🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Фикосота синтез" става едноличен собственик на "Итал фууд индъстри"

Компанията изкупува дела на досегашните си съдружници и планира навлизане на нови пазари

"Искаме не просто да продаваме, а да маркетираме активно пазара", казва Красен Кюркчиев, мениджър на "Фикосота синтез"
"Искаме не просто да продаваме, а да маркетираме активно пазара", казва Красен Кюркчиев, мениджър на "Фикосота синтез"
"Искаме не просто да продаваме, а да маркетираме активно пазара", казва Красен Кюркчиев, мениджър на "Фикосота синтез"    ©  ЦВЕТЕЛИНА АНГЕЛОВА
"Искаме не просто да продаваме, а да маркетираме активно пазара", казва Красен Кюркчиев, мениджър на "Фикосота синтез"    ©  ЦВЕТЕЛИНА АНГЕЛОВА
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Фикосота синтез" става едноличен собственик на капитала на шуменската "Итал фууд индъстри". Новината дойде от Комисията за защита на конкуренцията, която съобщи, че разрешава концентрацията между двете предприятия. Досега "Фикосота синтез" притежаваше 50% в "Итал фууд индъстри", а останалите 50% бяха собственост на Мартин и Красен Каменски (всеки по 25%).

Самостоятелност при взимане на решенията

"Това е нормална кешова продажба на акции", обясни Красен Кюркчиев, мениджър на "Фикосота синтез", без да посочва цената на сделката. Покупката ще позволи на купувача да придобие едноличен контрол върху "Итал фууд индъстри". "Повече собственици означава повече мнения как да се прави нещо. А единоначалието в бизнеса е много важно. Промяната ще позволи на "Фикосота синтез" да определя самостоятелно начина на работа, посоката, структурирането и бизнес развитието на "Итал фууд индъстри", коментира Кюркчиев.

"Има съгласие на двете страни по сделката информацията, свързана с нея, да бъде конфиденциална до фактическото й приключване. Тоест към настоящия момент не бих могъл да коментирам детайли, свързани с нея", заяви единият от продавачите - Мартин Каменски. И съобщи, че би могъл да дискутира бъдещите си бизнес планове на по-късен етап, когато сделката приключи окончателно. "Итал фууд индъстри" произвежда и продава солени и сладки снаксове (или малки закуски). Компанията наложи на българския пазар брускетите и кубетите, които от търговски марки се превърнаха в нарицателно за тези храни. "През 2012 г. "Итал фууд индъстри" ще предложи нови продукти и ще излезе на нови пазари. Ще атакуваме Западна Европа с брускети", съобщи намеренията за развитие на дружеството Красен Кюркчиев.

Новият стар собственик се готви да инвестира в разширение на производствените мощности на фабриката. "Това означава, че до края на 2012 вместо досегашните 10 млн. броя снакс на месец "Итал фууд индъстри" ще произвежда по 20 млн. Искаме не просто да продаваме, а да маркетираме активно пазара", уточни Кюркчиев.

Ръст в продажбите

По данни от Търговския регистър приходите от продажби на "Итал фууд индъстри" през 2010 г. достигат 27.887 млн. лв. и бележат ръст 48% спрямо предишната година. Това е резултат главно от продажбите на външните пазари – Хърватия (ръст 770%), Босна и Херцеговина (ръст 409%), Косово (ръст 171%), Грузия (ръст 157%), Черна гора (ръст 147%). В България продажбите на сладки и солени снаксове през 2010 са пораснали с 9%.

Според Красен Кюркчиев 2011 е била добра за продажбите на снаксовете. "Имаме около 1.12% ръст спрямо 2010 г., без да сме полагали особени усилия, защото бяхме в процес на преговори за сделката", коментира Кюркчиев. И уточни, че дружеството е стартирало продажби на брускети на изцяло нови пазари, сред които Словакия и Йордания. България е най-големият пазар за продукцията на "Итал фууд индъстри" с 37% от приходите от продажба. Следващите по значение са Хърватия, Румъния, Албания и Сърбия, където се формират близо 43% от приходите през 2010 г.

България е най-големият пазар за компанията

"Фикосота синтез" произвежда и търгува с почистващи, миещи продукти и продукти за лична хигиена (Teo, Fiona, tete a tete, Exo Hidrobalsam, Feya Рowergel и др.), хигиенни продукти (Pufies, Milde, Emeka и др), снаксове (чрез "Итал фууд индъстри" - Bruschetti Maretti, Fettuccine Maretti, Kubeti, Tornado, "My Motto", Franka), а през 2010 навлезе и в млекопреработващия бранш с две марки сирене и кашкавал, възлагани на външни компании (Terter и Bulgarea). Дружеството определя себе си не като производствена компания, а като компания за създаване на марки (brand holder), подчертава Красен Кюркчиев. Най-големият пазар за продукцията на дружеството е българският с оборот 65.74 млн. лв. през 2010 г. (65% от приходите), следват пазарите на Украйна и Румъния (общо 24% от приходите).

 
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • - 1
    • + 2

    Добре го дават....

    Нередност?
  • 2
    radbh avatar :-|
    radbh
    • + 1

    До коментар [#1] от "kardinalat":

    Нередност?
Нов коментар