Жегите през август се отразиха на продажбите на H&M

Компанията отчете по-слаби от очакваните резултати в Европа

H&M ще заложи на експанзия на магазините си в Азия и САЩ, за да се справи със спада на търсенето в Европа.
H&M ще заложи на експанзия на магазините си в Азия и САЩ, за да се справи със спада на търсенето в Европа.
H&M ще заложи на експанзия на магазините си в Азия и САЩ, за да се справи със спада на търсенето в Европа.
H&M ще заложи на експанзия на магазините си в Азия и САЩ, за да се справи със спада на търсенето в Европа.
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Вторият по големина търговец на облекло в Европа - Hannes&Mauritz (H&M), отчете по-ниски от прогнозните продажби за третото тримесечие на финансовата година годината, което приключва в края на август. От компанията обясняват, че основната причина за по-слабите резултати са жегите, обхванали някои част от контиента, заради които броят на клиентите в магазините им е спаднал значително.

Продажбите на компанията за третото тримесечие достигат 28.8 млрд. шведски крони (4.4 млрд. долара), което представлява ръст от 7% на годишна база. Резултатът е по-нисък в сравнение с очакваните 29.8 млрд. шведски крони - прогноза, направена от 19 анализатори на Bloomberg.

Само през август сравнимите продажби на компанията, т.е. от магазини, които са функционирали по това време през миналата година, спадат с 4%. Очаквнията от проучването SME Direkt бяха за ръст от 1%, отбелязва Bloomberg. Общите продажби на компанията обаче, в които се включват и тези от новооткритите магазини, се увеличава с 6%.

Данните предизвикаха спад от 2.4% на акциите на компанията до 241.3 шведски крони за акция, което е и най-рязкото поевтиняване в рамките на един ден от 28 август насам и второто най-голямо сред компаниите, включени в индекса  OMX Stockholm 30.

От H&M отбелязват, че поскъпването на шведската крона през третото тримесечие (главно спрямо еврото) е довело и до големи негативни ефекти от валутни транзакции.  

H&M се фокусира върху експанзия на магазините си в Азия и САЩ, за да се противопостави на спада в потребителските разходи в Европа, докато регионът е на прага на втора рецесия за последните три години. Общият брой на магазините от веригата вече достига 2629 в сравнение с 2325 година по-рано. 

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    milena_82 avatar :-|
    milena_82
    • - 1
    • + 5

    Пълна глупост,че причина за това са били жегите!Те хората затова влизат също в МОЛ-вете освен да пазаруват и да се разхладят!Магазинте на H&M са само там!По-скоро причината е в качеството на дрехите им.Аз специално съм страшно разочарована,големи боклуци!

    Нередност?
  • 2
    niki2003 avatar :-|
    niki2003
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#1] от "milena_82":

    Наистина й за цените,който се продават, дрехите им са под всякаква критика!

    Нередност?
Нов коментар