🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

"Еврохолд България" свива загубата до 1.7 млн. лв. в края на март

Дружеството регистрира ръст на автомобилния сектор

Според Кирил Бошов, председател на управителния съвет на "Еврохолд България", резултатите за първото тримесечие са очаквани, като по-големи надежди се възлагат на второто полугодие
Според Кирил Бошов, председател на управителния съвет на "Еврохолд България", резултатите за първото тримесечие са очаквани, като по-големи надежди се възлагат на второто полугодие
Според Кирил Бошов, председател на управителния съвет на "Еврохолд България", резултатите за първото тримесечие са очаквани, като по-големи надежди се възлагат на второто полугодие    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Според Кирил Бошов, председател на управителния съвет на "Еврохолд България", резултатите за първото тримесечие са очаквани, като по-големи надежди се възлагат на второто полугодие    ©  КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ
Бюлетин: Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Първото тримесечие на тази година е било по-добро за бизнеса на "Еврохолд България", отколкото същия период на миналата година, показва консолидираният отчет на дружеството. В него е отразено намаление на загубата от 4.4 млн. лв. на 1.7 млн. лв. в края на март. Приходите са се увеличили с 13.6% до 136 млн. лв., а най-голямо подобрение се наблюдава при продажбата на автомобили и финансово-инвестиционната дейност. Според председателя на управителния съвет на дружеството Кирил Бошов по-добри резултати се очакват през следващите тримесечия, а големи надежди се възлагат на лизинговия бизнес, който отново се е върнал към растеж. 

Скок в продажбите на автомобили

През периода от януари до края на март най-големи са били приходите от застраховане и здравно осигуряване, които възлизат на 93.8 млн. лв., или с 3.4% повече спрямо същия период на миналата година, показва тримесечният консолидиран отчет. Въпреки това финансовият резултат от тези дейности е загуба от 2.4 млн. лв. при загуба от 1 млн. лв. към същия период на миналата година. Сред причините за това е нарастването на разходите в застрахователната дейност. Там е регистриран ръст в общата сума на изплатените щети и на заделените технически резерви.

Със значителен принос за резултатите в този сегмент е "Евроинс Румъния", който е реализирал 49 млн. лв. приход. Това е с 16% по-малко спрямо същия период на миналата година, когато дружеството бе подложено на регулаторен натиск. Според Кирил Бошов намалението е било очаквано и основната причина за него е изпълнението на възприета от компанията нова стратегия. "В застраховането ръстът на приходите е по-скромен най-вече заради целенасочената ни политиката по намаляване на дела на "Гражданската отговорност на автомобилистите" и акцентът ни по немоторните застрахователни линии. Портфейлите, които придобихме през миналата година, бяха именно в този сегмент, тъй като го считаме за по-печеливш", посочи Бошов, като припомни за извършеното през миналата година придобиване на "Интерамерикан България Животозастраховане" и QBE. Бошов обясни, че първите няколко месеца след покупките на тези дружества са били време за интеграция, тъй като всяка сделка по привличане на нов екип и ново портфолио е съчетана с време и разходи. "Очакваме позитивният ефект да се появи през второто шестмесечие на годината най-вече по линия на повишаване на записванията по немоторните застрахователни линии", прогнозира председателят на управителния съвет на холдинга.

Следващите по големина приходи за тримесечието са от автомобилния подхолдинг на дружеството, който реализира продажби за 33.3 млн. лв., или с 41% повече, спрямо същия период на миналата година. Резултатът от дейността в този бизнес е загуба от 578 хил. лв. при 1 млн. лв. загуба за периода януари - март 2013 година, показва консолидираният тримесечен отчет. Прогнозите за този бизнес са положителни, но като се има предвид, че 2013 година бе изключително слаба за пазара в България и сравненията ще се правят с много ниската база оттогава. По данни от Съюза на вносителите на автомобили в България в момента пазарът на нови леки и лекотоварни автомобили бележи ръст от 16%. С продадените 980 нови автомобила "Авто Юнион" увеличава своя пазарен дял от 9.3% за първото тримесечие на 2013 година до 17.7% към края на месец март 2014 година.

Продажбите на нови автомобили се отразяват и върху лизинговия бизнес на "Еврохолод България". Той е донесъл приходи от 4.9 млн. лв. при 4.5 млн. лв. за първото тримесечие на 2013 г., а резултатът от дейността е загуба от 25 хил. лв. при загуба в размер на 867 хил. лв. през първото тримесечие на миналата година. Според Кирил Бошов това е един от секторите, на които се възлагат най-големи надежди. "Дотук отчетохме много сериозни ръстове при автомобилите, които очаквам да продължат. Друг сегмент, на който се възлагат надежди, е лизинговият, тъй като през последните месеци лизинговата ни компания се върна обратно към етап на ръст."

Финансовият сектор - на печалба

Единственият сектор, който излиза на печалба в края на първото тримесечие, е финансово-инвестиционната дейност, показва консолидираният отчет. Според него операциите там носят печалба от 479 хил. лв. за тримесечието, показва консолидираният отчет за първото тримесечие на годината. Приходите  се увеличават с 67% до 5.2 млн. лв. Компанията е собственик на посредника "Еврофинас", а през последните години предприе стратегия за привличане на свободните средства на дъщерните си дружества в дружеството майка. Наред с това бе пристъпено към намаляване на задлъжнялостта на компаниите от групата към външни източници на финансиране и особено банки. С приоритет се погасяват високолихвените заеми, но засега това не води до намаление на разхода за лихви.

2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • + 1

    Поне да бяхте сложили един писък с фирмите на този холдинг! Не че не се сещаме за 2-3 от тях, ама така статията няма особен смисъл. За такива като мен, дето им е интересно - http://www.eurohold.bg/structure-452.html

    Нередност?
Нов коментар