Жените търсят по-често спестовни продукти

Близо 54% от банковите депозити са на дами, показват данни на Уникредит Булбанк

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Спестовните продукти са по-често търсени от жените, докато мъжете преобладават сред банковите клиенти, използващи кредитни карти. Това показват наблюдения на Уникредит Булбанк върху поведението на дамите при употребата на банкови продукти. Според данните на финансовата институция за последните две години броят на жените, които са си открили депозит в банката, се е увеличил с близо 12% до 93 хиляди, което прави близо 54% клиентите с депозити.

По думите на Паскуале Джaмбои, който е директор "Банкиране на дребно" в Уникредит Булбанк, при избора на конкретен банков продукт дамите се ръководят главно от сигурността и гъвкавостта, които конкретното решение предлага. Същевременно наблюденията на финансовата институция показват, че значителна част от тях се нуждаят от специализирани съвети за спестяванията си.

Умерено търсене на кредити

"Твърдението, че жените харчат спестените от мъжете пари, е на път да отиде в историята", посочва в тази връзка Джaмбои. Потвърждение на тази теза дават и други от наблюденията на институцията – по техни данни за периода 2010-2012 г. броят на дамите, които са изтеглили потребителски кредит, е намалял със 7%. През 2010 г. те са били малко над 30 хиляди, докато към 2012 г. броят им се свива до около 28 хиляди.

От банката отчитат ръст в броя на жените, изтеглили ипотечен кредит, но според данните им нарастването е с доста по-умерени темпове в сравнение с депозитните продукти – със скромните 9%. Най-съществен ръст за последните две години обаче е отбелязан по отношение на откритите на името на жени разплащателни сметки – увеличението е с 55% до малко над 416 хиляди, отчитат от банката.

Интерес към картите

Почти толкова осезаемо в процентно изражение е и увеличението при употребата на банкови карти от страна на дамите. По данни на Уникредит Булбанк за периода 2010-2012 г. броят на жените, които използват дебитни карти, се е увеличил с 44% до 342 хиляди. При кредитните карти пък нарастването е още по-голямо – с 47% до 27.3 хиляди. Въпреки това обаче като цяло за момента мъжете преобладават сред клиентите на банката с кредитни карти – делът им е 53%.

Млади и активни

"От банкова гледна точка дамите са атрактивен сегмент от клиенти", посочва Джамбои. "Над половината от населението на България – 52%, са жени, като 50% от тях са в активна възраст – т.е. между 25 и 55 години", допълва той. Същевременно наблюденията на финансовата институция показват, че съотношението мъже-жени сред клиентите е същото – съответно 48% и 52%. Конкретно за дамите пък основната група сред тях са именно такива на възраст между 25 и 55 години, докато клиентките на банката под 25-годишна възраст са едва 8%.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    finland avatar :-|
    Finland
    • - 1
    • + 2

    Някой занимавал ли се е с българските взаимни фондове и има ли мнение по въпроса?

    Нередност?
Нов коментар