🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Българска организация спечели 1.89 млн. евро от Брюксел за реклама на яйца

Кампанията Look @ The Egg е за маркировката на продуктите и ще се проведе в Гърция и Румъния в рамките на 24 месеца

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Асоциацията на земеделските производители в България и браншовият съюз на производителите на яйца са спечелили европроект за реклама в съседните Гърция и Румъния. Той бе одобрен преди около месец в Брюксел, като вече е преминал и процедурата за осигуряване на националното съфинансиране. Проектът е на обща стойност 1.89 млн. евро и ще се осъщестява 24 месеца. Според програмата 50% от финансирането на проектите се дава от ЕС, 30% от държавата членка, а останалите 20% - от кандидата.

"Погледни яйцето"

Проектът на асоацията на земеделските производители и браншовия съюз на производителите на яйца предвижда информираност на потребителите в Гърция и Румъния за маркировките при яйцата, като това ще се осъщестява с кампании в двете страни. Програмата Look @ The Egg ("Погледни яйцето"- б.а.) цели да даде повече данни за маркировките и кода на яйцата, както и за хуманното отглеждане на кокошките носачки. Дейностите включват раздаване на брошури и рекламни сувенири, изготвяне на сайт, клипове и др.

От Асоциацията на земеделските производители съобщиха, че промоционалните материали ще се разпространяват по време на акции за информиране на обществеността, на местата за продажба, по време на световния ден на яйцето и други. Проектът ще бъде с продължителност 24 месеца, като за него са отделени 1.89 млн. евро.

Реклама на продукти, но не и на марки

Два пъти годишно ЕК одобрява проекти от всички държави членки за промоция на храни в други страни от ЕС или извън него. Кампаниите трябва да наблягат на определени качества на продуктите, като е напълно забранено да се рекламират търговски марки. За финансиране могат да кандидатстват организации на производители или на производители и търговци, като в много от случаите паралелно с промоционалната кампания производители правят и свои на търговските си марки.

В предходни години България е печелила проекти и за промоция на вина, череши, саламурено сирене, кашкавал, лютеница, конфитюр от рози, шипков мармалад, компот от праскови и др. Тези продукти се представят в държави като Германия, Полша, Румъния, Русия, Украйна и Испания.

Същевременно няколко други държави членки пък са избирали България за своите кампании. Така например миналата година Гърция спечели проект за промоция на маслини, като той включва и представяне в България. Преди години в страната вървяха и реклами на Полша за сок от моркови.

Финансирането вероятно ще продължи и след 2014 г.

Въпреки че все още няма споразумение между земеделските министри на държавите членки за бъдещата селскостопанска политика, очакванията са, че след 2014 г. ще продължи да се отделя финансиране за реклама на европейски селскостопански продукти и храни. Програмата цели да представи качествата на европейските продукти и да насърчи износа.

Обсъжда се възможността в следващия програмен период предимство за одобрение на проекти да имат специфични продукти със защитени наименования и произход.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    euronymous avatar :-|
    Euronymous
    • - 3
    • + 5

    Киндер сюрприз ли са яйцата ?

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    bbs avatar :-P
    Lord
    • + 2

    Представям си ако ги бяха спечелили в българска поръчка тези пари, какво щеше да пише по форума... Сигурно вече щеше да има поне сто "остроумия"

    Нередност?
  • 3
    onzisa6tia123etc avatar :-|
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    • + 10

    [quote#2:"Lord"]Представям си ако ги бяха спечелили в българска поръчка тези пари, какво щеше да пише по форума...[/quote]
    Вероятно защото има..."странни прецеденти". Като ПиАрките на Миро с техните 50-100,000 кинта

    Нередност?
Нов коментар