🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Свободните търговски площи в страната са намалели към края на 2016 г.

Моловете извън столицата отчитат най-голям спад - от 20 на 16%

Репозиционирането на наемателите в някои столични търговски центрове е сред акцентите в последното тримесечие на 2016 г.
Репозиционирането на наемателите в някои столични търговски центрове е сред акцентите в последното тримесечие на 2016 г.
Репозиционирането на наемателите в някои столични търговски центрове е сред акцентите в последното тримесечие на 2016 г.    ©  Георги Кожухаров
Репозиционирането на наемателите в някои столични търговски центрове е сред акцентите в последното тримесечие на 2016 г.    ©  Георги Кожухаров
Имоти

Бюлетин на "Капитал" с мнения, данни и анализи за развитието на пазара на недвижими имоти в България и по света.

Ниското ниво на свободни площи в добре управляваните търговски центрове дава възможност за постигане на оптимални наемни нива на кв.м отдаваема площ.

Към края на годината процентът на свободни площи в търговските центрове в цялата страна се е понижил до 17% в сравнение с 19% към края на септември 2016 г., сочи проучването на консултантите от MBL|CBRE. По-съществена разлика отчитат моловете извън столицата, където спадът е от 20 на 16% към края на годината. Основен принос за този резултат има откриването и запълването на магазин Jumbo в Park Mall Stara Zagora на площ 11 700 кв.м. В София динамиката се дължи най-вече на репозициониране на наемателите в някои търговски центрове.

Събитието, което беляза разглеждания период, е откриването на новия търговски център в Пловдив – Mall Markovo Tepe. Сред марките, навлезли за пръв път на пазара в Пловдив, са полската верига за обувки CCC, Original Marines, Timeout, Texas Chicken и Capella Play.

Столичният пазар

"С узряването на пазара в София при търговските центрове се наблюдава насочване на мениджърските усилия към поддържане на по-добър микс от наематели, търсещ постигането на висока удовлетвореност у клиента", посочват от MBL. Ниското ниво на свободни площи в добре управляваните търговски центрове дава възможност за постигане на оптимални наемни нива на кв.м отдаваема площ.

След затварянето на Carrefour на местния пазар търговските центрове успяха частично да запълнят освободените от веригата площи. "Вероятно процесът по намиране на наематели, които изцяло да заемат вакантните търговски помещения, ще продължи и в последващи периоди", коментира Ралица Йорданова, ръководител "Търговски площи" в MBL|CBRE.

Експанзията на веригите

При веригите супермаркети Billa продължава да бъде най-активният участник на пазара със 110 локации в цялата страна. Lidl отвори своя пръв магазин от ново поколение извън София, а Kaufland обяви планове за първия си обект във Велико Търново, представящ новата концепция на веригата, обобщават консултантите.

На търговските улици

На главните търговски улици модните брандове продължават да отстъпват обектите си на заведения, аптеки и обекти от сектора на услугите. Средните наемни нива за търговски помещения с най-добра характеристика откъм локация и разпределение на площите се запазват в диапазона между 40 и 45 евро на кв.м.

Все още няма коментари
Нов коментар