MegaMall отвори в жк "Люлин" седем години след първата копка
Търговският център в западната част на София ще е основно място за пазаруване, без кино и развлечения
Бюлетин на "Капитал" с мнения, данни и анализи за развитието на пазара на недвижими имоти в България и по света.
Седем години след първата копка австрийската инвестиционна компания Real4You откри първия си търговски център в България – MegaMall в столичния квартал "Люлин". Проектът, в който са вложени над 50 млн. евро, включва приблизително 100 магазини и заведения и е насочен основно към потребителите в западната част на София. Инвеститорите обясниха голямото му забавяне с кризата и слабия наемен пазар и отбелязаха като успех факта, че отваря с 80% отдадени площи. Част от наемателите обаче още не са готови с довършителните работи и вероятно ще забавят обектите си седмица-две след официалното откриване на 12 септември.
Пазаруване плюс
Концепцията на MegaMall е да бъде основно място за пазаруване и срещи. В търговския център няма кино, а развлекателните площи се свеждат до детски център Capella Play в близост до зоната за хранене. Според жители на "Люлин" това не е удачно решение, тъй като в тази част на София няма много забавления и наличието на такива в новия мол може да генерират допълнителен трафик към него.
Клаус Ридерер от Real4You обаче обясни, че киносалоните са отпаднали от концепцията заради близостта до друго кино в района, визирайки мултиплекса "Арена Запад".
Решението за свиването на развлекателните площи вероятно е взето и под влияние на германската компания ECE Projektmanagement, която оформи микса от наематели, а сега поема управлението на MegaMall. По подобен модел е организиран и търговският център на ECE в София Serdika Center, в който също няма кино и развлечения, ако се изключат различните събития през почивните дни.
"Идеята е, че моловете са основно места за шопинг, а детските центрове и заведенията за кафе и хранене са по-скоро за удобство на посетителите", обобщи Марианна Васева, която ръководи лизинговия отдел на ECE.
Тя определи MegaMall като квартален тип мол, като очакванията са той да привлича посетители основно от близките райони в западната и северната част на София - "Люлин", "Западен парк", "Гевгелийски", "Надежда". Тези квартали още не са наситени с големи търговски центрове, тъй като повечето от откритите до момента молове са в централните и южните райони. Най-близък конкурент до MegaMall е Mall of Sofia, но двата са ориентирани към различен клас потребители. В мола на бул. "Ал. Стамболийски" преобладават марките от среден и над среден ценови клас, докато концепцията на търговския център в жк "Люлин" е ориентирана към брандове със средни към ниски цени.
Миксът
С новия мол в жк "Люлин" в западната част на София стъпват няколко големи търговци, като магазините за техника Techmart и марките на полския моден ритейлър LPP – Reserved, Cropp, House и Mohito. Веригата Techmart е нова за България и до момента има два обекта в южната част на София. Сред ключовите наематели в MegaMall са още H&M, спортните магазини Sport Vision, United Colors of Benetton, италианската Grouppofiori, дрогериите dm, веригата за обувки Deichmann, както и магазините за играчки Hippoland. Въпреки относително малката отдаваема площ на мола – 24 хил. кв.м, част от ключовите обекти са на две нива с вътрешни ескалатори. Така търговците могат да разгърнат по-добре концепциите си, а в същото време се осигурява по-добра заетост на площите.
Около супермаркета в MegaMall също има новини – за първи път в столичен мол влиза Billa. Австрийските супермаркети отварят на мястото на Carrefour, който имаше договор с люлинския мол, но го прекрати заради забавянето на строителството. Преди това инвеститорите в MegaMall бяха подписали със словенската верига Mercator, но тя излезе от българския пазар.
Едно от основните предимства на мола според инвеститорите е лесният достъп до метрото – MegaMall има топла връзка с намиращата се на метри станция "Западен парк". За пазаруващите са осигурени и над 600 места за паркиране, разположени на едно подземно ниво плюс две на последния етаж и покрива на търговския център. Предимството на тази схема е, че така потокът от посетители се разпределя по-равномерно между партера и горните етажи. Недостатък в случая с MegaMall е тесният подстъп към паркингите, около който вероятно ще се образуват и задръствания.
20 коментара
Най-големите печеливши от този проект ще са гражданите на "филиповци" живеещи в най-голяма близост до околвръстното, така ще могат лесно и бързо да отиват на "работа" :)
За мен е глупаво, че няма кино, независимо от близостта на Арена Запад.
да видим дали ще изкара 7 години преди да .......фалира
До коментар [#1] от "buiko":
Нещо обърка моловете, но грешката е поравима. Трябва още да доразмениш "Околовръстното" с "тунела на Люлин" и Филиповци с Факултето - тогава констелацията ще продължи да важи
Не знам кой прави рекламата му, обаче е адски тъпа - прилича на нескопосана реклама на младежки лагер. Не разбирам, защо като е за Люлин задължително трябва да изглежда така абсурдно евтина.
До коментар [#4] от "cinik":
Важното е че ще има "работа" за хората :)
Бравооо, MegaMall, айде на моллааа...молове много , MegaMall е един, ха-ха-ха, заболя ме корема от смях...
...и да сложат табели за вход, паркинг и тн ,че човек не знае откъде да мине...
Тези са фалирали вече...
Публикувано през m.capital.bg
До коментар [#3] от "jorosrabskia":
Ами досега в София няма фалирал мол, дори онова недоразумение до хотел Хемус работи успешно. А около празниците стават такива задръствания че избягвам да минавам по това време.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.