🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Четири нюанса на един приличен сезон

Какви са предизвикателствата пред черноморските хотелиери в различните курорти и класове и къде очакванията им се разминават

Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

По общо мнение на туроператорите бестселърът на българското Черноморие са близо 100-те хотела категория четири звезди.

Летният сезон на 2013 г. ще отбележи ръст в броя на туристите по българското Черноморие, макар и от порядъка на 3-4% процента. Такива са предварителните очаквания в бранша, базирани предимно на лични наблюдения и на спорадичните данни за пристигналите пътници от двете морски летища. Най-актуалната информация, с която разполага ресорното икономическо министерство, е от края на юни, което я прави безполезна към момента. Затова се опитахме да нарисуваме картина на летния сезон по морето отвъд числата, през погледите на четирима хотелиери от различни курорти и различни сегменти на предлагането. И тя показва оптимизъм, макар и с леко различни краски и оттенъци. И пречупена през различните им проблеми. Наблюденията им малко или повече се потвърждават и от хората с поглед по-отгоре на пазара - туроператорите. 

"Традиционните европейски пазари като Великобритания и Германия (в по-малка степен) са стабилни - нито нагоре, нито надолу." Туристите от Бенелюкс също са съизмерими като брой с миналата година", казва Богдан Христов, един от управителите на "Травъл партнер", представител на компаниите от групата на TUI. "Значителен ръст има при посещенията от Чехия, Полша и Словакия. Но в най-голяма степен върху резултатите от сезона биха могли да повлияят руснаците", обяснява още той.

Посещаемостта от Русия, Украйна, Баларус, Прибалтийските страни е "драматично по-висока" и по морето се чува най-вече руска реч. "Румънските туристи достигнаха пика си през миналата година и сега броят им спада, основно изтласкани от руснаците, с които се конкурират за едни и същи хотели", добавя Христов.

Очаквам около 15% плюс на руските туристи в България през тази година, казва Галин Георгиев, управител на "Солвекс", един от големите туроператори на руския пазар. Според него обаче ръстът ще дойде най-вече от индивидуалните туристи. Това са хора, които сами си организират пътуването, купуват само самолетен билет, имат апартамент или къща на морето, а и едногодишна виза, позволяваща мнокогратно влизане в България. Някои от тях идват дори само за уикенда. "Организираният туризъм едва ли ще нарасне", казва Георгиев.

Други туроператори отдават именно на организираните руснаци леките разклащания, които се наблюдават в броя на германските туристи в България. Много от хотелите се преориентират към руски и израелски туристи, защото цените за тях са по-високи, а и на тези пазари се работи с предплащане, казва Деница Колева, управител на "Елит тур", туристическият агент на Thomas Cook. Една немалка част от хотелите обаче продължават да залагат на германците като на стабилни и предсказуеми клиенти, които освен това правят и по-дълъг сезон, добавя тя.

По общо мнение бестселърът на българското Черноморие са близо 100-те хотела четири звезди (по категоризацията на туроператорите, която понякога е по-висока от официалната). На най-голям интерес се радва Слънчев бряг. Богдан Христов допълва, че това, което гарантирано се търси, са хотелите на all inclusive. Той го отдава на тенденцията хората, уморени от огромното предлагане на всички елементи от туристическата почивка, да залагат на ваканционни продукти като all inclusive, които не изискват от тях никакъв избор. Освен това такъв е туристическият профил на морския туризъм в региона (Турция, България и донякъде Гърция), а и стилът на туроператорите, които го предлагат.

Хотелите всъщност, като частни проекти, са най-силната част на българския туристически продукт. Доколкото има проблеми, те са свързани с общите и зависимите от държавата неща като инфраструктурата - летища, плажове пътища, чистота, транспорт, тревните площи, пречиствателни станции и пр.

1. Ваканционно лято, конферентна есен 

Петзвездният Flamingo Grand в "Албена" разчита основно на конгресния си център за удължаване на сезона, казва управителят му Фриц Фелдмайер 

За Фриц Фелдмайер, генерален мениджър на пет-звездния Flamingo Grand в курорта "Албена", все още е рано да се коментират резултати за целия сезон. "Имаме данни до края на юли и те показват 2% ръст на нощувките", посочва той. За август, септември и октомври още няма точни числа, но прогнозите са обещаващи. Сезонът за хотела обаче продължава до края на ноември, благодарение на модерния и добре оборудван конферентен център, с който разполага.


Основната заетост на Flamingo Grand (260 стаи плюс още 186 в 4-звездната част "Фламинго Стандарт") обаче идва по линия на летния туризъм. Фриц Фелдмайер обяснява, че решението дали да поддържат хотела отворен целогодишно зависи от заявките за конференции и други събития извън активния сезон.
През последните години – основната туристическа активност се дължи на румънския и руския пазар. Допреди няколко години най-обещаващият пазар е бил германският и по-специално – източната част на страната, където хората повече познават България като туристическа дестинация. Сега обаче картината е променена.

Друг важен пазар за хотела е Скандинавският – Норвегия, Швеция, Дания, Финландия... Записванията от българи също вървят добре. Идват туристи и от Полша, Сърбия и Литва. В същото време обаче се усеща спад на посещенията от някои западноевропейски пазари, като Франция и усилията в момента са насочени към възстановяване на интереса от там. Фриц Фелдмайер припомня, че допреди няколко години един от четиризвездните хотели в "Албена" е работел почти само за френски гости и целият персонал говорел езика. По негова оценка спадът в някои страни от Западна Европа е до голяма степен заради кризата и рецесията.
Основната част от записванията във Flamingo Grand идват от туроператорите, като големите сред тях имат и свои квоти в хотела. Правят се обаче и онлайн-резервации, като има и много записвания през кол-центъра на "Албена". Подобно на други хотели и при Flamingo Grand има лек ръст на цените, близък до темпа на инфлацията. Запитан дали подобно на други мениджъри в бранша среща административни и бюрократични проблеми Фриц Фелдмайер се шегува, че би бил първият, ако отговори не. Приема ги обаче като част от работата. Смята, че по-скоро трябва да се акцентира на възможностите за различни видове туризъм, които България предлага, и страната да се промотира по-активно на различните пазари.

2. Цел: от април до октомври 

Проблемите ни са нарастващите разходи, проблемната инфраструктура и шумът, казва Христо Чапкънов, мениджър на три тризвездни хотела в Слънчев бряг 

Желанието ни е да удължим летния сезон, както беше преди шест-седем години. През тази година това се осъществи частично за голяма част от хотелите. Първите туристи дойдоха около средата на май, а сезонът спокойно може да започва в края на април и да приключва към средата на октомври. Поне 90-100 дни от него ще са с пълна заетост. Така обобщава стремежите на черноморските хотелиери Христо Чапкънов, комплексен управител на хотелите "Гларус, "Искър", "Европа" в Слънчев бряг. Трите хотела са три звезди, на първа и втора линия до морето. 


Дългият сезон беше изгубен поради строителството и процеса по обновяване на хотелската база, който беше наложително да се осъществи, обяснява Чапкънов. От няколко години тези процеси са приключени и в момента заедно с туроператорите се стремят да удължат сезона. Инициативата това да се случи е на хотелиерите, защото при непрекъснато увеличаващи се разходи и проблем с кадрите това е един от възможните начини за развитие. Удължаването обаче зависи основно от туроператорите, защото те се договарят с авиокомпаните. През всяка от последните години туроператорите са успявали да изтеглят сезона с по още една седмица по-рано, обяснява Чапкънов.
Туристите, които идват рано и си отиват късно, са основно английските и немските. Сега през април в Слънчев бряг дойдоха и около 3000 австрийски пенсионери, което показва, че има възможности за удължаване. Основен фактор това да се случи е целенасочена държавна реклама за България като дестинация, каквато за съжаление няма в необходимата степен. Не е сериозно да се смята, че даден хотел или дори верига хотели би могла да постигне някакъв успех. Като пример бих могъл да дам Турция, която се рекламира с 11 билборда само в Бургас, казва Чапкънов. Другият проблем е непрекъснато нарастване на цените на визите за руски, украински туристи, както и организацията по тяхното издаване, която е, меко казано, бавна.

Всеки от трите хотела, за които отговаря Чапкънов, се продават от около 12 туроператора. Пълни са с чужденци - германци и англичани, скандинавци и руснаци. С всяка изминала година се увеличават и туристите от Чехия, Полша и Унгария. "Обяснявам си го с факта, че големите европейски туроператори започнаха активно да работят с тези страни, а и със състоянието на икономиките им", казва Чапкънов. От няколко години се забелязва активно използване на резервационни системи като booking.com, hotelbeds и други. Дори от тази година в хотелите има няколко групи туристи от Кувейт, възползвали се именно от резервационните системи. 
Процентът на българите все още е много малък. Във всеки от трите хотела има програма, специално създадена за българските гости, които са отсядали преди. Обаждат се на всеки турист, посещавал хотела през предходното лято, и предлагат персонално пакетна оферта за определени периоди от май до края на септември, като се съобразяват с неговите изисквания и възможности.
Единият от хотелите ни е на база полупансион (HB), другият - на all inclusive, а третият - и на вечеря със закуска (ВВ) плюс другите два варианта, казва Чапкънов. Семействата с деца предпочитат all inclusive, възрастните двойки с пораснали деца - HB. Изключение правят големите скандинавски семейства, които предпочитат апартаменти на самообслужване или НВ, но в тези страни стандартът е висок и могат да си позволят да вечерят навън. Не е рентабилно един хотел да се разкъсва, като предлага едновременно всички услуги, защото за да е успешен all inclusive, е нужно да се постигне икономия от мащаба, казва Чапкънов. 
Най-големият проблем пред мениджмънта, според него, са нарастващите разходи. От 2011 г. насам се увеличиха: данък сгради, такса смет, въведен беше туристически данък, отделно от курортната такса, увеличиха се осигурителните прагове, ДДС за хотелиери стана от 7% на 9%, плащат такса авторски права и на "Музикаутор", и на "Профон". Поскъпнаха горивата, храните и напитките. Цената на тока за две години се увеличи с 40% общо (без последното намаление). Освен това имат увеличени такси за поддръжка на софтуер и програми във връзка с електронното фактуриране, въведено от големите международни туроператори. Извън това за Слънчев бряг – Изток, стои въпросът, че събраните данък сгради и такса смет отиват в община Несебър, а собственик на инфраструктурата в курорта е "Слънчев бряг" АД , което е дружество с преобладаващо държавно участие. В този случай община Несебър няма как да върне обратно в Слънчев бряг средства, така необходими за ремонт на улиците, осветление, канализацията и пр. Чапкънов предлага със Закона за туризма един път завинаги да бъде решен огромният проблем с шума, като се забрани след 23 часа да се чува музика от заведения, които не са закрити и обезшумени. Подобна практика има в много страни.
3. Много туристи, слаби приходи  

След вялото начало на сезона сега курортът е пълен, но това не гарантира, че годината ще е добра, казва Денка Минчева, мениджър на хотел в Приморско 

Летният сезон в Приморско започна в началото на юни, вяло, със заетост на хотелите от 30-40%. Фалираха няколко чешки туроператора, но в средата на същия месец ритмично тръгнаха групите с чехи, поляци, руснаци и словаци, които са основните чуждестранни туристи в града. После фалира и един словашки туроператор. От всичко това особени поражения нямаше, защото в средата на юли, макар и по-късно от обичайното, потръгна и масовият туризъм за българи, казва Денка Минчева, управител на хотел "Куин Нели" (три звезди, близо до центъра на Приморско и до Северния плаж). Тя си обяснява късната поява на морето на българите, на които в Приморско много разчитат, с намаляващите им доходи и политическите размирици. И ако преди сънародниците са оставали за седем дни, сега масово съкращават престоя си на пет. 


Очакванията й са все пак това лято да имат добра заетост - пълна за около 80 дни. Проблем е, че макар Приморско да е пълно, сезонът се очертава по-слаб като приходи спрямо минали години, както ще потвърдят и търговците по заведенията и магазините. Показателно затова какво се купува е, че върху 300 метра една улица в градчето, има седем баничарници.
Друг проблем са и неритмичните посещения. Август се затвърждава като отпускарски месец и тогава "цялата държава" се изсипва на море. Мнозина търсят легла на място. Обикалят на големи групи, губят си по един предиобед от ваканцията и чак следобед се сещат да звъннат в квартирното бюро. Ще имат повече сигурност, ако резервират по-отрано, и то при локални туроператори (най-заинтересувани са от имиджа на региона), казва Денка Минчева, която е и туроператор и туристически агент. 
В Приморско качествените три, четири и пет звезди сме малко, затова стоим добре на пазара и първи се продаваме като база, казва хотелиерката. В града преобладават семейни пансиони и малки хотели две звезди и частни квартири. Нощувка в квартира в града върви около 15-20 лева, в семеен хотел - около 50-60 лева, а в голям хотел – около 90-100 лева на легло на вечер. Повечето хотели работят по договори с чужди туроператори, където заради големите обеми крайните цени са и по ниски – 20-22 евро на човек за нощувка и закуска и около 28-29 евро за полупансион.
Най-големият приоритет за Минчева като мениджър е да гарантира качеството на услугата – хранене, служители, хигиена и сигурност. Стремежът й е те да са на ниво като за четири звезди, макар хотелът да е три. От пет години, по думите й, няма текучество в персонала. 

Общината тази година запазила нивата на данък сгради и такса смет, но туристическият данък, според Минчева, бърка нещата, защото се дължи дори за деца, които отсядат в хотела безплатно и така се налага хотелиерът да го плаща от джоба си. 
Към проблемите Минчева добавя и държавния рекет. "Имаме три месеца сезон, а през него се изсипват всевъзможни контролни органи. Някои дори са съпровождани от полиция, която да ги пази. Не се съобразяват нито с туристите, нито зачитат правата на хотелиерите", казва Минчева. Според нея би било по-добре, ако проверяващите правят комбинирани проверки в началото на сезона, направят предписания и после проверят дали те са изпълнени.

4. Румънско нашествие 

Докато туристите от северната съседка растат, руснаците вече ползват собствени апартаменти за почивка, казва несебърският хотелиер Лъчезар Димитров 

Ръст на румънските туристи и отлив при руснаците. Приблизително така изглежда летният сезон за собственика на тризвездния хотел "Тринити" в Стария Несебър Лъчезар Димитров. Неговото обяснение за спада при руските посетители е, че много от тях вече си купиха ваканционни апартаменти по Черноморието и предпочитат да отсядат там.

Освен румънците, които са около половината от посетителите, в "Тринити" (12 стаи, 3 апартамента, ресторант с 40 места, определя се по-скоро като морска резиденция) отсядат също англичани, германци, скандинавски туристи, но също гърци, испанци, източноевропейци... По-рядко българи.

По думите на Димитров хотелът е малък и разчита основно на индивидуални посетители, чийто престой в Несебър нерядко е част от по-голяма обиколка. Около 70% от тях запазват места през резервационни системи, останалата част – през туроператори, и под 5% - през сайта на хотела или по телефона. Съответно основната част от нощувките се планират от три седмици до месец предварително и границите на летния сезон варират. Тази година е започнал рано – още през май, заради топлото време, което докара на плажовете много чужди туристи. Очакванията на Лъчезар Димитров са да продължи до края на септември, ако се съди по направените до момента резервации. През миналата година силните месеци са били от юни до средата на октомври.

Подобно на повечето хотелиери по морето и собственикът на "Тринити" очаква да приключи летния сезон с 15% ръст на нощувките и аналогичен на приходите, като част от тях ще бъдат вложени в подобрения в базата. Смята, че тазгодишният ръст се дължи отчасти и на големи спортни събития като европейското по футбол и олимпийските игри, които пренасочиха към други дестинации голяма част от туристите през лятото на 2012 г.

Като най-тежка за бранша посочва 2009 г. След нея заетостта върви нагоре средно с 10% годишно. Очакванията на Лъчезар Димитров са тази тенденция да продължи и следващата година с подобни на досегашните темпове. По негови наблюдения обаче бюджетите на туристите остават ограничени и внимателно се разпределят. За това говори и фактът, че на добра заетост по морето през последните години се радват основно all inclusive хотелите и заведенията за бързо хранене, не толкова ресторантите. 

За разлика от други мениджъри и инвеститори в хотелски проекти нe отчита обичайните проблеми с администрацията. Притеснява го по-скоро шумът от заведенията в Слънчев бряг, който стига и до Несебър и нощем пречи на гостите му. Като неудобство посочва факта, че старата част на града е затворена за автомобили, а много от гостите му идват с такъв транспорт и трябва да носят на ръка багажа си от буферните паркинги. Забраната обаче е част от правилата и от хотела я приемат, макар и в резервационните системи често да има оплаквания от посетители. За да решат проблема, персоналът на хотела в повечето случаи посреща и изпраща посетителите още при бариерата на Стария град и им помага с настаняването.

39 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Consumer avatar :-P
    Consumer
    • - 17
    • + 34

    Приличен сезон? На база брой утрепали се англичани, прираст на клиенти, ценящи особеностите на бг-инклузива, дълбоко замразената риба, сервирана по капаните и брой тръби, изливащи минерали на юг. Как по-точно го опредилихте?

    Нередност?
  • 2
    philippe avatar :-@
    philippe
    • - 7
    • + 80

    хотелиерите по морето са най-гадната част от туризма. Аз бях тази година в хотел в Синеморец (90 лв. на вечер) и почти се бих сьс собственика да ни даде нови хавлии на 2 ден, закуската може да се нарече подигравка в най-добрия случай (евтин хляб, 1 кафе-еспресо, сирене от палмово масло, домат по един наряза са целия контингент изльгали се да отидат там, кекс и мармалад с цвят лилав, а да и вода има. След 3 дни и 270лв. взе парите, не даде бележка и не каза дори довиждане. Такава грозна селяния не бех виждал досега. После нека да ми се оплакват от гадните и неплатежоспособни туристи. На най-добьр бьлгарски им казвам отсега-нататьк ''Да го духате"!!! След това бехме неколко пьти в Гьрция за по 2 дни и пак отиваме утре. БГ море не искам да виждам.

    Нередност?
  • 3
    yoankata avatar :-|
    yoankata
    • - 30
    • + 40

    До коментар [#2] от "philippe":

    Мдааа добре описвате ситуацията, само да допълня -- на наглите руски туристи им се лижат за**ите навсякъде и само се говори на руски, което отвращава! В държавата ми ще ми говорят на руски и отвсякъде на всичкото отгоре се спускат изгладнели 'канячи' да дръгнат хората по улицата да им влизат в заведенията... помиярска история отвсякъде!

    И после скачали само процента на руските туристи - ами те въпросните руски туристи просто гонят всичко читаво и един западняк няма да остане скоро, защото се държат противно и арогантно, да не говорим как се опитват да минат метър на всяка крачка. Аз оставих 2-2.5 хиляди на морето тази година със семейството си, но няма да повторя, защото с този бюджет има далеч по-културни дестинации, където руснаците няма да ги има!

    Нередност?
  • 4
    greenhrast avatar :-|
    greenhrast
    • - 1
    • + 29

    Слънчев бряг и Несебър отдавна са се слели.
    Между Несебър и Равда има 2 участъка по 200м незастроени...

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 5
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 4
    • + 61

    Относно 7-те баничарници на главната улица в Приморско: предлагането променя търсенето. Как Турция се вклини в горния клас туризъм? Почна да предлага на ниски цени това, което по другите дестинации се броеше за супер лукс и глезотия. След 5-10 години вдигна и тя цените. Ако погледнем индустрията, така е било с японските промишлени стоки, после с корейските, а днес и с китайските. Ниско качество на ниска цена, после високо качество на ниска цена, накрая високо качество на прилична цена. Няма спор, че изисква големи усилия, иначе всяка от 150-тината недоразвити държави щеше да е Хонг Конг. Но ако сравним с Гърция, там ще ти поднесат кафето с бисквитка и чаша вода, но ще ти приберат 5 евро за него. Някъде и бирата я носят с вода - живо осквернение! Било "за да преглътнеш по-лесно сметката, когато дойде". Няма значение, номерът минава. При нас баничка по 80 стотинки и сигурно 3 от тези 7 будки са сложили извара вместо сирене, за да могат да направят дъмпинг със 70 стотинки. Няма ли фреш-барове на тази улица. То в София има и по това време ти изстискват дини, пъпеши, праскови - каквото искаш. На тези курорти има по 20 села наоколо, откъдето ще си набавят суровината направо от дървото и от лехата. Дори в елитните ни курорти се скъпят да слагат в салатите нашенски розови домати, вместо гумените вносни сортове. 20 стотинки икономия, наполовина загуба на качество.

    Нередност?
  • 6
    gost22 avatar :-|
    gost22
    • - 2
    • + 48

    До коментар [#5] от "cinik":

    Манталитета е такъв — да се мисли на дребно и за това, доходите и далаверите са дребни, също като местните дребни велможи.

    Нередност?
  • 7
    1951 avatar :-|
    1951
    • - 5
    • + 67

    Смешно е как винаги под статии за българския туризъм се намират 4 - 5 дежурни коментара колко е зле тук....

    На места е зле, на много други - не е. Не може хем да сте на Слънчев бряг, хем да искате тишина и спокойствие. Или хем да ходите по талибански хотели, хем да искате качество и касови бележки. И прочие. И прочие. То си трябва проучване, но къде ти толкова мисъл....

    Какво направих аз тази година.
    Вила в Бяла. Градчето е спретнато и спокойно. Плажът хубав. Цените все още ниски, макар и през 2011 г. да бяха по-ниски.
    След това хотелче в село Емона и плаж на Иракли. Селото е страхотно, гледката към морето един път. Единствен минус е пътя до селото, който е в ужасно състояние. Но се преживява.

    За българския морски туризъм проблематичните моменти са няколко:
    1. Хаос в строителството, който поражда грозота, мръсотия и липса на комфорт
    2. Преобладаващ търгашески нрав сред местните, които са на принципа "ден година храни"
    3. Лоша инфраструктура по места (не може да няма магистрала Варна - Бургас), около Несебър и Слънчев бряг е ужас, на юг от Созопол също, да не говорим след Царево какво става. За пречиствателните станции - да не говорим. В статията се говори за румънските туристи, но от Румъния до морето е крайно компромисен пътя
    4. Липса на ясен имидж на курортите ни - какво предлагаме, алкохолен туризъм ли, културен, балнеоложки и прочие... За това си трябва много пари

    Нередност?
  • 8
    pruch avatar :-|
    pruch
    • - 11
    • + 42

    До коментар [#7] от "1951":

    След проучване и при обстоятелства при ,които нямаше как да не посетя БГ черноморието ,въпреки някой принципи ,които упорито спазвам ето какво се случи.
    При 360лв./човек на ден.
    Първият ден барман на басейна удари с парче лед жена ми.Преди това парчето прелетя на сантиметри от главата на 3 г. ми син.Оказа се приятелска закачка между бармани.Получих тъпи погледи.
    На вторият ден ме заляха с гореща мазнина от така нареченият от управителя на хотела -дисплей за печене на месо.Аз просто минавах от там.За щастие пострадаха само дрехите ми .Казаха ,че съм имал късмет ,защото миналата година заляли германски турист ,който получил изгаряния.Изпраха ми дрехите.
    На третият ден 10г. ми дъщеря бе засмукана от тръба на детският басейн.Това ,че е отличен плувец я спаси.Остана с огромен син белег на кракът си до края на почивката.Получихме нещо като извинение.
    На 4 -ят ден друг барман интелектуалец грубо и на висок глас ме обяви за полуидиот в отговор на молбата ми бирата ,която си купих да ми бъде сервирана в стъклена чаша,дори не пожелах тя да е предварително темперирана.Получих обяснение ,че картона е далеч по безопасен,въпреки ,че по масите около басейна беше пълно с използвани стъклени чаши!?
    На 5-ят ден гнусен мангал с изпърдяна трошка и отбор чавета се настани на плажа в зоната на хотела.Обясниха ми ,че да той не може да си позволи този хотел но е тук с протекцията на шефа на охраната пред ,когото се отчитали всички в това число и шефът на хотела!!!
    На 6-ят ден се изнесох.Бях платил за 15 дена.Отказаха да ми върнат парите.Всичко от тяхна страна си било наред!

    Нередност?
  • 9
    jessie... avatar :-|
    Jessika
    • + 40

    До коментар [#8] от "pruch":

    Това е един от големите проблеми на българския морски туризъм - обслужването. Няма как да привлечем разглезения в това отношение западен турист ( и не само), като му предлагаме киселите физиономии на келнерите, лощо поддържани басейни или просто нехайството си.

    Нередност?
  • 10
    opetkov50 avatar :-|
    Oggie Petkov
    • - 4
    • + 28

    Без да се заяждам, но бих искал да знам името на хотела, където бил отседнал господина Пръч за 360 лв на човек на ден и е получил описаното обслужване. Всичко звучи мноого измислено.

    Нередност?
Нов коментар