарит, няма безконфликтни кръстовища на 2 нива и ограничението е 90 км.
Не става дума за "Магистрала", а за скоростен път, който няма да има аварийна лента. и някой от другите изисквания за да бъде магистрала.
[quote#5:"diablo"]Не става дума за "Магистрала", а за скоростен път, който няма да има аварийна лента. и някой от другите изисквания за да бъде магистрала.[/quote]
Ще има аварийна лента.
След приемане на идейния проект, във връзка с осигуряване безопасност на движението, е променен габарита на пътя, изразяващо се в добавяне на ленти за принудително спиране, и габаритът, който трябва да се постигне е следният: Участък от км 1+000 до км 15+500 – Vпр=100км/ч: а) ленти за движение - 4 х 3.50 м; б) водещи ивици - 4 х 0.50 м; в) ленти за принудително спиране - 2 х 2.00 м; г) разделителна ивица - 1 х 3.00 м; д) банкети - 2 х 1.25 м. Общо: 25.50 м Участък от км 15+500 до км 32+447.20 – Vпр=110км/ч: а) ленти за движение - 4 х 3.75 м; б) водещи ивици - 4 х 0.50 м; в) ленти за принудително спиране - 2 х 2.00м; г) разделителна ивица - 1 х 3.50 м; д) банкети - 2 х 1.25 м. Общо: 27.00 м. Парцеларният план е съобразен с новият габрит на пътя.
Срам за всички правителствадо сега, че не успяха да отделят средства за магистрала София-Калотина и северна обходна на София! Хамстерът поне тези две отсечки да беше почнал и завършил!!!
А иначе големите излъшъци къде отидоха , СерГейчо?
До коментар [#2] от "Свинчуга":
за мине Бойко по недовършения мост.
освен това си нямаме нов Мост на Дружбата...
До коментар [#2] от "Свинчуга":
И двата проекта се финансират от европа, а дунав мост 2 е договорен много преди герб :) впрочем дунав мост 2 цели съвсем друг трафик , поне на този етап - първо регионален трафик между бг и румъния, който се увеличава все повече и второ - тези, които не желаят да напускат ес.
Екстра, това е добра новина!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.