Лондон стимулира икономиката с 9.4 млрд. паунда за жп инфраструктура
Правителството на консерватора Дейвид Камерън подготви 5-годишен план за сектора
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Великобритания ще инвестира 9.4 млрд. паунда в обновяването на железопътната мрежа на страната. От тях 4.2 млрд. ще са за възстановяване на стари, почти нефункциониращи линии, които ще осигурят по-добра връзка между северната част на Острова и пристанища на южния бряг, предаде Reuters.
Част от новите проекти включват електрификацията на линии в Уелс и тази между Лондон и Шефилд, а 500 млн. паунда ще отидат за подобряване връзките на летище Хийтроу с националната железопътна мрежа.
Министърът на транспорта Джъстин Грининг каза днес, че работата по проектите, които правителството предвижда, няма да започне преди 2014 г. и ще доведат до увеличаване на капацитета на жп инфраструктурата с допълнителни 140 хил. дневни пътувания. Инвестициите в сектора ще бъдат направени в периода 2014-2019 г.
"Когато приключим с тези проекти, 75% от пътуванията ще се извършват с електрически влакове, така че това е наистина добра новина," коментира държавните инвестиции пред BBC Грининг.
Премиерът Дейвид Камерън и неговият вицемпремиер - либерал-демократът Ник Клег, се опитват да се съсредоточат върху съвместните усилия за стимулиране на икономиката, след като отношенията вътре в коалицията на управляващите партии доста се поохладиха миналата седмица. Тогава 91 тори се обявиха срещу либерал-демократите, които подкрепиха законопроект за ремонт на Камарата на лордовете. Тогава един от депутатите консерватори дори публично прогнозира, че управляващата коалиция ще се разпадне.
"Тази инвестиция ще доведе до по-бързи пътувания, повече места, по-добър достъп до гарите, подобряване на товарните превози и железопътна мрежа от световна класа", заяви Дейвид Камерън на пресконференция в Бирмингам.
Правителството обяви, че тези инвестиции ще бъдат финансирани частично от предварително обявените поскъпвания на билетите и от повишаване на ефективността вследствие на електрификацията, което ще намали оперативните разходи. Според анализатори обаче една значителна част от парите на данъкоплатците едва ли ще бъдат възстановени.
Преди месец и половина на фона на опасността от нов спад на икономическия ръст във Великобритания Международният валутен фонд препоръча на Bank of England да разшири програмата си за количествено облекчаване, която в момента се равнява на 512.7 млрд. долара, твърдейки че тези мерки трябва да бъдат съпътствани от "бюджетно-неутрални" инвестиции в инфраструктурни проекти и социални разходи. През миналата седмица Централната банка на Острова се вслуша в съвета и взе решение да налее още 50 млрд. паунда за възстановяване на британската икономика.
9 коментара
Ааа не ни ги пишете тия.
Тука на инфраструктурата се гледа като нещо лошо - все пак не става за ядене :)
Разумно системно решение с дългосрочно планиране. Англичаните са прагматични и патриотични, за разлика от местните остигани висши кадри.
Ей, много са прости и изостанали тия англичани! Вместо да си пернат една-две магистрали, те седнали жп-то да оправят. Да се поучат от нас. Ние от електрифицирани жп линии, се върнахме на автОбуси и леки коли, а скоро с тоя скъп ток, ще минем и на парни локомотиви...
Магистрали имат достатъчно. Но тази "инвестиция" наистина ще се отрази солено на цената на билетите, те и сега са скъпи.
Явно Великобритания вземат пример от нас и залагат на инфраструктура. Добре правят хората, просперитетът минава през хубавите пътища и железници. Кога обаче и нашите ще стигнат до тяхното ниво...
държавата се грижи само за релсите. транспортът отдавна е приватизиран.
Публикувано през m.capital.bg
Имат преса - печатат пари - дават на народа футболни зрелища и работа на релсите. Да имат за храна и квартира. Иначе ще има Бунтът на роботите - Дейвид Айк:
dejvid-ajk.html
http://www.book.store.bg/p1613/buntyt-na-robotite-
Ние от толкова много държави черпим опит, че накрая останахме почти без железници или с такива от средата на 70-те години на 20-ти век...
Тъй като Великобритания се прилага непригодно за паунд държавно управление – при реализиране на нови инвестиции допълнително се развиват диспропорции и уголемява потенциала на стопанска криза.
Представените в статията инвестиции няма да помогнат за разрешаване на сегашни проблеми, а допълнително ще завишат опасността от по-силна проява на стопанска криза.
При сегашните условия британците са обречени жертви на държавна грешка и колкото повече се трудят – толкова по-голяма криза ще се развие.
Тази стопанска ситуация е означена с "Капанът на парите".
Ползвано означение: "Капанът на парите” е стопански условия с „Незлатни пари” и запазен наследен начин на държавно управление, който е НЕПРИГОДЕН за тези пари и подсигурява развитие на диспропорции и (при достатъчно време) криза.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.