Икономическото министерство търси строител на туристически щанд

Поръчката от 330 хил. лв. е за изложението в Лондон през ноември

Така изглеждаше българският щанд на туристическото изложение в Лондон през 2008 г.
Така изглеждаше българският щанд на туристическото изложение в Лондон през 2008 г.
Така изглеждаше българският щанд на туристическото изложение в Лондон през 2008 г.
Така изглеждаше българският щанд на туристическото изложение в Лондон през 2008 г.
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Икономическото министерство обяви поръчка за строителството на представителен щанд на България за предстоящото в началото на ноември ключово туристическо изложение WTM в Лондон. Прогнозната й стойност е 330 хил. лв., като кандидатите могат да подават документи за участие до 26 август. Изборът на строител на щанда беше една от важните обществени поръчки в туризма, за които секторът сигнализира, че се бави. Борсата в Лондон е най-голямото изложение преди началото на зимния сезон, както и второто най-голямо изложение в световен мащаб.

330 хил. лв. за строителство на щанда

Според обявлението на икономическото министерство се търси фирма, която да изгради туристическия щанд на България за международното изложение WTM в Лондон. От кандидатите се изисква да имат през последните три години оборот от поне 120 хил. лв. без ДДС, като преобладаващата част от него - 100 хил. лв., да бъде от сходни дейности - изграждане на щандове за изложения в България или в чужбина. Победителят ще бъде избран по два критерия - цена и качество на техническото изпълнение, като и двата показателя имат еднаква тежест. Кандидатите са длъжни да се ангажират с условията в офертата си поне за три месеца.

Забавен проект

Поръчката за изграждането на туристически щанд за есенното изложение в Лондон е една от тези, за които туроператорите сигнализираха, че са забавени. Преди няколко седмици представители на организации в сектора изразиха притеснението си, че е възможно изборът на изпълнител да не приключи до началото на борсата, тъй като традиционно загубили кандидати обжалват процедурата. Освен тази поръчка, която се финансира с бюджетни средства за туристически маркетинг, със закъснение от няколко месеца бяха пуснати и двете ключови поръчки за реклама - пред българската публика и на шест чужди пазара. Тези поръчки за около 10 млн. лв., финансирани от европейската програма "Регионално развитие", бяха публикувани преди седмица. По първоначалния план те трябва да стартират преди началото на летния туристически сезон, но очевидно сега ще останат за следващата година.

През тази година от бюджета са отделени около 7 млн. лв. за реклама, като парите се ползват предимно за участия по изложения в България и в чужбина. До 2013 г. по програма "Регионално развитие" са предвидени около 64 млн. лв. за туристически маркетинг, като над 55 млн. лв. от тях са европейско финансиране.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    the_mad_mellon avatar :-|
    the_mad_mellon

    разбира се, по традиция всичко се прави в последния момент - просто още не са се разбрали кой на кого каква комисионна ще плати...колко пъти вече така? едни и същи фирми, едни и същи изпълнители, едни и същи гафове. а щандовете ни по изложенията - и те по традиция - са СРАМ!!!! стегнете се вече!

    Нередност?
  • 2
    offshore avatar :-|
    Offshore Banking
    • + 1

    Олаф трябва да провери, дали от четирите фирми, които ще кандидатстват, три от тях дали не кандидатстват винаги в комплект, а четвъртата не обжалва в КЗК това, че не е избрана. Ако за Олаф това не са смущаващи факти, то значи ОЛАФ са смущаващ факт за Европа.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
Нов коментар