H&M с по-слаба печалба от очакваното

Шведската компания ще разкрива нови магазини в България

Преди облагане с данъци печалбата на H&M достигна 3.7 млрд. шведски крони (554 млн. долара) за първото фискално тримесечие.
Преди облагане с данъци печалбата на H&M достигна 3.7 млрд. шведски крони (554 млн. долара) за първото фискално тримесечие.
Преди облагане с данъци печалбата на H&M достигна 3.7 млрд. шведски крони (554 млн. долара) за първото фискално тримесечие.    ©  СГ/ИИ
Преди облагане с данъци печалбата на H&M достигна 3.7 млрд. шведски крони (554 млн. долара) за първото фискално тримесечие.    ©  СГ/ИИ
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Втората най-голяма верига за облекло Hennes & Mauritz, отчете повишаване на печалбата с 5% през първото тримесечие, което се дължи на повишаването на продажбите. Маржовете в същото време се свиват заради увеличените разходи и отстъпките, които компанията дава на клиенти при по-големи покупки, съобщи Reuters.

Последната година и половина H&M се бори с покачващите се цени на памука, скъпата шведска крона и увеличаващите се разходи за транспорт и заплати в Азия.

За разлика от конкурентите си като Zara например, шведската компания избра да задържи цените, което допълнително удари маржа й на печалба. Брутният марж на печалбата на H&M се свива до 55.8%, доста под очакванията за 57.6%.

Преди облагане с данъци печалбата достигна 3.7 млрд. шведски крони (554 млн. долара) за първото фискално тримесечие, спрямо в 3.5 млрд. крони (524 млн. долара) година по-рано. Средната прогноза на 18 анализатори, анкетирани от Reuters, беше за 4.2 млрд. крони (629 млн. долара) печалба преди облагане.

Положителен факт е, че след като печалбата спадаше в продължение на пет тримесечия подред, през периода декември-февруари е нараснала на годишна база. Продажби от началото на годината са силни и от ръководството на H&M очакват тази тенденция да продължи и през март, като за 1-27 март са се повишили с 22% в местни валути на годишна база.

"Продажбите бяха добри на повечето пазари и особено силни във важните и големи пазари като САЩ, Великобритания, Германия и Франция, докато в Швейцария, Япония и Гърция, те бяха по слаби", се казва в прессъобщението на H&M.

От компанията обявиха, че ще открият нова линия магазини през следващата година, но не дадоха повече подробности.

H&M откри нов магазин в София, този месец и планира да отвори и други магазини в България, Латвия, Малайзия, Мексико и чрез франчайз в Тайланд до края на годината.