🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Две познати и две нови фирми ще строят туристическите щандове

Над 1 млн. лв. ще струва българското участие на четирите международни изложения

Новото туристическо лого трябваше да бъде представено на започващата след няколко дни борса ITB в Берлин. Заради споровете около него обаче това няма да се случи.
Новото туристическо лого трябваше да бъде представено на започващата след няколко дни борса ITB в Берлин. Заради споровете около него обаче това няма да се случи.
Новото туристическо лого трябваше да бъде представено на започващата след няколко дни борса ITB в Берлин. Заради споровете около него обаче това няма да се случи.    ©  Цветелина Белутова
Новото туристическо лого трябваше да бъде представено на започващата след няколко дни борса ITB в Берлин. Заради споровете около него обаче това няма да се случи.    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Над 1 млн. лв. ще струва строителството на българските щандове за предстоящите големи туристически изложения в Берлин, Москва и Киев. Сумата е сходна с тази от миналата година.Те ще бъдат изграждани от четири компании, като цените за всеки щанд са между 190 и 370 хил. лв. Това става ясно от информация на икономическото министерство, предоставена на "Капитал Daily". На борсите се очаква участие на над 30 български компании, сдружения и общини. За четирите изложения страната ще се представи с единна визия, но няма да бъде използвано новото лого.

Строителите на щандовете

През март предстоят четирите най-важни туристически борси за българския бизнес преди началото на летния сезон. На всички тях страната ще се представи с национални щандове, като преди няколко седмици приключи и конкурсът за строителството им. От икономическото министерство съобщиха, че са избрани четири компании, които да изграждат павилионите.

Най-евтин ще бъде българският щанд на изложението INTOURMARKET в Москва. Той ще се строи от компанията "Експо Вижън" и ще бъде с цена от около 190 хил. лв., съобщават от икономическото министерство. Фирмата е традиционен участник във всички конкурси за изработка, като за последните две години е печелила такива за щандове на по-малките туристически изложения. Борсата в Москва ще се проведе между 17 и 20 март, като обикновено българският щанд на нея е между 500 и 700 кв.м.

На другото голяма изложение в Москва - MITT, което ще се състои в периода 21-24 март, България ще се представи с щанд от около 500 кв.м. Негов строител ще бъде "Контек" ДЗЗД, която е предоставила цена от 370 хил. лв. Консорциумът досега не е печелил голяма поръчка за представянето на туризма в чужбина и не е ясно кои фирми влизат в него.

Данните на икономическото министерство показват, че строителят на българския щанд на най-голямата туристическа борса в света - ITB в Берлин, ще бъде компанията АРКА, която е дала оферта от 297 хил. лв. През последните три години дружеството е сред редовните победители в конкурсите за туристически изложения, като през миналата година печели този в Лондон, а през 2011 г. е избрана за строител на щандовете и за четирите борси. На борсата в Берлин, която започва след ден, ще се представят 44 туристически дружества и сдружения. Щандът пък ще бъде с площ 423 кв.м, сочат данните на икономическото министерство.

В края на март България ще вземе участие и в изложението UITT в Киев, където традиционно се представя с щандове между 250 и 300 кв.м. Тази година проектът ще се изпълнява от компанията "А и Б дизайн", която е спечелила обществената поръчка с оферта от 241 хил. лв. Това дружество е нов играч в конкурсите за представяне на туризма, като според системата ДАКСИ то е еднолична собственост на Александър Брайнов.

Новото лого няма да бъде представяно

Въпреки че според предварителния план на икономическото министерство новото туристическо лого трябваше да дебютира на борсата в Берлин, това няма да се случи. Причината е в критиките към него от страна на различни гилдии и поисканата преработка на знака. На българските щандове и разпространяваните материали на борсата България ще се представя с добре познатата роза, станала символ на сектора след конкурс през 2007 г.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    lrh17356948 avatar :-P
    Quo Vadis
    • + 1

    Сладка работа е да се строи щандове ...! И аз искам и мога , но кой ли ще ме допусне до "тортата" ).

    Нередност?
Нов коментар