🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Лондон стимулира икономиката с 9.4 млрд. паунда за жп инфраструктура

Правителството на консерватора Дейвид Камерън подготви 5-годишен план за сектора

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Великобритания ще инвестира 9.4 млрд. паунда в обновяването на железопътната мрежа на страната. От тях  4.2 млрд. ще са за възстановяване на стари, почти нефункциониращи линии, които ще осигурят по-добра връзка между северната част на Острова и пристанища на южния бряг, предаде Reuters.

Част от новите проекти включват електрификацията на линии в Уелс и тази между Лондон и Шефилд, а 500 млн. паунда ще отидат за подобряване връзките на летище Хийтроу с националната железопътна мрежа.

Министърът на транспорта Джъстин Грининг каза днес, че работата по проектите, които правителството предвижда, няма да започне преди 2014 г. и ще доведат до увеличаване на капацитета на жп инфраструктурата с допълнителни 140 хил. дневни пътувания. Инвестициите в сектора ще бъдат направени в периода 2014-2019 г.

"Когато приключим с тези проекти, 75% от пътуванията ще се извършват с електрически влакове, така че това е наистина добра новина," коментира държавните инвестиции пред BBC Грининг.

Премиерът Дейвид Камерън и неговият вицемпремиер - либерал-демократът Ник Клег, се опитват да се съсредоточат върху съвместните усилия за стимулиране на икономиката, след като отношенията вътре в коалицията на управляващите партии доста се поохладиха миналата седмица. Тогава 91 тори се обявиха срещу либерал-демократите, които подкрепиха законопроект за ремонт на Камарата на лордовете. Тогава един от депутатите консерватори дори публично прогнозира, че управляващата коалиция ще се разпадне.

"Тази инвестиция ще доведе до по-бързи пътувания, повече места, по-добър достъп до гарите, подобряване на товарните превози и железопътна мрежа от световна класа", заяви Дейвид Камерън на пресконференция в Бирмингам.

Правителството обяви, че тези инвестиции ще бъдат финансирани частично от предварително обявените поскъпвания на билетите и от повишаване на ефективността вследствие на електрификацията, което ще намали оперативните разходи. Според анализатори обаче една значителна част от парите на данъкоплатците едва ли ще бъдат възстановени.

Преди месец и половина на фона на опасността от нов спад на икономическия ръст във Великобритания Международният валутен фонд препоръча на Bank of England да разшири програмата си за количествено облекчаване, която в момента се равнява на 512.7 млрд. долара, твърдейки че тези мерки трябва да бъдат съпътствани от "бюджетно-неутрални" инвестиции в инфраструктурни проекти и социални разходи. През миналата седмица Централната банка на Острова се вслуша в съвета и взе решение да налее още 50 млрд. паунда за възстановяване на британската икономика.

9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mihail avatar :-|
    Михаил
    • - 2
    • + 15

    Ааа не ни ги пишете тия.
    Тука на инфраструктурата се гледа като нещо лошо - все пак не става за ядене :)

    Нередност?
  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 1
    • + 6

    Разумно системно решение с дългосрочно планиране. Англичаните са прагматични и патриотични, за разлика от местните остигани висши кадри.

    Нередност?
  • 3
    borabora54 avatar :-P
    borabora54
    • - 7
    • + 7

    Ей, много са прости и изостанали тия англичани! Вместо да си пернат една-две магистрали, те седнали жп-то да оправят. Да се поучат от нас. Ние от електрифицирани жп линии, се върнахме на автОбуси и леки коли, а скоро с тоя скъп ток, ще минем и на парни локомотиви...

    Нередност?
  • 4
    idrazil avatar :-|
    dinko
    • + 8

    Магистрали имат достатъчно. Но тази "инвестиция" наистина ще се отрази солено на цената на билетите, те и сега са скъпи.

    Нередност?
  • 5
    groznik90 avatar :-P
    groznik90
    • + 7

    Явно Великобритания вземат пример от нас и залагат на инфраструктура. Добре правят хората, просперитетът минава през хубавите пътища и железници. Кога обаче и нашите ще стигнат до тяхното ниво...

    Нередност?
  • 6
    hue avatar :-|
    Николов
    • + 5

    държавата се грижи само за релсите. транспортът отдавна е приватизиран.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 7
    nedyalkodonev avatar :-|
    nedyalkodonev
    • - 1
    • + 5

    Имат преса - печатат пари - дават на народа футболни зрелища и работа на релсите. Да имат за храна и квартира. Иначе ще има Бунтът на роботите - Дейвид Айк:

    http://www.book.store.bg/p1613/buntyt-na-robotite-dejvid-ajk.html

    Нередност?
  • 8
    gmalinov avatar :-|
    gmalinov

    Ние от толкова много държави черпим опит, че накрая останахме почти без железници или с такива от средата на 70-те години на 20-ти век...

    Нередност?
  • 9
    ivan_mitev57 avatar :-|
    Иван Митев

    Тъй като Великобритания се прилага непригодно за паунд държавно управление – при реализиране на нови инвестиции допълнително се развиват диспропорции и уголемява потенциала на стопанска криза.

    Представените в статията инвестиции няма да помогнат за разрешаване на сегашни проблеми, а допълнително ще завишат опасността от по-силна проява на стопанска криза.

    При сегашните условия британците са обречени жертви на държавна грешка и колкото повече се трудят – толкова по-голяма криза ще се развие.

    Тази стопанска ситуация е означена с "Капанът на парите".

    Ползвано означение: "Капанът на парите” е стопански условия с „Незлатни пари” и запазен наследен начин на държавно управление, който е НЕПРИГОДЕН за тези пари и подсигурява развитие на диспропорции и (при достатъчно време) криза.

    Нередност?
Нов коментар